Companiile omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu au contracte pentru construirea a 140 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres din cei 391 de kilometri aflați în lucru în total în România. Așa cum a anunțat săptămâna trecută, compania UMB a oprit lucrările la Autostrada A3 între Cluj și Zalău, pe sectorul de 42 km dintre Nădășelu și Poarta Sălajului, până când Guvernul nu rezolvă problema creșterii prețului la materialele de construcții.
Cum o duc firmele lui Umbrărescu?
Cu rezultatele din 2020, Spedition UMB şi-a majorat cifra de afaceri de aproape patru ori în 2020 faţă de anul precedent, depăşind astfel pragul de un miliard de lei, după cum arată datele disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe, citate de newsweek.ro.
În 2021, Spedition UMB a raportat un profit de 29.733.586 de lei.
Nici Tehnostrade nu s-a lăsat mai prejos, dublându-şi afacerile, până la 936 mil. lei în 2020, în vreme ce Sa & Pe Construct a încheiat anul cu afaceri de 556 de milioane de lei – faţă de 41 milioane de lei în 2019.
Saltul făcut de Spedition UMB vine în condiţiile în care firmele lui Umbrărescu și-au adjudecat cele mai mari contracte de achiziţii publice încheiate de CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) în 2020. Proiectele au fost câştigate prin intermediul a două firme – Spedition UMB şi Sa & Pe Construct – şi cumulează o valoare de peste 1,66 miliarde de lei.
Spedition UMB este controlată de Mirela Umbrărescu (89% din acţiuni), asociaţi fiind şi Dorinel Umbrărescu, Alexandru Teodor Umbrărescu şi Petru Răzvan Umbrărescu. Ultimii doi sunt şi cei care deţin Sa & Pe Construct, cu pachete egale de acţiuni.
La ce drumuri importante au lucrat și lucrează firmele lui Umbrărescu
– Proiectarea şi execuţia autostrăzii Braşov – Târgu-Mureş – Cluj – Oradea – câteva tronsoane.
– Proiectarea şi execuţia tronsoanelor 2, 3 și 4 din drumul expres Craiova-Piteşti.
– Proiectarea şi execuţia autostrăzii de centură a Bucureştiului.
– Centura Bacăului.
– Lotul 1 al autostrăzii Timişoara-Lugoj (9,5 kilometri).
– Lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva (21,8 km).
– Tronsonul Autostrăzii Transilvania de 9 kilometri dintre Gilău și Nădășelu.
Ce se întâmplă cu șantierele?
UMB a anunțat încă din 5 iulie că pe 11 iulie va opri toate șantierele, cu excepția Centurii Slatina, până ce Guvernul rezolvă problema actualizării contractelor de lucrări cu ajustarea necesară creșterii prețurilor la materialele de construcții.
Cu excepția Centurii Slatina, aproape finalizată și în prag de inaugurare, UMB ar sista activitatea pe 7 proiecte majore cu o lungime de 140 km până la intrarea în vigoare a noului act normativ ( OUG). În caz contrar, ar lucra pe vechile prețuri, deci în pierdere, pentru că Ordonanța nu se poate aplica retroactiv.
O Ordonanță de Urgență care va permite suplimentarea costurilor la contractele de autostrăzi și căi ferate este în pregătire și ar trebui emisă până pe 15 iulie, a anunțat vineri, la Guvern, ministrul Fondurilor Europene Marcel Boloș, care a prezentat stadiul respectării jaloanelor din PNRR. Întrebat despre ce va face Guvernul pentru a „salva” contractele cu firmele drumarului Dorinel Umbrărescu, care a cerut rezilierea contractelor dacă ajustarea costurilor pe care o acordă CNAIR pe actuala legislație nu acoperă valoarea reală de pe șantiere, Boloș a răspuns că noul act normativ în pregătire va permite suplimentarea contractelor cu până la 40% și va cuprinde 10 dintre cele mai importante materiale de construcții și escaladarea prețurilor pe care o monitorizează Institutul Național de Statistică.
Mihai Loghin a zis
Spune-ți vă rog frumos mai angajați șoferi, numărul de mobil ? Sunt din Moldova, Chișinău am permis și buletin Rominesc.
Marian Neagu a zis
Neagu marian din Galați 36 de ani …am mai muncit ferar betonist și dulgher …doresc un loc de muncă la barboși lângă Galați 0774035241.va mulțumesc .