• un nou termen de încheiere a procedurii de atestare a fost stabilit pentru data de 31 martie • pînă acum, nici unul dintre cei 170 de administratori ai asociațiilor din Bacău nu a primit avizul de a desfășura această activitate
Administratorii asociațiilor de proprietari din Bacău mai au un răgaz de cîteva luni pentru a primi atestatul care le dă dreptul să gestioneze banii locatarilor. Termenul limită pînă la care procedura de atestare trebuie încheiată expiră pe 31 martie. Spre deosebire de vechile prevederi, care stipulau că atestatul eliberat în urma evaluării comisiei constituite la nivelul Primăriei este valabil doar un an, noile reglementări stipulează că avizul necesar pentru a deveni administrator este eliberat pe perioadă nedeterminată. „Acest lucru nu înseamnă că, odată atestați, administratorii nu mai au nici o grijă. Legea prevede că atestatul poate fi suspendat sau retras la sesizări din oficiu sau la cererea asociațiilor de proprietari, ceea ce înseamnă că, acolo unde vor fi descoperite nereguli grave, administratorii vor risca să rămînă fără atestat”, a precizat Doinița Huțu, consilier de specialitate la Biroul Spațiu Locativ și Asociații din Primăria Bacău.
Începută în primăvara anului trecut, atestarea administratorilor asociațiilor de proprietari din municipiul Bacău pare un proces care nu se va sfîrși niciodată. Inițial, termenul limită a fost stabilit în vară, după care un nou termen a fost fixat pentru sfîrșitul anului trecut. Deși cei mai mulți dintre cei care gestionează banii locatarilor au fost intervievați de comisia de evaluare, rezultatele definitive nu au fost făcute publice nici pînă acum. Pe măsură ce numărul administratorilor intervievați a crescut, și numărul administratorilor care au renunțat la această profesie a fost din ce în ce mai mare.
Procedura de atestare este foarte importantă, întrucît testările pe care le susțin cu acest prilej administratorii asociațiilor de proprietari din municipiul Bacău reprezintă singurele verificări ale profilului moral și ale abilităților manageriale ale administratorilor. Dat fiind că lunar, prin mîna administratorilor trec sute de milioane și chiar miliarde de lei, procedura de atestare devine singura metodă de a elimina acei administratori care nu fac față cerințelor. Pînă acum, nici unul dintre cei peste 170 de administratori ai asociațiilor de proprietari din Bacău nu a primit avizul din partea Primăriei, fără de care nu pot gestiona activitatea unei asociații. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns