Comisia de Circulație a municipiului Bacău a aprobat, la ultima ședință, proiectul tehnic final al traseului de biciclete Gară – Mioriței – Autogară, finanțat prin fonduri europene. Acesta este primul dintr-o serie de șase coridoare nemotorizate ce vor traversa Bacăul și a căror proiecte au fost deja aprobate și finanțate.
Față de proiectul inițial, traseul Gară – Mioriței – Autogară a suferit o mică modificare, în sensul în care ultimul segment al pistei, care inițial trecea prin Vadu Bistriței, acum va trece pe strada Nicu Enea.
Traseul pentru biciclete va fi amenajat la cele mai înalte standarde, conform proiectului, iar dacă procedurile de achiziție nu vor întârzia, este posibil ca lucrările să înceapă în primăvară.
„Semicircularul” are 4 segmente și măsoară 2,8 kilometri, urmând ca pistele pentru biciclete să fie amenajate pe carosabil și delimitate de traficul auto, vopsite diferit (beton asfaltic cu pigment verde/roșu), urmând ca de-a lungul acestora să fie montate gazon, mobilier urban de înaltă calitate, parcări pentru biciclete, bănci inteligente etc. Dacă nu apar alte întârzieri cauzate de procedurile de achiziție, lucrările ar trebui să înceapă cel târziu în primăvară”, a anunțat viceprimarul Cristian Ghingheș, care a monitorizat de la început acest proiect.
Balcu M. a zis
Banci inteligente si ce ineptii ati debitat/aprobat!”Chelului tichie de mărgăritar ii lipseste”sau cum zicea Bula de „rahatul in mijlocul casei-avem di tăti!”Atunci e cazul ca,inainte de a face pista sa redati orasului GARA-daca tot vreti sa porniti de acolo!
Andrei a zis
Si tot traficul de pe Mioritei ce faceti cu el? Mutati naibii masinile din strada in spatele blocurilor, faceti parcari si fluidizati traficul. Apii faceti piste de bicle! Toate aceste lucruri le ganditi singuri sau va sufla cineva in casca din regie?
bicla a zis
Andrei, cum, nu stiai? Cica astia sunt din grupa cu bil gates, el ne vrea asa sa mergem cu bicicleta
Nelutu a zis
Zona garii Bacau o rusine str Mioritei Bacau o rusine autogara Bacau o rusine si voi vreti sa va trageti cu bicicleta. Dom primar cind va reveniti ?
Cetatean a zis
Vorbiti de piste pentru biciclete pe una din ulitele pline de gropi ale comunei Bacau? Intai pistele si apoi, reparatiile. I-as pune pe cei de-a cincea sa judece in locul primarului!
branzoi a zis
În campanie era vorba despre niște chestii SF, pasaje supraterane gara-centru-Gheraesti, parcări pe apa Bistriței, etc. Astea or fi???.
Antipistebiciclete a zis
Să mori nu alta, le – am terminat pe toate?
Tu gândești,sau n-ai unde să te tragi cu bicicleta,ai văzut cum se circulă pe Mioriței de piste de biciclete ne mai lipseau?
O investiție cu cap și nu doar să cheltuiți banii publici aiurea nu reușiți?
Mai întrebați și proștii de băcăuani, dacă nu și doresc altceva mai util, dacă tot veni vorba. Eu vreau de exemplu decongestionarea traficului, locuri de parcare, asfaltarea tuturor străduțelor….nu tichie de mărgăritar…. „țara moare și baba se piaptănă”…sau viceprimarul in cazul de față…
Nicu a zis
Atita minte au pt. atragerea de fonduri europene ,pista de biciclete. Bani cheltuiti aiurea. Dar ceva care sa asigure dezvoltarea orasului si implicit locuri de munca nu va duce capul?
H2SO4 a zis
Acum este mai clar ca niciodata de ce Bacaul este subdezvoltat si arata ca o comuna mai mare. Orice initiativa apare este urgent contestata de ,,geniile,, orasului….. tot ce se poate si se realizeaza prin alte parti, in Bacau este imposibil de facut si fara sansa de reusita. Sunt orase in Romania pe care Bacaul ca dezvoltare si modernizare nu le va putea egala nici peste o suta de ani. Prea multi Iuda si prea multi Gica Contra are aceasta urbe, veritabili habarnisti si contestatarii de meserie….
Andrei a zis
Mai acid sulfuric, nu zice nimeni ca nu ar fi bune pistele de biciclete, dar sigur sunt alte probleme mult mai urgente:parcari, decongestionare trafic, asfaltari, giratorii in intersectii pt fluidizare etc. Unde vrei sa faca pista de bicle pe Mioritei in contextul actual? Eu cred ca tu nu mergi cu masina… Mioritei, la orele de varf e o mare parcare. Ai pe prima banda masini parcate pe care pica semnul de oprire interzisa si paza contractuala(a se citi politia locala) si chiar si cea nationala nu fac nimic. Din 4 benzi raman doua si alea vai mama lor. Unde mai face si pista de biciclete, pe trotuare? Asta e problema:nu ca se face ci ca ceea ce sa face se face doar pt a bifa ceva!
kross a zis
In Bacau ,trebuie mai intai sa faci un proiect de demolare masiva.Pe langa demolarea garajelor care erau oribile,trebuiesc demolate si blocuri.Dupa ce se vor apare spatii mai largi,vii cu un plad de piste de biciclete.Acum faci slalom printre cladiri construite haotic timp de 60 de ani.
Un primar are nevoie de o echipa care sa fie pregatita si care sa poata comunica cu cetatenii.Fiecare strada trebuie analizata si cosmetizata cu ajutorul cetatenilor,implicandui.
Amendati toti proprietarii de cladiri darapanate.Nu trebuie sa mai continue aceasta senzatie ca traim intr-un oras mizerabil.Nu credeti ca este mizerabil? Spalati masina si mergeti 5 minute prin oras si va trebui spalata din nou.Gasiti un oras resedinta de judet la fel de mizerabil.Nu veti gasi.Asta ca sa nu ne comparam cu vestul UE.
unu a zis
Poate e momentul de o resistematizare a traficului in Bacau prin crearea de cat mai multe sensuri giratorii.
De la METRO pana la Gheraesti sa nu se poata vira la stanga dacat in sens giratoriu. Giratoriu la aeroport, la Narcisa, la Orizont, la Tic Tac, la BCR, la Economic, la intersectia Miroritei cu Stefan cel mare, la Rompetrol Stefan cel Mare, la Podu cu Lanturi, la Petrom Gheraiesti si la Parc Gheraiesti. Pe tot acest traseu sa se puna separatoare pe mijlocul drumului intrerupte doar de treceri de pietoni. Pe acest traseu se va putea face la stanga doar la giratorii. Astfel va creste viteza de circulatie si nu se vor mai crea ambuteiaje. Va scadea si poluarea pt ca masinile vor avea o viteza cat decat constanta. Cred ca astfel ar incapea si o pista de biciclete sau pt masini speciale (transport in comun, salvari, etc)
c-3po a zis
Eu cred ca initiativa e buna si sa speram ca nu vom ramane dar cu atat. Problem traficului nu poate fi rezolvata doar prin amenajare de parcari si bulevarde, cred ca pentru oras trebuie dezvoltat in primul rand transportul in comun, si nu strict pentru oras ci un transport integrat pentru zona metropolitana. Foarte multi s-au mutat in localitatile invecinate Bacaului, dar vin zilnic la lucru, scoala, cumparaturi in oras deci si un trafic crescut. Ar trebui trasee de transport in comun de ex. Trebes-Traian sau N.Balcescu-Hemeius care sa tranziteze orasul,
dar asta ar presupune colaborare intre CJ care gestioneaza traseele extraurbane si Primaria Bacau…. Orasul ar trebui sa fie pentru oameni nu pentru masini, si sa realizam ca nu e o rusine sa mergi si cu transportul in comun sau cu bicicleta. Prosti si sarantoci Olandezii, Nemtii, Elvetienii etc ca folosesc intensiv mijloacele de transport in comun, bicicleta… De altfel pentru stat actuala stare de fapt este ideaala, incaseaza taxe pe auto, accize pe combutibili, impozite de la asiguratori si serviceuri, amenzi auto. De altfel si mentalitatea romaneasca e de vina, si frustrarile venite din trecut: Romanul sta intr-un apartament de 40000-50000 E dar are masina care face cel putin cat jumate din locuinta, odrasla trebuie musai dusa la scoala , pana in fata clasei daca s-ar putea, caci mersul pe jos e periculos…, iar spatiul verde nu e decat un loc de parcare nefolosit… Daca mergeti prin cartierele de case gen Tache sau zona Nord veti vedea foarte multe trotuare pe care pur si simplu nu se poate circula pentru ca sunt parcate masini, desi sunt curti in care ar putea sa-si tina masinile, si chiar daca nu au spatiu, e inadmisibil ca tu ca pieton sa trebuiasca sa iesi in strada sa le ocolesti, cat despre a merge cu un carut de copil ce sa mai povestim…