• societatea Transport Public a fost singurul operator care și-a depus candidatura la cea de a doua preselecție organizată ieri pentru stabilirea firmelor ce vor asigura transportul public în Bacău
Doar un singur operator a mai rămas în cursa pentru obținerea
dreptului de a desfășura activități de transport public pe raza
municipiului Bacău. Este vorba despre societatea Transport Public SA, singura care și-a depus candidatura pentru obținerea dreptului de prestare a serviciilor de acest gen în Bacău. Gavril Pircu, directorul Direcției Economice din cadrul Primăriei Bacău, spune că, deoarece la licitație s-a prezentat un singur operator, nu s-a putut vorbi de o preselecție de oferte. „În aceste condiții, dreptul de a desfășura activități de transport pe raza municipiului Bacău va fi obținut prin procedura de concesionare prin negociere directă. În următoarele zile, administrația publică locală va relua toate procedurile prevăzute de legislație pentru anunțarea începerii procedurii de concesionare a serviciilor de transport public prin negociere directă. SC Transport Public va trebui ca, în termen de 20 pînă la 60 de zile, să ne înainteze ofertele în vederea concesionării acestui serviciu”, a precizat directorul Pircu. Preselecția organizată ieri la sediul primăriei este cea de-a doua făcută în acest scop în circa o lună. La prima licitație, organizată la începutul lunii ianuarie, alături de Transport Public și-a mai depus candidatura pentru obținerea serviciului de transport public în comun din Bacău și Asociația Operatorilor de Transport Public Privat Bacău (AOTPP). În urma preselecției de oferte, candidatura AOTPP a fost respinsă. Conform prevederilor regulamentului, operatorii de transport public trebuiau să facă dovada că dețin un parc auto format din minim 50 de autobuze plus o rezervă de 30% pentru asigurarea fluenței traficului pe toate cele zece trasee, cîte există la această oră în municipiul Bacău. Dintre cei doi operatori care și-au depus ofertele, Tranport Public a avut cel mai mare parc auto, fiind înscrisă cu 73 de autobuze.
Agripina Sechelariu, acționarul majoritar de la Transport Public
Structura acționariatului societății Transport Public a suferit, din momentul scoaterii la privatizare și pînă în prezent, o serie întreagă de schimbări. În urmă cu un an și jumătate, cînd a fost privatizată firma, se spunea că ea va fi cumpărată în opt ani de salariați. În acel moment au fost scoase la licitație directă cu PAS-ul SC Transport Public SA un număr de 62.470 de acțiuni, cu o valoare nominală de 250.000 de lei/bucată. Valoarea de pornire la licitație a vînzării a fost de 15.617.500.000 lei. Inițial, s-a spus că cele 62.470 de acțiuni scoase la vînzare vor putea fi cumpărate de PAS într-o perioadă de opt ani, cu plata unor rate trimestriale, și achitînd un avans de 20%, la semnarea contractului. Mai mult, directorul Neculai Șutu a declara atunci că salariații societății au făcut deja împrumuturi în bănci pentru a-și face rost de bani pentru cumpărarea acțiunilor scoase la vînzare. Printre cei care au achiziționat un procent important de acțiuni la această societate s-a aflat și mama primarului municipiului Bacău, Agripina Sechelariu, care a deținut, preț de cîteva luni, 40% din acțiunile acestei societăți. Primarul Dumitru Sechelariu avea să spună atunci că Agripina Sechelariu a putut cumpăra respectivele acțiuni în calitate de fost salariat al societății. Acum cîteva luni, însă, primarul Dumitru Sechelariu a făcut noi precizări privind structura acționariatului acestei firme. Primarul anunța că Adi Grigore, fost președinte al Consorțiului Selena, în prezent director executiv al fabricii Letea, are 68% din acțiuni, Nicolae Șutu, actualul director al SC Transport Public, deține 25%, iar șapte procente sînt deținute de alți acționari. „Nu-i mai dau nici o acțiune lui Adi Grigore. De ce să i le dau lui, în loc să le păstreze mama mea?!”, spune acum Dumitru Sechelariu, după mai puțin de trei luni de la vechiul anunț. El a precizat că, deși privatizată, SC Transport Public încă se mai află sub controlul Consiliului Local, pînă cînd va fi achitat și restul de șase miliarde de lei rămase pînă la acoperirea integrală a sumei cu care a fost achiziționată societatea. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns