Primarul Lucian Stanciu-Viziteu a anunțat că Primăria Bacău a lansat licitația pentru documentația de atribuire a serviciului de transport public metropolitan.
Firma câștigătoare va livra un regulament de transport, dimensionarea reală a rutelor, regulile de taxare (cu aplicație, bilet unic etc), precum și costurile financiare. Studiul de oportunitate și fundamentare pentru delegarea gestiunii serviciului public local de călători va include municipiul Bacău și 18 comune (Nicolae Bălcescu, Luizi, Filipești, Buhoci, Gioseni, Gârleni, Măgura, Prăjești, Itești, Cleja, Traian, Săucești, Sărata, Tamași, Fărăoani, Hemeiuși, Răcăciuni, Letea Veche).
Totodată, se va elabora și un studiu de trafic pentru trenul urban, unul dintre proiectele celebre ale administrației viziteu, pe care primarul l-a promis în campania electorală.
Contractul de consultanță are o valoare de 370 de mii de lei, cu un termen de livrare de maximum 6 luni de la data semnării contractului. Beneficiarul este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bacău.
„Așa cum știți, municipalitatea nu a putut investi în modernizarea infrastructurii și nici nu a decis cu privire la reconfigurarea rutelor, întrucât contractul contractul privind transportul public nu respecta reglementările europene.De aceea, realizarea unui transport în comun la nivelul zonei metropolitane și selectarea unui nou operator de transport va aduce beneficii cetățenilor și va face atractiv acest mijloc de deplasare, iar noi vom putea investi în infrastructura modernă. Vom putea introduce și autobuze electrice sau pe hidrogen, devenind mai prietenoși cu mediul. Aștept cu nerăbdare acest studiu care ne va da cele mai bune soluții pentru viitor”, a precizat primarul Viziteu.
alin a zis
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
da parcarea plutitoare cand?????????????????????????????
Mihail a zis
Tare bătut in cap nai ești.
Alt alin a zis
Si tu tare analfabet:)))
Kramer a zis
Bag seama ca lighenarii si marxistii au scos iarasi la bataie ticalosii aia care dau laicuri aiurea pe net. Postari de bun simt sunt votate negativ.
Interesant ar fi, apropos de trenul urban, pe unde o sa se strecoare.
stanciu a zis
pe bistrita, pana la brail…sa dea gratis bilete dus pt aia care l-au votat
gina valeria a zis
Va fi un TREN PLUTITOR pe Bistrita iar statiile vor fi direct in parcarile plutitoare. Pe aceasta cale vreau sa transmit calde multumiri concetatenilor mei care au pus stampila pe #####. Ar trebui facut test de inteligenta ca sa ai acces la urne. Pe viitor va recomand sa cititi programul electoral si sa sanctionati politrucii cu propuneri de „parcari plutitoare „.
Votantul a zis
După în an și trei luni de administrație USeReIsta vedem demolarea garajelor (program de campanie Chirilescu), pod peste Bistrița ( program de campanie PER -Manolache) și acum transport urban ( program campanie PMP). Despre cele 40 pagini de maculatura a tandemului Viziteu – Ghinghes … nimic
Edi a zis
Si tu tare analfabet:)))si multa prosteala, șmenuială, minciuna si fapte care par de domeniul justitiei( care nu misca nimic impotriva usristilor)
Nu am a zis
Dar modernizarea pentru achizitia biletelor? Cand se mai face? Ca suntem vai si amar de noi. Suntem in 2022! Platim oriunde cu telefonul!
John a zis
Dar in Margineni ce combinatii sunt de nu este prezenta comuna in lista? Sau nu trebuie deranjat patronul?
PHB a zis
Hai ca fac eu un studiu, acum, gratis, si cu aceleasi rezultate ca ala de 80 de mii de euro ce dureaza 6 luni:
1. Rentabilitatea pe rute extraurbane nu exista, pentru ca: cei care vin din localitatile invecinate o fac din doua motive: scoala si munca. Sa spunem ca facem transport public pentru Cleja, cand o sa fie fluxul cel mai mare de calatori? dimineata la 7 si dupa amiaza la 14-16, cand incepe programul si se termina..Ipotetic, facem autobuze in intervalul acesta, autobuze care trebuie sa respecte un program strict. Cine o sa plateasca biletul? Din cate stiu elevii au gratuit, deci biletul lor e decontat. Muncitorii prefera sa vina masina personala, din varii motive..Deci, rentabilitate zero, o sa fie cheltuiti niste bani pe: benzina, autobuz, salarii, mentenanta si sa nu uitam amortizare care nu o sa fie acoperiti in veci. Si sa nu uitam, exista transportatori locali pe rutele aceastea, care au contracte si trebuie respectate.
2. In dinamica dezvoltarii oraslui unele rute trebuie adaptate si gasite rute noi sa deserveasca zone noi cu densitate ridicata a populatiei. Deasemenea, orice oras normal la cap are ruta gara-centru-aeroport.
3. Nu cred ca trebuie sa faci un studiu sa iti dai seama ca autobuzele in Bacau nu respecta un program bine stabilit. Un interval de timp respectat, adaptarea flotei din miscare la fluxul real al calatorilor, autobuze specifice persoanelor care au nevoie (ma refer la scolari dimineata), precum si banda special amenajata pentru autobuz. (sa nu uitam, in proiectul lui Ghinghes o sa existe banda pentru biciclisti!!! Unde o sa fie banda pentru buss?)
4. Deasemenea, studiu o sa mai specifice ca: autobuzele sunt putine si nu sunt adaptate nevoilor actuale ale mediului si populatiei (bineinteles printr-o exprimare elevata, stiintifica de te gandesti ca merita 80.000 de mii de euro doar fraza asta).
Ce e mai deranjat? Ca stim deja raspunsul!!! Stiu care o sa fie rezultatul, e acelasi de 30 de ani..ZERO, NIMIC, NU O SA SE INTAMPLE NIMIC!! Studiul lui peste nu o sa aiba nicio urmare, nu o sa se schimbe nimic!! Asta s-a intamplat pana acum, asta se intampla in prezent si asta se va intampla!! traim intr-un film..prost..repetitiv..in care in fiecare zi vrem din nou si din nou sa fim pacaliti.
Nicu a zis
bani aruncati pe geam
adrian a zis
prosteala pt prostii care ii voteaza. care e sensul unei investitii nerentabile? prosteala. mai bine ar face ceva cu adevarat util pt oras. orasul asta e praf si pulbere si noua ne trebuie bani aruncati pe tichia de margaritar.
Andrei a zis
Si trenul tuc-tuc-tuc….. Si eu ma duc-duc-duc… Cantecul lui #Vizitiu – Trenulet…
radu a zis
transportul de pasageri este subventionat in toata europa. Profitul din transportul de pasageri este obtinut prin cresterea mobilitatii fortei de munca, prin cresterea valorii imobiliare a zonelor acoperite de transportul public.
De la Cleja si Faraoani poate sunt cativa care vin cu masina in Bacau dar daca ar fi un transport predictibil, constant si convenabil sigur ar fi folosit. De la Cleja cred ac la 1h la orele de varf si 2h in restul zilei ar fi acceptabil. Din Serbanesti / Gheraiesti/Tache / CFR/ Izvoare/ Milcov/ Letea Veche/ Sarata/ Luizi / Magura /Balcescu la 15min la orele de varf si 30min in rest
Ar trebui modificata si tarifarea, pe zone si limita de timp… Sa nu trebuiasca sa platesti 2 bilete daca schimbi autobuzul
La cum arata Bacaul, cerd ca cel mai ok sunt trasee scurte care sa „verse” calatorii pe linia principala ( fnc-gara)
Aeroportul trebuie legat de gara cu tren. Asta nu inseamna ca acest tren sa omoare traficul la trecerea la nivel (trebuie prevazute pasaje la Narciselor si modificarea traseului in zona tolstoi pentru a nu mai traversa strada de 3 ori…)
visatorul a zis
Vise……………………………………
Veteranul a zis
Dar Colonestiul cui il lasati? faceti cale ferata pana la Colonesti daca vreti ca treaba sa fie buna, eventual si ceva tuneluri si viaducte pentru placerea si distractia pasagerilor!
Cristian Ghinghes a zis
Totul va fi în zadar și 370.000 de lei ar putea fi cheltuiți degeaba dacă primarul nu va înțelege că este vital ca în chestiunea transportului public să colaboreze îndeaproape cu Consiliul Județean.
De ce? Pentru că ne-am putea trezi într-un blocaj administrativ extrem de complicat dacă traseele metropolitane se vor suprapune cu cele județene. Tot în 2022, Consiliul Județean va lansa licitațiile pentru rutele județene și, din informațiile pe care le dețin, primăria nu a ajuns la niciun acord cu autoritatea județeană.
Mai pe scurt, degeaba vom avea documentație pentru transport metropolitan la nivel municipal dacă rutele județene lansate în licitație vor fi aceleași ca până acum.
De exemplu, din lista comunelor pentru care a fost lansat studiul lipsesc comunele Mărgineni, Berești-Bistrița și Scorțeni din zona urbană funcțională definită de viitorul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă ce vizează întreaga zonă metropolitană. Și acestea ar trebui vizate de un transport metropolitan integrat, dar acesta este posibil doar prin cooperare administrativă și alungarea orgoliilor care uneori pun stăpânire pe judecata unor edili.
Cetatean a zis
Mai baiete!Orasul asta nu se poate dezvolta daca nu se gasesc locuri de munca. Degeaba faceti voi linii metropolitane si ce mai vreti voi pe acolo,daca oamenii pleaca pe capete din acest oras. Cata vreme coruptia e in floare si sunt promovati in functii importante niste habarnisti care pe vremuri nicio compunere simpla nu erau capabili sa scrie cu mana lor la scoala,oamenii de valoare nu mai au niciun interes sa aleaga sa ramana aici.