• dotarea unui taxi cu lămpi și casă de marcat ar putea costa 350
de euro • societățile de taximetrie ce-și desfășoară activitatea în municipiul Bacău au început să își școlarizeze, pe cheltuiala lor, angajații
Agenții economici care desfășoară activități de taximetrie pe raza municipiului Bacău se văd nevoiți în aceste zile să își bage adînc mîinile în buzunar pentru a-și echipa mașinile așa cum cere noua lege a taximetriei. Actul normativ prevede că taximetriștii își vor putea desfășura activitatea numai dacă vor deține un atestat eliberat de Autoritatea Rutieră Română (ARR), după frecventarea unui curs de pregatire în domeniu. „Persoanele fizice care desfășoară astfel de activități fac aceste cursuri pe cheltuială proprie, iar societățile de taximetrie sînt obligate să suporte costurile cursurilor pentru toți angajații. În ceea ce ne privește, taximetriștii noștri au început deja cursurile, iar o parte dintre ei se vor prezenta zilele următoare la examenul de atestare”, spune Romică Asandei, directorul societății CCB și vicepreședintele filialei Bacău a Camerei Taximetriștilor. Costurile legate de pregătirea teoretică a taximetriștilor nu sînt deloc de neglijat. Pentru a susține examenul de absolvire a cursului, conducătorul auto trebuie să prezinte la ARR dovada absolvirii cursului de pregătire profesională, dovada plății taxei de testare și a certificatului de atestare, costuri care ar putea ajunge pînă la 60 de Euro. Pentru a promova, candidații vor trebui să răspundă corect la cel puțin 70% din întrebările încluse în testul-grila. În caz de eșec, conducătorul auto mai poate susține un alt examen, după 15 zile. Al doilea test nepromovat înseamnă urmarea unui nou curs de pregătire profesională. Lecțiile pentru
taximetriști vor fi ținute de lectori de la institutele de perfecționare în
domeniul transporturilor. Certificatul de atestare profesională este
valabil cinci ani și poate fi prelungit cu încă trei. Pentru a putea practica activitatea de taximetrist, șoferii trebuie să dețină certificat de atestare, să fie angajați la operatorul care deține taxiul pe care îl
conduce sau că este proprietarul mijlocului de transport respectiv,
să fie apt din punct de vedere medical și psihologic și să aibă
permis de conducere categoria B, de minim trei ani.
Dotarea completă a unui taxi depășește 350 de euro
Pentru obținerea autorizației de executare a serviciului, legea îi mai
obligă pe taximetriști să își doteze autovehiculele după anumite
standarde. Astfel, pînă la începutul anului viitor, ei vor trebui să își
cumpere case de marcat, care pot costa pînă la 250 de Euro, o lampa TAXI de culoare galbena, alte două lămpi, una verde și alta roșie, care să arate dacă taximetristul are client sau nu. Lampa mare TAXI, care va sta aprinsă permanent costă aproximativ 33 de
euro, adică în jur de 1,3 milioane de lei. Legea prevede, printre altele, că taxiul trebuie să ofere, prin însemne, înscrisuri, elemente de culoare vizibile de la distanță, informații privind tarifele de transport aplicate. Printr-un regulamet întocmit de specialiștii Primăriei, în municipiul Bacău, toate taxiurile vor trebui să aibă caroserie galbenă, iar pe portierele din spate să aibă aplicat vizibil un indicator cu numărul de autorizație, data expirării acesteia și localitatea de autorizare.
Schimbarea culorii autoturismelor înseamnă, însă, o nouă cheltuială pentru societățile de taximetrie. „Numai vopsirea unei singure mașini costă în jur de 12 milioanme de lei”, spune Romică Asandei. Vicepreședintele filialei Bacău a Camerei Taximetriștilor mai adaugă că reprezentanții societăților de taximetrie intenționează să negocieze cu reprezentanții primăriei pentru a păstra culoarea galbenă numai pentru jumătatea superioară a autoturismelor. Agenții economici care desfășoară activități de taximetrie în municipiul Bacău se vor întîlni zilelele următoare cu inspectorii primăriei, pentru a discuta pe marginea definitivării unui nou regulament de funcționare a societăților de taxi ce urmează să fie supus apoi spre aprobare Consiliului Local. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns