Administrația Viziteu supune astăzi votului consilierilor locali cel mai scump proiect ce va fi suportat de la bugetul local. Este vorba despre amenajarea unei parcări supraterane, în zona 9 Mai – Unirii, unde, în prezent, se află un teren ocupat de garaje. Conform studiului comandat de Primărie, valoarea noii resistematizări depășește 57 de milioane de lei.
Galerie FOTO (click pe imagine)
Conform proiectului întocmit de firma 2 GMC Construct, se propune modernizarea părtii carosabile, sistematizarea zonei, astfel incât să fie asigurat accesul în spatele blocurilor precum și creșterea numărului de locuri de parcare în zona amintită, astfel crescând fluența traficului rutier pe Str. 9 Mai si Unirii.
Astfel, in locul celor 132 de garaje existente, în final se va obține o parcare care va avea patru niveluri, un nivel subteran, demisol și trei niveluri supraterane, la care se adaugă terasa circulabilă utilizată pe jumătate din amprenta acesteia. Parcarea supraterană va avea 363 de locuri de parcare, iar în spațiul exterior vor fi amenajate 37 de locuri de parcare dintre care 9 locuri de parcare sunt destinate automobilelor cu incarcare electrică, astfel totalul numărului de locuri de parcare create în cadrul investiției este de 400 de locuri de parcare. În vederea realizării investitiei, va fi afectată o suprafață de teren privat de 996 mp, pe care Primăria Bacău o va expropria. De asemenea, pe terasa parcării este prevăzută, conform proiectului, amenajarea unor spații de recreație.
Chad a zis
Fara sa ma laud – este o realitate obiectiva – avem in familie trei membri, fiecare are masina. Chiar utilizam toate cele trei masini, avem de umblat zilnic, deseori inafara localitatii, la serviciu si in zone legate de activitatea cotidiana.
Evident ca in ultimii ani am intimpanit probleme cu parcarea masinilor, probleme care s-au acutizat treptat. Incercam sa ne adaptam, parcam mai departe de domiciliu, parcam legal, nu in intersectii sau in giratorii, insa clar ca mai facem un pic de miscare dimineata, ca sa ajungem la masina.
Este evident ca Bacaul are o problema grava in ceea ce priveste traficul si parcarile. Insa sincer vorbind, mult mai grava este problema lipsei spatiilor verzi. De cel putin doua decenii, Consiliul Local Bacau si Garda de Mediu, alaturi de alte institutii ale statului, au eliberat aprobari ilegale pentru constructia catorva zeci de blocuri in Bacau. Toate, fara exceptie, date ilegal, fara respectarea normelor de constructie, a normelor spatiilor alocate parcarilor, ghenelor de gunoi, spatiilor alocate in mod obligatoriu, prin PUG, la constructia fiacarui bloc, pentru copii (tobogane samd), dar mai ales spatiilor verzi. Dimensiunea jafului comis de catre consilierii locali in acesti douazeci de ani depaseste imaginatia. Sa presupunem ca un bloc are amprenta la sol de 500 mp – deci 25 pe 20, si ca blocul are 6 etaje. Suprafata alocata in mod obligatoriu spatiului verde compus din iarba si copaci, nu betoane cu gauri pe unde se vede iarba, este de 300 mp in cazul acestei cladiri. Daca asa-zisul dezvolttaor se scoate cu 30 de mp de spatiu verde gratie bunavointei consilierilor locali, ceilalti 270 de metri patrati ii aloca maririi amprentei cladirii, ceea ce inseamna ca in loc de 500 mp construiti va avea 770. Adica mai mult cu circa 50 la suta. Profitul dezvoltatorului va creste, asadar, cu peste 50 la suta – si asta gratie bunavointei unor indivizi platiti din banii nostri ca sa ne apere interesele. Or, conciliseii locali apara interesele lor peronale si evident, platesc la randul lor bani grei sefilor lor de la partid. Ca sa mearhga treaba bine.
Mergeti prin Bacau, luati orice bloc vreti, la alegere, dintr-astea mai nou construite si estimati cati metri patrati are de spariu verde. Nu exista un singur bloc de acest gen care sa contina in propriate spatii verzi conform legii.
De aceea, un gest de minima decenta din partea primarului ar fi fost promovarea unui proiect de amenajarea a unui parc in aceasta zona despre care face vorbire cotidianul Ziarul de Bacau. Iata, insa, ca acolo se va pune de un nou proiect imobiliar, adica betoane. Patru sute de masini, zice primarul, ceea ce inseamna un card de circa 2 kilometri lungime. Inchipuiti-va cum vor intra si vor iesi de pe 9 Mai cateva sute de masini in zona respectiva. Nu mai zic de disconfortul creat sutelor, daca nu miilor de locatari din zona.
Asadar, noxe, aglomeratie, betoane. Bacauanii trebuie sa se trezeasca si sa atace in justitie asemenea golanisme. Iar la alegeri, nu uitati ca PSD, PMP, PNL si USR voteaza laolalta asemenea aberatii. Adica au toti o bucata din cascaval. Pute rau branza asta…
gogu a zis
Locuri de parcare langa blocurile noi ar fi ..dar costa cam 5000 euro unul. De asta preferea lumea sa parcheze oriunde numai sa nu mai dea bani si pe locul de parcare. Ingramadeala de blocuri nu este o inventie locala, noi doar ne-am adaptat la tendinte. Garda de mediu nu are cum sa verifice un studiu de insorire, studiu care este introdus ca si exceptie de la norme.Faci un studiu pe care nu-l poate verifica mai nimeni si esti ok in fata legii. Arihitectul sef si departamentul de specialitate din primarie semneaza tot ce le este dat spre avizare, iar opiniile cetatenilor primesc raspunsuri „la misto” de la dezvoltator, fara ca primaria sa aiba ceva de spus.Din pacate si consilierii locali sunt putin interesati de acest subiect, voteaza PUZ-uri si PUD-uri pentru tot felul de proiecte dubioase.
Agache a zis
Prietene iubitor de spatii verzi ,orice ar face primaria exista unul ca tine care vine cu argumente sa nu zic ca sunt de rahat, daca sunt conform legilor constuiti ,avem nevoie de investitii in Bacau. Asta e motorul dezvoltarii. Succes
Foster Brown a zis
Boustean, tocmai asta spune Chad, ca sunt ilegal ridicate si mai completam noi, nu numai ca au primit avize fara sa aiba suprafetele conform normelor, dar au primit si avizul final de conformitate, ceea ce este caz penal si baga in puscarie. Du-te de masoara dimensiunile parcarilor vandute de cocalarii imobiliari langa blocurile astea, sunt majoritatea neconforme, au dimensiuni sublegale, deci iara TZEA, fraiere. O sa vina lumea cu furcile si o sa va alunge, ba. Ati tras pe sfoara mii si mii de bacauani !
Veteranul a zis
si parcarea cu pricina e o investitie aducatoare de progres economic? Doar daca sta viziteu la intrare si rupe bilete, altfel ma indoiesc.
Babias Iosif a zis
Randari frumoase, n-am ce zice. Cu alfabetizarea mai trebuie lucrat putin…decat sa incerci sa pari „european” si in loc de PARKING sa iti iasa in randare PACKING…mai degraba scriai in romana PARCAJE sa fie pe intelesul tutror. Asa ai dat-o de gard…oare ce fel de ambalaje vei folosi la PACKING, reciclabile?
Votantul a zis
Un proiect laudabil, daca se va finaliza. Nu vreau sa cred ca totul este o abureala. pentru a ajuta un smecher sa scape de un teren nevandabil. Pentru asta ar trebui sa cunoastem valoarea exproprierii, valoarea constructiei si studiu de circulatie, deoarece in zona respectiva e greu cu accesul a 400 de masini. Daca incalcarea legii 50/1991 o rezolva, ca de obicei, doamna arhitect sef, astept sa vad cum rezolva problemele de sanatate publca, protectia mediului si pompieri.
Arhitect a zis
Proiectul nu este unul nou, a fost prezentat in trecut in presa locala de un tanarul arhitect bacauan.
Gigi Bacauanul a zis
Un proiect necesar și util!
Însă, necesitatea unor astfel de proiecte deriva din dezvoltarea haotica a orașului:
– în Bacau, Primăria a dat și încă mai da autorizații de construcție pt tot felul de proiecte dubioase, fără sa se tina cont de impactul real asupra zonei: magazine, blocuri, călduri de birouri;
– toate tâmpeniile făcute de Primărie au efecte dezastruoase pt bugetul orașului, respectiv pt taxele plătite de contribuabili.
Matematic vorbind:
– 57 mil lei împărțit la 400 locuri de parcare = 142.500 lei locul de parcare;
– plus alte majorări care apar de-a lungul execuției proiectului;
– plus costurile inițiale cu eliberarea spațiului de garaje.
Cred ca în final, pe noi contribuabilii ne va costa minim 200.000 lei locul de parcare!
Oare nu ar fi mai simplu sa avem un alt plan de dezvoltare imobiliara a orașului? E ok sa construim toate nebuniile în oraș, apoi sa ne crucim cât de mult ne costa sa rezolvam parțial situtia parcărilor, drumurilor, ambuteiajelor etc? Sau nu ar fi mai bine dacă am avea conducători cu capul pe umeri, care sa fie capabili sa gândească în folosul contribuabilului și nu doar în interesul unor mici grupuri de interese?
Piticul porno a zis
Rog Dna sa se sesizeze cu privire la recepțiile lucrărilor la dezvoltatorii imobiliari. Sa vedem ce spații verzi sunt in proiect si ce spații verzi in procesul verbal de Recepție. Începeți cu zona stefan cel mare …si mergeti mai departe
umbrarescu a zis
Cred ca era mai rentabil cu 200 de locuri de parcare in locul celor 132 de garaje si copaci printre ele si la un cost de 10 ori mai mic al investitiei.
Bubu a zis
Totul începe cu un studiu de fezabilitate apoi mai vedem…