Deputatul băcăuan Cristian Ichim (USR) a anunțat astăzi că a depus un nou proiect de lege al cărui scop este eliminarea disfuncționalităților de organizare și desfășurare a examenului de atestare și certificare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere și crearea cadrului necesar schimbului de informații cu statele membre, inclusiv în privința interconectării și accesului la nivelul Uniunii Europene la evidențele corespunzătoare registrelor electronice naționale.
Proiectul de lege vizează următoarele modificări ale legislației:
– se elimină disfuncționalitățile de organizare și desfășurare a examenului de atestare și certificare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
– se asigură condițiile de securitate a procesului de examinare prin securizarea sistemului informatic;
– se gestionează într-un singur loc Registru Național al Cursanților (RNC) pentru obținerea autorizațiilor și a certificatelor de competență profesională, precum și pentru dobândirea permisului de conducere;
– se elimină comisiile de examinare care erau remunerate și își desfășurau activitatea în afara programului de lucru (sâmbăta și duminica), rezultând reducerea cheltuielilor cu personalul;
– se utilizează personalul propriu al autorității competente din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
– autorizarea școlilor de conducători auto și a instructorilor auto se face în condițiile stabilite de către autoritatea competentă din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
– atestarea profesorilor de legislație rutieră și a instructorilor de conducere auto se face în condițiile stabilite de către autoritatea competentă din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;
– programa de școlarizare și metodologia de organizare și desfășurare a cursurilor de pregătire teoretică și practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere se stabilesc de către autoritatea competentă din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
„Îmi doresc ca prin adoptarea măsurilor propuse de acest proiect de lege să crească profesionalismul personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere. Este nevoie de oameni pregătiți în condiții transparente. Siguranța rutieră nu înseamnă doar reguli de circulație, educație rutieră și măsuri de sancționare a abaterilor”, a declarat deputatul Ichim, care a depus proiectul alături de colegul său, deputatul Daniel Blaga (foto)
Faghiean a zis
Oooo, după treizeci de ani v-ați dat seama, că pentru binele românilor nu trebuie să mai țineți cont de culoarea politică??? și că trebuie făcut ceva mai trec vreo zece-douazeci de ani!?!
Votantul a zis
După rezolvarea de doua ori a traficului din Balcescu, a egalității de șanse în învățământ, a problemelor de la Spitalul Onești și Bacău, masa calda pentru școlari, examinarea directorilor școlari și siguranță rutiera în Brașov și Sibiu a venit și vremea ca întreaga națiune sa beneficieze de siguranță rutiera la nivel verbal sau …oral. Domnule Ichim, am dori sa auzim de la dumneavoastră verbe conjugate la timpul trecut (am făcut ) și nu la viitor (o sa fac ), iar în privința activității parlamentare am vrea sa studiem legea nu proiectul de lege ( un fel de maculatura ) care nu ajunge la vot.
Siguranță rutiera începe prin a construi infrastructura : autostrăzi, drumuri expres, drumuri naționale, drumuri județene, viaducte, poduri, tunelurI, șosele de centura, etc… care sa fie proiectate și executate conform traficului și nr. de masini . In ’89 erau un milion de mașini în Romania , acum sunt 7 milioane de autoturisme și 1,5 milioane de camioane. Infrastructura actuala este 96% cea din ’89.
Hai sa facem ce e de făcut! Hai sa în incepem cu începutul și sa nu mai punem carul înaintea BOILOR. Ca ultimii ajung în parlament din lipsa de activitate