Apă caldă zilnic pentru toți băcăuanii
• după 40 de ani de așteptare, toți băcăuanii pot primi apă rece și caldă non stop • singurii care nu puteau face duș la orice oră din zi, ci numai cu program, erau locatarii deserviți de Termloc • din cauza debranșărilor masive, capacitatea centralelor s-a redus, iar firma își poate permite acum să livreze apă caldă zilnic • de teamă ca locatarii să nu plătească prea mult sau din obișnuință, asociațiile solicită apă caldă tot cu program
După zeci de ani de așteptare, băcăuanii care încă mai primeau apă caldă cu program pot beneficia de această utilitate în program non stop. Din motive de rentabilizare a activității centralelor termice care mai funcționează încă, Termloc a decis ca toți băcăuanii care au rămas fideli sistemului public de termoficare al centralelor termice de cvartal să primească zilnic apă caldă. „Pînă acum, din considerente tehnice, nu puteam furniza apă caldă decît o dată la două zile. Din cauza debranșărilor masive din ultimii ani, capacitatea centralelor s-a redus și putem furniza acum în fiecare zi apă caldă. Este convenabil atît pentru noi, cît și pentru locatari”, spune Viorel Comănescu, reprezentantul firmei Termloc.
Singurii beneficiari ai Termloc care se pot bucura în prezent de confortul de a avea apă caldă în fiecare zi sînt locatarii din cadrul Asociației Sfîntu Vasile, Asociației 31 și Asociației Cornișa I-6A. Pentru că și-au achitat cea mai mare parte a datoriilor restante, aceștia primesc de luni, 15 septembrie, apă caldă. Alte două asociații de locatari dintre cele deservite de Termloc au cerut societății reluarea furnizării apei calde. Pentru ca centrala termică Cornișa 2, care deservește Asociațiile 18 și 32, să-și înceapă producția, Asociația 32 ar trebui să mai achite cîteva zeci de milioane de lei.
Restul de 57 de asociații din totalul de 60 deservite de Termloc nu se vor putea bucura de facilitatea de a avea apă caldă non stop decît, probabil, la iarnă, cînd centralele vor fi pornite oricum pentru a livra agent termic pentru căldură. Cei mai mulți dintre băcăuani nu mai au apă caldă din luna mai, cînd firma a sistat de la furnizarea apei calde o parte dintre asociații, din cauza datoriilor restante. Alte 14 asociații au fost incluse pe lista celor debranșate de la furnizare la începutul lunii septembrie, tot din cauza datoriilor foarte mari acumulate în timp. Practic, hotărîrea de a primi apă caldă în fiecare zi nu va deveni operațională decît în momentul în care băcăuanii își vor achita facturile restante la întreținere sau cînd va veni gerul.
Chiar dacă din punct de vedere tehnic băcăuanii racordați la Termloc pot primi apă caldă toată ziua, acest lucru nu se întîmplă deocamdată. De teamă ca locatarii să nu plătească prea mult, asociațiile au restricționat programul de furnizare la cîteva ore în fiecare zi. Decizia unilaterală luată de șefii celor trei asociații îi nemulțumește, însă, pe locatari, care avînd contor la scara blocului sau în apartament, consumă atît cît își permit să plăteasă.
Furnizarea apei calde în program non stop reprezintă un eveniment istoric pentru locuitorii municipiului Bacău, deși este, pînă la urmă, o normalitate în lumea civilizată. Mai bine de 40 de ani, de cînd au fost realizate sistemele de termoficare, orașul Bacău a fost printre puținele municipii din țară în care atît apa rece, cît și apa caldă curgea la robinete doar cîteva ore pe zi. Problema prelungirii programului de furnizare a apei reci a fost rezolvată în urmă cu aproape patru ani, cînd RAGC a introdus contorizarea la scară, consumurile s-au redus, iar fronturile de captare din preajma Bacăului au completat necesarul de apă pentru oraș. Cît privește apa caldă, primii care au dat tonul în ce privește furnizarea apei non stop au fost reprezentanții CET. De anul trecut, din luna octombrie, băcăuanii care sînt deserviți de firmă pot folosi apa caldă în orice moment al zilei, șefii societății spunînd că furnizarea continuă este mai avantajoasă atît pentru firmă, cît și pentru locatarii deserviți. Și Termloc a ajuns acum la concluzia că furnizarea cu program nu mai este eficientă și că este mai avantajos să furnizeze servicii non stop, pentru a-și mulțumi clienți pe care-i mai are. Furnizarea în program non stop este una dintre puținele facilități de care se bucură în prezent băcăuanii care nu au avut bani să-și monteze propria centrală de apartament. Opțiunea a peste 20 la sută din proprietarii de apartamente din Bacău de a-și monta centrală de apartament i-a avantajat, pînă la urmă, pe cei care nu au avut bani să facă această investiție. Îmbunătățirea serviciilor este și o modalitate a managerilor firmelor publice de termoficare de a păstra actualii clienți, în condițiile în care numărul celor care se debranșează este din ce în ce mai mare. Cît privește costurile acestui confort, cei mai dezavantajați vor fi cei care plătesc această ultilitate în sistem paușal, care vor trebui să scoată bani din buzunar pentru a plăti toate pierderile din sistem. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns