Dupa ce Ministerul Educatiei s-a gindit sa scoata din istorie si geografie cele mai importante lectii despre trecutul poporului român si cele mai importante concepte cu privire la formarea reliefului, dupa ce s-a scos lectia cu privire la evolutionism din manualul de biologie iar din filosofie au fost scosi Nietzsche, Camus si Voltaire, iata ca a venit si rindul literaturii.
Caragiale, Creanga sau Calinescu au fost scosi din subiectele pentru bac. In schimb, la proba orala de limba si literatura româna a fost introdus Jonathan Scheele, dupa cum se stie, un scriitor pasoptist din Transilvania, Raportul Tismaneanu, care este, dupa cum spune istoria literara, prima scriere in limba româna (pentru ca scrisoarea lui Neacsu de la Cimpulung este, de fapt, un fals), Pactul national pentru educatie sau Ghidul cetateanului român in UE.
E bine. E din ce in ce mai bine. Oricum, cu literatura nationala sau cu analiza limbajului artistic, absolventul nu are ce face. Nu-l ajuta sa puna caramida corect peste stratul de mortar si nici nu-l invata cum se „face” corect buzunarul unui turist japonez in Piata San Marco.
Nici limba româna nu mai e absolut necesar a fi cunoscuta, din moment ce din ea a derivat limbajul SMS-urilor si al descrierilor de pe Hi5 de tipul: „nimeni nu ma skimba;) nu zic k mar invidia ptr frumusete k nu sunt..ma invidiaza k am caracter”.
eugen a zis
Domnule Bibire R.! Articol(aşul) dumitale se înscrie în suita reacţiilor emoţionale faţă de un eveniment foarte important din viaţa absolvenţilor de liceu.Este regretabil faptul că nu nu se poate citi , nici măcar printre rândurile consemnate mai sus, o aluzie, fie chiar palidă, la programa de limba şi literatura română pentru liceu – în vigoare, se înţelege- şi nici la curriculum naţional pentru liceu, după care s+au construit subiectele pentru bacalaureat.Nu doresc a polemiza cu nimeni, nici măcar cu domnia voastră, însă , mă simt obligat, în virtutea unei minime distanţe faţă de problema în discuţie, să vă rog să priviţi mai cu luare aminte la corectitudinea informaţiilor furnizate de domnia voastră. Este bine să ştim că , la terminarea liceului, o perioada de tranziţie în formarea unui tânăr, acesta trteguie să facă dovada dobândirii unor competenţe. In cazul de faţă, fiind vorba despre cele de comunicare… În rest , a se vedea documentele pomenite anterior , şi altele..