Ministerul Transporturilor a emis, joi, Autorizația de Construire pentru primul lot al tronsonului Ploiești – Buzău, parte a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa finanțat prin PNRR.
Pentru lotul Dumbrava – Mizil, cu o lungime de 21 kilometri, se înregistrează cea mai mare întârziere dintre cele trei loturi, desemnarea câștigătorului asocierea româno-italiană BOG-ART – TANCRAD – COSEDIL fiind amânată de mai multe ori. Tronsonul Ploiești – Buzău din Autostrada A7 Moldova, cu o lungime de 63 kilometri, cuprinde trei loturi, însă niciunul nu are contract de execuție semnat.
Potrivit documentului, Ministerul Transporturilor a autorizat lucrări de 1,4 miliarde de lei cu o durată de 20 de luni. „Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află pe teritoriul unităților administrativ teritoriale ale unităților Râfov, Dumbrava, Albești – Paleologu, Drăgănești, Tomșani, Colceag și Baba Ana, județul Prahova. Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA, 1.430.388.512 reprezentând valoarea lucrărilor declarată de solicitant înscrisă în cererea de autorizare. Durata de execuție a lucrărilor este de 20 de luni calculată de la data începerii efective, anunțată în prealabil”, arată Autorizația de Construire pentru lotul Dumbrava – Mizil, de pe A7 Ploiești – Buzău.
Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:
Lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)
Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.
Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)
Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.
Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)
Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii. (sursa: economedia.ro)
SH a zis
Directori la de la CNAIR, ministri, secretari de stat directori de la MT tolereaza nerespectarea normativelor tehnice si a proiectelor la lucrari de drumuri. Studii geotehnice superficiale(ex sondajele sunt necesare la 20 m adancime si in realitate se fac la 8 m), proiecte incomplete elaborate de firme de casa. Iar in executie este capitalism salbatic: straturi de imbracaminte rutiera mai subtiri( Ex beton asfaltic cu criblura de 3 cm in loc de 6 cm in proiect), pietris neted de rau in loc de piatra sparta de cariera de munte mai scumpa de 2 ori dar mai rezistenta, mixturi asfaltice cu bitum de calitate slaba si in dozaj insuficient. La acestea se mai adauga greseli de executie prin compactare insuficienta si mixturi arse prin depasirea temperaturii de 200 grade la incalzirea bitumului. In final rezulta drumuri care nu sunt durabile, cedeaza la prima iarna, in 1-2 ani sunt necesare alte reparatii si fondurile necesare pentru reparatii sunt de (zeci) milioane de euro.
Petcu a zis
ii doare la banana de banii nostrii, plus ca unii sunt incompet enti