La Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bacău a avut loc ieri o nouă ședință a Consiliului Consultativ, format din 15 reprezentanți ai sindicatelor, patronatelor și autorităților publice locale. S-a discutat despre organizarea bursei locurilor de muncă pentru absolvenți, prezentarea gradului de plasare a șomerilor în cadrul programului de ocupare temporară a forței de muncă, precum și prezentarea „Planului național de acțiune pentru ocuparea forței de muncă”. Cel mai disputat subiect al ședinței, de către cei 12 membri prezenți, a fost soarta tinerilor absolvenți, dat fiind posibilitățile limitate de a-și găsi un loc de muncă. Ghiorghi Iorga, inspector general la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) din Bacău, a susținut ideea creării, începînd cu anul școlar viitor, a unor clase de confecționeri îmbrăcăminte și încălțăminte, în cadrul școlilor profesionale. Proiect a pornit de la constatarea numărului mare de oferte de locuri de muncă în confecții. În fundamentarea acestor clase, inspectorul general de la ISJ Bacău și-a arătat intenția de a cere sprijinul instituției care-i are în grijă pe șomeri. O altă problemă atinsă de cei prezenți la ședință i-a vizat pe tinerii cu disponibilități intelectuale deosebite. „Principala problemă este sprijinirea și reținerea acestora în județ. Pentru ei trebuie să găsim alternative în a-i menține aici. Noi și ISJ vom încerca să găsim surse de finanțare pentru tinerii care nu au posibilități materiale. Vom încerca să întocmim un model de contract prin care un patron să sponsorizeze studiile acestora și la finalizarea lor să-l încadreze în muncă”, ne-a decarat Claudiu Boangiu, purtător de cuvînt la AJOFM Bacău.
Totodată, cei prezenți la întrunire și-au arătat nemulțumirea față de numărul șomerilor încadrați în cadrul serviciilor de ocupare temporară. Pînă în prezent, prin AJOFM Bacău au fost angajate 70 de persoane, iar Consiliul Județean și-a arătat intenția de a angaja alți 400 de șomeri. Dar numărul persoanelor care trebuie încadrate prin serviciul de ocupare temporară este de 1.000 de persoane. Principalul obstacol în îndeplinirea acestui program îl reprezintă primăriile, care invocă lipsa banilor pentru plata angajaților. AJOFM Bacău achită din salariu minim brut pe țară un procent de 70%, restul revenind în sarcina primăriilor. „Sperăm ca acest impediment să fie rezolvat începînd cu luna noiembrie cînd noi vom suporta plata fiecărui angajat prin acest program în procent de sută la sută”, a mai precizat purtătorul de cuvînt al AJOFM Bacău. (C.T.)
Lasă un răspuns