• sîmbătă, au primit titlurile de „master în management” a doua promoție MBA din Bacău • următoarea promoție se anunță cea mai „tare”, reunindu și mai mulți cursanți „cu ștaif”
Circa 30 oameni de afaceri și reprezentanți ai unor societăți comerciale din Bacău au absovit sîmbătă, 2 noiembrie, cursurile de „Master în management și administrarea afacerilor – MBA”. Este a doua promoție a Școlii de Înalte Studii Postuniversitare a Centrului de Educație și Formare Continuă (CETEX) care funcționează pe lîngă Universitatea „Gheorghe Asachi” din Iași. Cursurile acestei școli au început în 1988, cu un lot numeros de cursanți de la Aerostar Bacău. Ele au o durată de doi ani și se adresează absolvenților unor instituții de învățămînt superior dornici să se perfecționeze în administrarea afcerilor proprii sau ale firmelor pe care le reprezintă. Pe acest motiv, o parte dintre societățile comerciale băcăuane își susțin financiar candidații lor. „Lucrările pe care absolvenții din anul acesta le-au prezentat – a apreciat, la festivitatea de sîmbătă, directorul CETEX, prof. dr. ing. Costache Rusu – s-au detașat în mod deosebit prin aplicabilitatea lor, prin utilitatea firmelor în care ei își desfășoară activitatea, aducînd o contribuție la implementarea strategiei de dezvoltare a firmelor băcăuane. Chir cred că trebuie să felicit comunitatea oamenilor de afaceri din Bacău, pe care noi am simțit-o permanent ca fiiind foarte receptivă în a investi în cea mai importantă resursă pe care o are România – resursa umană. Felicitări și comunității locale, care are o viziune dintre cele mai orientate către business dintre toate județele României. Cred că ar fi trebuit să invităm la prezentarea lucrărilor de absolvire și conducătorii unor firme, pentru a se vedea cum gîndește un absolvent de master în management și administrarea afacerilor, gîndire pe care se pot baza”.
Lucrările au fost, în marea lor majoritate, orientate către rezolvarea unor probleme concrete ale economiei băcăuane și care dovedesc însușirea unui limbaj specializat, ușurința de a circula în conceptele, tehnicile și procedeele noi de management, iar unele au vizat nevoile viitoare ale economiei noastre, între care cultura organizațională este foarte importantă. „Din punct de vedere informațional este un cîștig foarte mare pentru fiecare dintre noi – a apreciat Albertina Neacă, absolventă a cursului și reprezentanta firmei Connect Consulting -, iar din punct de vedere relațional consider că vom merge mai departe și lansez, astfel, o provocare, pentru că un sfîrșit este și un nou început: să punem bazele unui club “Bussiness MBA“ la Bacău, pentru că aici mai urmează încă două-trei promoții MBA”.
Sîmbătă, la festivitatea care a avut loc în moderna sală de conferințe a Consiliului Județean, și-au trecut din stînga în dreapta pamponul tichiei de absolvent – ca un semn al unui nou început – Simona Adriana Anghel și Daniela Șolcan (Direcția Regională Poșta Română), Violeta Gabriela Bârlădeanu (Letea), Iustin Ion și Elena Teletin (Luceafărul), Anca Gabriela Boboc și Cornel Sorin Șolcan (Orange România), Marian Alexandru Boboc (A&A Computers), Luminița Ciumașu (Generali), Florin Dragomir (Sierra Quadrant), Cristina Ecaterina Funaru (CD Invest), Roxana Groșanu (ATT Construct), Albertina Neacă (Connect Consulting), Mitică Podoleanu (Bonito), Manuela Miclăuș, Augustin Vasile, Constantin Stanciu și Cristian Drăgoi (Aerostar), Marius Strugaru (Bere Lichior Mărgineni & Nicoren Grup București), Cristian Văideanu (Tracorom) și Cristian Vintilă (Barter Grup).
Apetitul vip-urilor băcăuane pentru cursurile și diplomele MBA pare a fi în cdreștere, din moment ce în promoțiile următoare ale școlii CETEX vor fi întîlniți oameni cu funcții importante în conducerea județului Bacău și a unor cunoscute firme băcăuane. (Petru DONE)
Lasă un răspuns