• învățătoarele Oana Gherman și Oana Fărcășanu au fost repartizate pe două posturi în sistemul „Step by Step” pe baza unor declarații ciudate • învățătoarele Angela Ciupală și Maria Ojog, care au reînviat sistemul în Bacău, au rămas pe drumuri cu medii de 8,40, respectiv 8,20
Scandalul repartizării pe post a cadrelor didactice care au promovat concursul din 16 iulie a atins cote incredibile în cazul celor patru posturi de învățător de la clasele „Step by Step”, declarate vacante de conducerea Școlii „Alexandru cel Bun” din Bacău. Două dintre ele, cele de la clasa a II-a, au fost declarate titularizabile, în timp ce alte două catedre de la clasa întîi, au avut statut de netitularizabil, pentru că directorii de la fosta școală nr. 5 nu au avut siguranța completării efectivului de elevi. Țintarul electronic al ministerului le-a titularizat aici pe învățătoarele Maria Pintilie și Oana Gherman, în timp ce posturile de suplinitori au revenit învățătoarelor Carmen Moisă și Oana Fărcășanu. Toate bune și frumoase, numai că mașinăria infernală care împarte catedre le-a lăsat pe dinafară, după ambele repartizări computerizate, pe învățătoarele Angela Ciupală și Maria Ojog, adică cele care, anul trecut, au înviat, practic, învățămîntul „Step by Step” la Bacău. Cu medii de 8,40, respectiv 8,20, ele au recunoscut că, la prima etapă a repartizării, au făcut greșeala să nu bifeze în capul fișei de opțiuni căsuța care indica faptul că au certificatul de învățămînt alternativ. Drept urmare, calculatorul nu le-a dat voie să ocupe posturile de specialitate de la școala nr. 5. Ciupală și Ojog au îndreptat lucrurile înainte de etapa a doua a repartizării, dar au avut supriza ca programul ministerului să nu permită modificarea datelor din capul fișei, ci numai opțiunile. Urmare logică, cele două învățătoare au rămas, și de data asta nerepartizate, ceea ce ar echivala cu despărțirea lor de copiii de la „Step by Step”. Acest lucru care nu este dorit nici de ele, dar nici de părinți, care au amenințat că dacă, situația nu se rezolvă pînă luni, își iau copiii și se duc după cele două învățătoare.
Declarații false?
Cazul a ajuns, ieri, pe masa inspectorului general Ghiorghi Iorga, care, în dorința de a găsi o rezolvare problemei, a cerut verificarea dosarelor tuturor dascălilor implicați. Verificare care a scos la iveală cîteva suprize de proporții. Prima dintre acestea ține de faptul că în dosarele învățătoarelor Oana Gherman și Oana Fărcășanu nu a fost găsit nici un certificat care să ateste că acestea au terminat cursurile „Step by Step”, deși mențiunea apărea în fișele de opțiuni. De altfel, în ceea ce o privește pe Gherman, acest lucru nici nu avea cum să se întîmple, în condițiile în care ea a terminat Liceul Pedagogic în luna iunie. „Vom discuta cu toate învățătoarele, pentru a nu lua decizii pripite, dar mă gîndesc serios să sesizez poliția în cazul învățătoarelor Gherman și Fărcășanu”, a declarat inspectorul general Ghiorghi Iorga.
O inițiavă lăudabilă, dar nu se știe cum de au reușit cele două dosare să inte în calculator, în condițiile în care, în mod normal, ele ar fi trebuit verificate de inspectorii școlari. Suprizele nu s-au oprit însă, aici, pentru că nici dosarul lui Pintilie nu este tocmai clar. Acesta a obținut certificatul „Step by Step” în a doua parte a lunii iulie, ceea ce a făcut ca în prima fișă de opțiuni să nu fie bifată rubrica „învățămînt alternativ”. Schimbarea a fost însă, realizată înainte de a doua repartizare computerizată, lucru extrem de curios în condițiile în care, oficial, modificarea capului unei fișe se putea face în acel moment doar în cazul unei erori de introducere a datelor în calculator la prima etapă. Ceea ce nu era cazul, atît timp cît certificatul amintit a fost obținut după perioada de completare a fișelor pentru prima etapă. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns