Tradiția Fiat în domeniul utilitarelor este bogată, modelele constructorului italian fiind recunoscute pentru fiabilitatea ridicată și capacitatea bună de transport. Iata că a venit rîndul lui Scudo să se înnoiască. Partea frontală emană mai multă robustețe și dinamicitate, datorită nervurilor integrate în capota motorului. Blocurile optice frontale au o concepție diferită de actualul curent stilistic, utilizînd geam mat pentru separarea semnalelor de direcție de farurile propriu-zise. Pe părțile laterale se continuă bandourile de plastic de culoare neagră, pornite de fapt de la barele de protecție, creînd astfel o barieră protectoare 360 de grade împotriva eventualelor zgîrieturi sau lovituri, inevitabile în trafic și la operațiunile de încărcare/descărcare. Diferitele versiuni de motorizare se deosebesc și prin design-ul jantelor.
Cît privește habitaclul, o mare atenție a fost acordată scaunelor, ceea ce este un avantaj pentru cei care utilizează mașina mai multe ore pe zi. Scaunul șoferului dispune de reglaj pe înălțime pe o distanță de 45 mm (8 mm în plus comparativ cu versiunea precedentă). Cursa pe lungime a crescut cu încă 50 mm, trecînd astfel de la 170 la 220 mm. Dacă mai adăugăm și reglajul pe înălțime al volanului, rezultă o poziție de condus bună, cel puțin teoretic. De asemenea, scaunul șoferului are și cotieră, cu excepția configurației cu pachet anterior bipost. În acest caz, locul din centru dispune de centură de siguranță cu trei puncte de prindere, iar dacă se rabate spătarul se obține un mini-birou. În plus, sînt prevăzute locașuri pentru documente, telefon celular sau hîrtii.
În ceea ce privește posibilitatile de transport, sînt disponibile atît versiuni carosate, cît și necarosate, pentru o viitoare transformare în autovehicul special. În funcție de motorizare, masa utilă este de 850 sau 930 kg. Scudo dispune și de versiune de caroserie pentru pasageri, denumirea comercială fiind Combi. Sînt două posibilități de configurare a interiorului, cu două sau trei rînduri de scaune, adică 5/6 persoane, respectiv 7/8/9 persoane. Bancheta de pe ultimul rînd are întotdeauna spătarul rabatabil și poate fi demontată foarte ușor datorită noului sistem de ancoraj. În cazul versiunii de 8/9 locuri, linia centrală este constituită dintr-o banchetă cu două locuri, plus un scaun separat rabatabil pe partea dreaptă, unde se află ușa culisantă.
Fiat a avut în vedere și ridicarea nivelului de confort acustic. Volanul cu patru brațe este nou și are un diametru de 380 mm, care, în combinație cu materialul utilizat, oferă o ergonomie similară cu o berlină. Opțional poate include și comenzile pentru radio CD. Levierul schimbatorului de viteze este poziționat pe consola centrală, iar comenzile electrice ale geamurilor și oglinzilor (opțional) sînt dispuse inedit pe plafon, deasupra parbrizului.
Noul Scudo dispune de un sistem de frînare modificat, cu discuri și etriere anterioare folosite la Ulysse, plus ABS și EBD. Partea anterioară a caroseriei este deformabilă programabil, iar opțional este disponibil airbag șofer, pasager și laterale. Pe scurt, siguranța mărfurilor transportate și a utilizatorilor noului Scudo.
Lasă un răspuns