Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că va începe o nouă licitație pentru achiziționarea a 20 de trenuri electrice care „vor asigura transportul modern, sigur și rapid al pasagerilor între marile orașe ale României. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunțul de participare pentru acest contract finanțat prin PNRR”.
Din cele 10 rute pe care vor circula aceste trenuri, 6 trec și prin Bacău:
- Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
- Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
- Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
- Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
- Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
- Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
- Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
- Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
- Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
- Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași
„Serviciile vor fi oferite inițial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate și alte rute (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia).
Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h și vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi și clasa a doua) și minim 160 locuri în picioare.
Achiziția celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreținerii și reparațiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro,” a mai adăugat Sorin Grindeanu.
Alex a zis
Cu ce ma ajuta sa am masina care atinge 300 de km la ora, daca drumurile pe care merg sunt pietruite? E minunat ca achizitionam trenuri de viteza (si nu sunt ironic) dar care sunt, mai exact, segmentele de cale ferata pe care ele chiar pot atinge 200 km la ora, in Romania? Sunt curios.