Atât Poliția Română, cât și CNAIR susțin că DN2/E85 este un drum cu doar 2 benzi și pe care este interzis traficul rutier pe acostament. Niciuna dintre autorități nu explică de ce este permisă circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.
La solicitarea publicației Libertatea, atât Poliția Română, cât și CNAIR, au transmis răspuns privind situația de pe E85, unde, din cauză că acostamentul este folosit ca o bandă de mers, au loc nenumărate accidente rutiere, fiind cunoscută drept „șoseaua morții”.
CNAIR: „Nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc.”
DN2 nu are patru benzi de circulație. Este un drum cu o bandă pe sens, de 3,5 m lățime, plus un acostament de 2,5 m lățime, oficial desemnat ca bandă pentru opriri de urgență. „Pe benzile de urgență de 2,5 m lățime, situate lângă acostament și care fac parte din platforma drumului, nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc. Aceasta este folosită de șoferi pentru circulație, pentru facilitarea depășirilor, deși lățimea drumului permite depășirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele vehicule implicate sunt autovehicule mici. Precizăm că marea problemă de siguranță a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar și haotic”, explică Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Ce spune Brigada Rutieră a Poliției Române despre acostament?
„Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum și bicicletele și celelalte vehicule fără motor, dacă circulația se poate desfășura fără pericol, însă doar în situația în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule”, spune Poliția Română, arătând că acest acostament are, de fapt, și mai multe funcții.
Niciuna dintre autorități nu explică de ce este permisă circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.
Soluții
În răspunsul Poliției, reprezentanții MAI aduc în discuție și montarea „parapetului axial de separare” și modernizarea trecerilor de pietoni. De asemenea, se are în vedere implementarea unor măsuri de siguranță a traficului rutier prin modernizarea trecerilor de pietoni amplasate în anumite localități de pe traseul drumului național DN2, precum și prin montarea parapetului axial de separare a sensurilor de mers acolo unde configurația drumului permite acest lucru.
În final, CNAIR punctează că „o alternativă sigură și rapidă la DN2 va fi autostrada A7, care va prelua o mare parte din trafic”. În prezent, din autostrada A7 s-au realizat doar 16 kilometri, centura Bacăului. Un alt tronson a fost scos la licitație în iulie 2021, Dumbrava (Prahova, lângă autostrada A3) – Mizil – Pietroasele – Buzău. Acesta ar urma să aibă 63 de kilometri.
Marius a zis
Pana cand va fi construita A7,e cale lunga!Trecerile de pietoni ar trebui semaforizate in totalitate,mai ales in interiorul localitatilor,iar pt.a tempera vitezomanii ce circula prin localitati peste viteza legala,sa fie prevazute denivelari controlate,semnalizate corespunzator!Si nu in ultimul rand sanctionarea mai drastica a acestor asa zisi ,,smecheri”ai soselelor!Doar asa vor mai scadea evenimentele rutiere pe aceasta ,,Sosea a mortii!”
Cata a zis
Nu se poate pune denivelari in localitati cum mentionati dumnevoastra, pertubeaza zgomotul tuturor locatarilor din zona respectiva, nu ar mai dormi nimeni
Filaret a zis
Problema „șmecherilor” soselelor e într adevar gravă dar,din pacate,sunt mai tot timpul trecuți cu vederea de cei de la rutiera.
Fifi a zis
Cine merge regulamentar pe E 85, are toate sansele sa se ciocneasca cu meseriasii care depasesc intrand pe contrasens. Povestea e veche si nu s-a facut nimic in 30 de ani.
Fofo a zis
Fifi, s-a facut!! Jaf coordonat de politrucii parveniti din judet care au devalizat, impreuna cu cei din tara, tara si au vandut-o pe spagi grase, sub coordonarea politiei, justitiei, serviciilor , curtii de conturi samd. S-a furat la latimea soselei si la stratul de asfalt, nu la lungime, ca nu era posibil fizic.
Radu Mariys a zis
V-ați dus dracului cu totul!!!Murim cu toții!!!
Stefan a zis
Nu are pt ca nu vor sa aiba. Se poate lati cate 1 m pe fiecare sens si sa puna separatoare pe ax.In vestul si sudul tarii se pot face autostrazi de la zero. Aici unde suntem singurii din tara asta care au protestat pentru constructia unei autostrazi amarate, nu se pot turna 2 m de asfalt in plus. Se fac asfaltari noi,dar nu se poate lati cu macar 50 de cm! E strigator la cer! Ministerul transporturilor lucreaza doar pt zona de vest si sud. Evident ca e ra vointa!
George a zis
Circul des pe drumul asta ! Se circula pe acostament din cauza volumului mare de mașini ! Dacă nu ar fi fost acostamentul aglomeratia ar fi fost și mai mare ! Chiar si asa distanta București->Iași 420km se face cam in 6 ore ; FOARTE MULT TIMP !!! Trebuia de mult timp autostrada !!!!
Robert a zis
Dacă era bandă de urgență,nu trebuia ca marcajul dintre banda de rulare și acostament să fie marcat cu linie continuă?…domnilor!
Marian a zis
Șoferii care merg cu viteza te forțează pe acostament, chiar și atunci când sensurile de mers nu sunt separate de linie continuă și din fața nu le vine nimic preferă să stea în fundul tău și să-ți dea flash-uri cu farurile, foarte explicit mi s-a cerut sa trec pe acostament de motocicliști, primul doar indicând cu mâna ca acolo este locul meu și de un al doilea direct cu motocicleta eu fiind nevoit sa evit la milimetru o coliziune cu acesta pe o porțiune de drum unde ma putea depăși liniștit.
Petre a zis
Pentru cel care vine din spatele dumneavoastră îi e mai usor să meargă drept decat să vă depășească, așa că e mai corect sa va dați în dreapta pe asa zisa bandă de urgență.
Ciprian a zis
Dacă va aduceți aminte acum circa 20 +ani a fost o revolta dintre cei care aveau locuri agricole și autorități pt ca nu aveau cum sa transporte grânele, sa are etc , ducă care s.a luat hotărârea sa se mai facă 1/2 bandă pt acest scop. (bandă pt mașini agricole).Și aud acum tot felul de bazaconii ca bandă de urgență, bandă de ….. Bine de unde sa mai știe și autoritățile astea la câte nereguli au făcut și la câți s.au schimbat săraci, e greu….
Cip a zis
Soluție……E reu sa mai lărgească drumul sa facă câte 2 benzi normale pe sens, probabil ca nu pot sa ceara comisioane substanțiale….