Primăriile și cabinetele medicale preluate în comodat au nevoie de autorizații pe linie de protecția muncii din partea Inspectoratului Teritorial de Muncă. În ciuda acestei obligații, primăriile și cabinetele care au obținut documentele de la ITM pot fi numărate pe degetele de la o mînă. „Pînă în prezent au solicitat autorizarea doar primăriile din Bacău, Onești și Tîrgu Ocna. La acestea se adaugă cîteva cabinete în comodat și două organizații neguvernamentale”, ne-a declarat Ioan Andrei, inspector șef adjunct la ITM Bacău.
Conform ultimelor legi apărute, primăriile, unitățile de învățămînt, cabinetele medicale și organizațiile neguvernamentale trebuie să fie autorizate pe linie de protecția muncii. Procedura de autorizare constă într-o adresă tip de solicitare pe propria răspundere, prin care se certifică faptul că unitatea își desfășoară activitatea fără grad de risc, un memoriu tehnic de prezentare a activității, certificat de înregistrare fiscală și taxă de autorizare, care variază între 450.000 de lei și 2.250.000 de lei. Suma trebuie plătită în funcție de numărul de persoane angajate. Unitățile amintite care nu au autorizația de protecția muncii riscă o amendă între 50 și 100 de milioane de lei. „De luna următoare vom demara o campanie de verificare a acestor instituții sau organizații, pentru a le determina să intre în legalitate. Campania va începe în comunele de pe Valea Trotușului”, a mai precizat inspectorul șef adjunct de la ITM Bacău. (C.T.)
Lasă un răspuns