• 30 de pasageri în aerogara Bacău deja stau ca sardelele, așa că pentru noile fluxuri vor trebui bani pentru lărgirea sălii
Aeroportul Bacău va trebui ca în curs de o lună să găseacă o alternativă pentru separarea fluxurilor de pasageri, pe cetățenii. „În curs de o lună, toate aeroporturile din țară, împreună cu Ministerul Transporturilor, Poliția de Frontieră și alte instituții implicate în asigurarea securității pe aeroporturi vor stabili un plan concret pentru separarea fluxurilor de pasageri în funcție de cetățenie, atît pentru cei provenind din Uniunea Europeană cît și din afara ei”, ne-a declarat Cristian Stanciu, director la Aeroportul Bacău. Aceste fluxuri trebuie separate pînă în 2007, pentru ca, din momentul în care România va adera la Uniunea Europeană să se realizeze un control eficient al persoanelor care intră pe teritoriul UE, conform normelor Schengen. „În cursul săptămînii viitoare se va analiza situația de la fiecare aeroport, soluțiile tehnice care pot fi găsite pentru separarea fluxurilor de pasageri, dar și a zborurilor, după noile norme UE. Urmează să se stabilească un calendar precis de aliniere la normele UE, precum și sursele financiare pentru realizarea investițiilor necesare. Acestea vor trebui să fie prevăzute în bugetele viitoare”, a mai precizat directorul Stanciu.
Legislația comunitară privind regimul Schengen prevede realizarea unor posturi de control distincte pentru cetățenii care provin din state ale Uniunii Europene. Acestea vor fi marcate cu inscripția UE, într-un cerc format din stele, iar cetățenii din state terțe vor fi verificați la posturi semnalate cu inscripția non-UE. De asemenea, legislația UE prevede separarea zborurilor din interiorul UE de cele care vin din exteriorul Uniunii.
Realizarea unui astfel de flux, după normele UE, este o problemă dificilă pentru Aeroportul Bacău. Fluxul nu se va putea realiza fără modernizarea și extinderea aerogării deoarece spațiul actual este foarte mic. Pe aeroport nu pot trece două fluxuri de pasageri odată, dar să mai fie împărțiți și pe cetățenii. Cei care vin trebuie să îi aștepte pe cei care pleacă pentru a se putea face vama. Salonul oficial este folosit de multe ori pentru a se crea al doilea flux de pasageri, dar această este o soluție temporară. În salon deja 30 de pasageri stau ca sardelele. „Investiția ar necesita însă 24 de miliarde de lei, iar sursa de finanțare sperăm să provină din surse multiple: Consiliul Județean, venituri proprii și împrumut bancar”, a conchis directorul Aeroportului Bacău. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns