Primarul Constantin Toma, din Dărmănești, s-a lăudat pe pagina sa de Facebook că orașul pe care îl conduce a câștigat premiul pentru „destinația anului în turismul românesc”. Ce nu a precizat edilul este că a plătit din fondurile primăriei pentru a participa la un concurs organizat de o firmă din București.
Concursul „Destinația anului în România” este organizat de EAD Interactive, reprezentată de Orlando Nicoară, care asigură promovarea acestuia și pe Prima TV. Deși se înțelege că publicul larg și o serie de bloggeri și „influenceri” aleg destinații turistice din România, făcându-se un top, lucrurile nu stau chiar așa. De fapt, chiar în regulamentul așa numitului concurs, se stipulează, la articolul 5, că unul dintre criteriile de eligibilitate pentru UAT-urile care vor să participe, este achitarea către firmă a sumei de 5.000 de lei. Banii ar acoperi promovarea, prin 6 postări pe Facebook, menționarea într-un comunicat de presă și un loc pe site-ul concursului.
Lucru pe care l-a făcut și primarul din Dărmănești, pe data de 26 aprilie 2002 (vezi facsimil mai jos), cu 4 zile înainte de anunțul „finalistelor” etapei regionale. Astfel, pe 30 aprilie, organizatorii au anunțat prezența Dărmăneștiului între finaliste, numind-o „surpriza la categoria localități turistice”. De altfel, comunicatul a fost preluat și de presă, care a lăudat „performanța turistică” a orașului Dărmănești.
Pe Facebook, primarul Constantin Toma a anunțat triumfalist „victoria”, uitând să menționeze cât a plătit din bugetul primăriei.
„Încă un pas pentru a deveni una dintre cele mai frumoase localități din țară s-a petrecut astăzi. Orasul Dărmănești a câștigat finala regională privind Destinația turistică a anului 2022 în România.
Felicitări tuturor celor care s-au implicat în promovarea evenimentului și mulțumesc în mod deosebit românilor care au votat și susținut Dărmăneștiul în această competiție!”
„Miezul” turismului băcăuan
Ca turism, Dărmăneștiul nu are o ofertă tocmai bogată. Chiar pe site-ul primăriei, la obiective de vizitat sunt enumerate lacul de acumulare de la Valea Uzului, masivele Nemira și Ciuc, un muzeu etnografic din curtea unei biserici și Biserica „Sf. Neculai”. Drept locuri de cazare sunt enumerate 5 pensiuni și un hotel.
George a zis
Pentru o promovare la acest nivel 5000 RON este foarte putin.
Pașcu a zis
Ipocritul anului mai degrabă !!! Sau mai curând al județului …Aici sigur ia podium !Un securila cu pretenții de intelectual
Costica a zis
se iubeste pe sine prea mult acest ipocrit care vinde gogosi pe bani publici! un personaj de caverna
adi a zis
1000 euro e apa la flori fata de cat risipeste sau a vrut sa risipeasca pe nimic primarul viziteu de la bacau.
Promo a zis
A fost promovat orasul Darmanesti si nu primarul in cadrul acelei emisiuni. Suma platita este una de bun-simt. Pe de-a moaca nu se poate.
Mos ion a zis
La pușcărie cu el.
Ursulețul a zis
Acest „mic securist” a turnat toți contracandidații la baza fiind doar minciuni. Să nu uităm cum a procedat cu fostul primar psd și cum a reușit el să câștige funcția de primar în Dărmănești. Despre ce TURISM vorbim noi în acest oraș Dărmănești? Dar despre scandalul cu Cimitirul Internațional unde tot prin frauda a provocat un scandal inter-etnic pentru niște amărâte de voturi pentru „Alde” la aceea vreme orchestrate de prefectul Bacăului Coșa Maricica PITULICEA, când vor răspunde? Eu consider ca e momentul sa se strângă LAȚUL…
eu a zis
5000 Ron – o masa in oras 🙂
Alexandru a zis
Vorbim despre 5.000 de lei , o sumă mai mult decât mică pentru promovarea unui oraș ,dar ce așteptări poți avea de la niscai cârtitori ! Iar pentru cei ce sunt de părere că Dărmăneștiul nu are obiective de vizitat, vă rog să vă gândiți de două ori înainte de a publica !