Omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu oprește lucrul pe toate șantierele, potrivit Asociației Pro Infrastructură! Potrivit organizației, unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele.
„Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate!”, susține Pro Infrastructură.
Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie.
Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor.
Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de „grevă”, asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție.
Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!
– Asociația Pro Infrastructură
Gabriel a zis
Sunt constructorii de acuzat în această situație?
Gogu a zis
Absolut…cand au incheiat contractul au fost de acord cu termenii si conditiile…axum o dau cotita fiindca aceasta manevră seamana mai mult a santaj, avand in vedere cati km are in lucru. Poate in viitor nu le mai da acces la genul asta de operatori economici…daca toti am incepe sa ne lamentam doar fiindca nu ne mai convine…ar fi haos….si o sa fie….mabgandesc doar la cei care au o gramada de credite si o sa plateasca la ele toata viata.
Dani dan a zis
Gogu dute tu și lucrează cu preturile la materiale de acum 2 ani și ai sa vezi te încadrezi?
George a zis
Bravo lui ca a luat atitudine . Nu poți construi astăzi la tarifele de acum 1-2 ani când s-a licitat. Din păcate foarte multe Șantiere s-au oprit
Condiții economice speciale – condiții contractuale speciale
iondinbacau a zis
Cel mai lenes guvern de pana acum.Ca sa aprobe o HG le trebuie 15 zile.
Gheorghe Dulaumare a zis
Cresterea preturilor materialelor de constructie se datoreaza regimului Putin. Inainte de declansarea razboiului cu Ucraina, traiam confortabil, aveam inflatie mica, preturile erau mici, benzina era 5 lei, materialele de constructie erau ieftine, painea era 6 lei, gazele erau ieftine, pandemia era in curs de vaccinare obligatorie, Catzu avea par pe cap si pisica mieuna. Plus ca nu era seceta.
Acu, inlocuiti mai sus Putin cu Biden.
EUGDJSHWJS a zis
Interesant exercițiu, într-adevăr! Totuși cred că este eronat să spunem că regimul cuiva ar putea cauza atâtea. Nu știu ce se zice la televizor, (căci eu nu mă uit) însă inflația este cauzată de oprirea economiei în perioada carantinei. Iar războiul, ei bine el contribuie, dar nu este actorul principal!
#dedreapta a zis
Decat ca nu e asa.
Inflația e generata de tiparniță si alte (in)acțiuni ale băncilor centrale.
Nu are legătură putin sau oprirea economiei.
Ce ai zis tu contribuie la creșterea de prețuri care este un efect al inflației, nu cauza.
#economie
sebi a zis
nu mai e dragnea de vina? v-au bagat altul pe gat? nu mai e peeeeeee seeeeee deeeee? e puuuuuuu tiiiiiiiiiiin ?
Bodnar a zis
Da umbrarescu a construi cele mai bune șosele de până acum. Și tot nu e bine ar trebui să îi închidă șantierele fiind că e perste nivelul celor lalti constructori. Și poate asta supăra e printre puțini romani care mai face ceva iam văzut cum au lucrat la Maramureș chiar e om
Alin a zis
Ce materiale? Firmele de genul au si piatra, nisip tot prin alte firme de ale lor, au stocuri si acum vor sa vanda la pret de acum. Iar la cat e la noi pretul pe km, le ajunge si daca se dubleaza pretul la materiale. Doar la noi, toti vor sa faca profit triplu rapid
Jerul a zis
Sefu, chiar daca au pe stoc materiale asta nu inseamna ca cineva trebuie sa stea la cheremul statului. Materilele alea trebuiesc transportate cu ceva, cu utilaje nu? Cu ce merg utilajele, cu combustibil,cat costa acum combustibilul? Diferenta ajunge in pretul finit. Toata vina o poarta statul incompetent, lenes, daca o firma are intarzieri o penalizeaza, dar daca statul are intarzieri cine ii penalizeaza, nimeni. Asta se cheama abuz de putere, si incompetenta birocratica.
aciG a zis
Lucrezi laumbrarescu? Se vede ce legalist este după antena stației de pe mașină din spatele lui
Stinga a zis
Nu mai că sa dublat prețul la motorină și deja e un dezastru sa nu mai zic de materiale ce să facă să aducă bani de acasă se termine lucrările Bv domnul Ubrarescu
Virgil a zis
Cum vine aia „proceduri interne, angajati lucreaza 14 ore pe zi plus sambetele”? ,
E legal asa ceva?
Emil a zis
Tu lucrezi la stat așa-i?
virgil a zis
Nu sunt la privat si uneori ating poate chiar 14 ore, dar se compenseaza imediat. Patronatul are nevoie de toata resursele mele, iar daca as fi obosit sau neatent se pot produce deranjamente majore.
Cred ca este la fel si in constructii, din ultimele evenimente se pare ca deranjamentele lor pot fi chiar foarte serioase.
Titi a zis
Ăștia fac ce vor, în spiale lor este însăși Securitatea, asta cu „privatul” la noi este o glumă sinistră!!!
Potop Florentina a zis
Foarte bine,mai sunt și oameni cu coloana vertebrala