Elevii din „Vrănceanu” încearcă să cucerească Europa
• profesorii și elevii au demarat cîteva proiecte care le vor permite să intre în contact cu omologi din alte țări europene • treaba este foarte serioasă, iar dascălii și elevii „vrănceni” sînt foarte entuziasmați de ceea ce fac
Anul școlar e dea început de ceva vreme, iar elevii de la „Gheorghe Vrănceanu” încep să se apuce de proiecte. La sfîrșitul anului școlar trecut, „vrăncenii” au făcut diverse proiecte, care de care mai interesante, menite să atragă liceenii și să le umple timpul liber. Unul dintre proiectele școlare care a fost și aprobat este „A fi cetățean european. O realitate?”. „Acest program vrea să arate cum putem deveni cetățeni ai Uniunii Europene. Pornind de la experiența elevilor, vom cunoaște diferențele regionale și naționale. Astfel, vom putea arăta în ce măsură aceste diferențe îmbogățesc celelalte țări”, ne-a explicat Florin Pîrlea, profesor de limba franceză, care este ideea acestui program. Proiectul a fost acceptat în cadrul programului Comenius 1, aflat sub patronatul Agenției Naționale Socrates. Această agenție se acupă cu programe școlare de anvergură europeană pentru elevi și studenți, dar și de pregătirea și formarea forței de muncă (prin programele Leonardo).
Proiectul a fost aprobat și beneficiază de finanțare din partea Comisiei Europene, prin Socrates. În fiecare an se face un nou proiect pentru a obține finanțarea pentru următorul an, participanții lucrînd simultan. Durata acestui plan este de trei ani, fiecare semestru avînd altă temă de discuție (cadrul nostru de viață, școală, familie, timp liber, teritoriul nostru față de Europa, situația economică în regiunea noastră, statul și instituțiile sale, Europa). Școlile participante sînt din Soest – Germania (școala coordonatoare), Lituania, Romentino – Italia și, din Bacău, Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu”.
La acest program participă 50 de elevi, cu vîrste între 15 și 18 ani, și cinci profesori din liceu, coordonați de profesorul de franceză Florin Pîrlea. „În 2003 – 2004 vom lucra la primele două teme, avînd subiecte de discuție diferite. Comunicarea între școli se va face în limba franceză, singura țară care va folosi engleza fiind Lituania. Un dialog intercultural va fi pus în practică prin intermediului schimbului regulat de informații”, a venit cu infiormații suplimentare profesorul Pîrlea. La sfîrșitul fiecărei teme, cîte o școală trebuie să prezinte un „produs final”, constînd în discuri, site-uri sau broșuri pentru fiecare temă discutată. Pentru început, fiecare școală trimite celorlalte școli participante cîte un chestionar cu întrebări despre regiunea și țara de unde provine. Bacăul deja a început discuția, trimițînd chestionarul despre România.
Prima întîlnire de evaluare va avea loc în februarie 2004, în Soest, Germania, unde colegiul băcăuan va fi reprezentat de doi profesori și patru elevi. Conducerea colegiului a arătat foarte mult interes pentru acest plan, fiind prima dată cînd liceul intră într-un proiect de asemenea anvergură. Din 331 de proiecte depuse la nivel național în 2003 și evaluate de profesori de la Institutul Științelor pentru Educație, au fost acceptate 143, singurii din Bacău care se mai pot lăuda cu asemenea realizare fiind cei de la Școala Nr. 2. Elevii sînt și ei entuziasmați de idee, fiind fascinați de cunoașterea unor țări și culturi noi. (Roxana SOLOMON)
Lasă un răspuns