Peste 1.600 de băcăuani ar folosi „Trenul Metropolitan”, susține primarul Lucian Daniel Stanciu Viziteu. Edilul afirmă că, potrivit unui studiu de trafic, e nevoie de 11 stații feroviare noi.
Într-o postare pe Facebook, primarul Viziteu vorbește despre „concluzia specialiștilor contractați pentru a realiza studiul de trafic pentru Trenul Metropolitan Bacău”, potrivit căreia investiția „va conduce la creștere economică și o regrupare a activităților în jurul Bacăului”.
Studiul de trafic plătit de Primăria Bacău propune stații (puncte de oprire) stabilite în funcție de legăturile existente sau potențiale cu alte sisteme de transport public și posibilitatea amenajării unor parcări.
„Ruta” trenului ar include Răcăciuni, Gheorghe Doja, Siretu, Galbeni Sud, Valea Seacă, Letea, Narciselor, Carpați, Bacău (gara), Gherăiești, Lilieci, Itești, Șerbești, Berești și Galbeni, dar și o linie pe traseul Bacău (gara), Parc Industrial HIT Hemeiuș, Hemeiuș Sud, Hemeiuș Nord, Gârleni, Avicola, Lespezi, Racova și Buhuși. Dintre acestea, 11 ar urma să fie stații nou amenajate.
De asemenea, documentul invocat ar indica faptul că peste 1600 de călători din Bacău și din localitățile limitrofe ar utiliza zilnic noua linie. „Va fi o creștere de 295% a cererii pentru transport feroviar”, dă asigurări Viziteu.
„Fără o viziune coerentă și comună pe termen lung, arterele principale de acces către municipiu riscă să fie blocate complet. În prezent serviciile de transport public funcționează la un nivel nesatisfăcător, cu frecvență scăzută și planificare inexactă. Aproape jumătate dintre cei intervievați pentru sondajul realizat în cadrul studiului au declarat că ar utiliza trenul metropolitan”, mai afirmă primarul Bacăului.
Primarul Viziteu nu precizează cât a costat studiul de trafic și nici care e bugetul necesar realizării trenului metropolitan, dar se declară convins că sunt „șanse mari” de a obține finanțare prin Programul Operațional Regional 2021-2027, precum și prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Andrei a zis
Povesti cu zane si feti frumosi poate nascoci oricine, dar pe # vizitiu nu-l intrece nimeni…
Veteranul a zis
1600 de calatori pe zi? De unde ia viziteu 1600 de oameni care sa se plimbe cu trenul urban? Unde dracu instaleaza kilometrii de cale ferata? pe terenuri private? Hai sa fim seriosi, astia nu stiu ce vorbesc. O sa avem tren urban cand vor zbura porcii fara avion!
Trenulet a zis
El ca el, ca la usr asa sunt toti, de pe alta planeta. Da aia care ii voteaza ce au in cap?!
#nimic
IONUT a zis
Bine spus !! Dar numai pentru 1600 de calatori sa faci o infrastructura de miliarde?!!! Wow..bani aruncati pe fereastra. Daca autobuzele ar fi puse la punct calatorii metropolitani si-ar lasa masinile in parcari platite la marginea orasului si ar merge cu autobuzele in oras. OBLIGATORIU !! Sau daca isi permit sa plateasca taxe de intrare si circulatie. Rovigneta . La americani cei care lucreaza in Manhattan si locuiesc la Orange County, o localitate limitrofa cum e Buhusiul .. lasa masinile la intrare in NY si intra cu feribotul in Manhattan. Dar nu faci pentru 1600 de indivizi o investitie de miliarde cand sunt scoli spitale si altele de facut in orasul asta prapadit! PS. Si acei calatori ar trebui sa fie civilizati sa si cumpere bilete.. cati dintre navetistii Buhusi Bacau platesc bilet?!!
EUGDJSHWJS a zis
Surpriza! Drumul Buhuși-Bacău e făcut cu microbuzul, un autoturism care, de bine de rău, are o singură intrare, pe la șofer (de unde, dacă nu știai, se cumpără biletul). Cred ca sunt mai mulți cei care circulă cu transportul în comun în municipiul Bacău și nu circulă cu bilet (TPB). În rest țin să apreciez comentariul. Zi bună!
:) a zis
Mda, curios de repede apar unele comentarii odata cu aricolul :))) nu ca as fi fan al vreunei parti .
Radu a zis
Nu mai e vorba de tren pe linia industriala de la aeroport la gara?
Acum vorbeste de Racaciuni si Garleni? De fapt vrea sa introduca niste personale pe traseul Garleni-Racaciuni?
next a zis
După cum se vede s-a terminat cu trenul urban Gară – Aeroport. Altfel spus după ce s-au sifonat bani cu reabilitarea parțială a căii ferate uzinale în cauză se trece la nivelul metropolitan.
Se pare că se va folosi rețeaua de infrastructură CFR, calea de rulare existentă. Nu știu ce tip de locomotivă se dorește în dotare. Vagoanele vor avea aer condiționat sau vor fi de tipul celor de la tramvaiul ”metropolitan” de pe traseul de la Monument spre Chișcani – via Lacul Sărat.
ValiValiI a zis
Vai,dar ce răi sunteți, aceeași viziune a abordat și dl.Oprescu nu a construit și dânsul atât de multe”drumuri”suspendare de se sufocă capitala?Cu alte cuvine veți ști unde se va afla peste
câțiva ani și actualul vizionar al urbei noastre!!.
George a zis
Sa nu uitam ca vorbim de 3 linii de tren care trebuie sa deserveasca populatia cam in acelasi timp. Toti cei din zona metropolitana vor dori sa ajunga la oras dimineata si sa plece seara .
1600 x 15 lei x 21 zile (lucratoare) = 500.000 luna venituri la care se adauga costurile :
– salarii conductori de tren
– salarii controlori
– costuri electricitate
– costuri autotren/ garnituri tren
– costuri mentenanta
– costuri curatenie.
– amortizari autotren
Cred ca da f mult cu minus.
Oare nu ar fi mai simplu sa se infiinteze acele halte noi iar prin parteneriat cu CFR trenurile personale existente sa opreasca si in noile locatii ? Si vorba cuiva, degeaba tren urban daca nu legi si aeroportul ( ups dar aeroportul nu tine de Primaria Bacau) .
eduard a zis
asta cu trenul urban e o aberatie marca usr viziteu in campanie ca si parcarile plutitoare. daca alta viziune nu are si de altceva nu e in stare, serveste inca o data prosteala catre votantii lui, nu putini de altfel, ca poate poate mai ia un mandat. nici o realizare pana acum, doar scandal si chestii dubioase fara relevanta pt oras. prosteala va tine din nou la cei saraci cu duhul si va iesi primar inca o data. totusi e bine ca au mai castigat useristi prin tara, bine pt restul tarii ca sa inteleaga ce inseamna sa iti bati joc de vot, rau pt orasele unde a venit napasta hastag.
Bacauan a zis
Cred ca mai trebuie sa treaca vreo 100 de ani pana cand vor aparea niste primari care sa faca exact ce trebuie pentru oras,nu fantasmagorii din capul lor care nu se potrivesc cu realitatea.
H2SO4 a zis
Ideea este buna si se practica cu succes mai in toate tarile din Europa. Pentru a o pune in practica infrastructura exista, mai necesita doar amenajarea unor statii, si ce este mai important sa vedem daca cei din CFR isi dau acordul. Problema este alta si tine de proiect si multe alte proiecte care au ramas in acest stadiu inca de pe timpul altui ilustru primar C.Necula. La capitolul proiecte suntem pe primul loc in Europa de ai crede ca Bacaul pare a fi o perla. Realitatea este alta, nici unul dintre cetatenii acestei prafuite urbe nu este interesat de implementarea lor, de a participa activ in realizarea lor, de a sprijini autoritatile locale pentru realizarea lor, de a impulsiona si a fi interesati ca ele sa prinda viata. Nu tataie, la noi barfa, carcoteala, comentatul cu iz de mahala, latratul si balacareala sunt la loc de cinste. Toti sunt experti, toti se pricep la toate, pentru toate au solutii , stiu totul , cunosc totul ……iar orasul ramane impotmolit in anonimatul mahalalelor din perioada 1950. Nu orasul poarta vina ca arata asa, ci noi cetatenii care dormim pe noi suntem principalii vinovati, iar cand ne trezim incepem sa deliram……
H2CO3 a zis
ba h2so4 ne era dor de pupatul tau in dosul de dreapta. ai fost pe pauza la comentat din lipsa de sponsorizari sau cum? e interesant ca nu mai pupi penele ai trecut la usere :))))) pai sa stii ca parcarile plutitoare si trenul inutil sunt fix pt cei de nivelul tau. cu astia ca tine a ajuns calamitatea primar :)))))))))))
cetatenii a zis
Cetatenii sunt vinovati ca au votat primari incompetenti. Pestele se impute de la cap. Administratiile nu au facut nimic pentru oras in ultimii ani.
Manole a zis
Viziteu cel cu o mie de idei a venit acum cu una mai nastrusnica. Intr-o noapte a visat trenuletul de jucarie din copilarie.
Lighenaru a zis
Domn premar, ce te mai ia lumea la misto ! Cum vii cu o idee buna (numa’ cu idei bune vii, asta e clar) cum te iau derbedeii astia la impins vagoane. Vagoanele trenului metropolitan, desigur. O clipa nu-ti dau pace.
Dupa parcarile plutitoare si trenul asta minunat, o sa se lege si de cursele cu baloane pe care o sa le faci, este ?
Intreb si eu, nu mai bine faceai ferryboat din prima si le inchideai gura la toti ?
Bacauan a zis
Trenurile noastre sunt praf la nivel national si primarul nostru vrea tren metropolitan?Oare oamenii astia locuiesc in tara asta sau se trezesc la Londra?Noi nu avem strazi ca lumea,saracia e lucie,iar ei viseaza cai verzi pe pereti!Apropo,a vazut primarul ce „frumusete ” de hotel pe jumatate daramat avem in mijlocul Bacaului,dar ruinele fostului Teatru de Animatie cand le-a mai vizitat si admirat?Au pus o banda ca sa le izoleze de restul buruienilor si asa a ramas de cativa anisori buni.
Kross a zis
In multe orase din lumea civilizata cu un tichet poti merge cu toate mijloacele de transport in comun,tren,metrou,autobuz.Binneteles cu exceptia taxi.Cred ca ar fi bine sa se faca asa ceva si ulterior sa se dezvolte.Numai ca in acest timp trebuie sa faci ceva cu implementarea de politici de crestere a populatiei din Bacau si educarea ei.
Demolam garajele,este ok masura,dar sa nu lasam mizerie in loc.Ar fi bine sa obligam proprietarii sa ingijeasca spatiul din fata proprietatii.Prea arata mizerabil in fata magazinelor,si alte proprietati in acest oras.
Bacauan a zis
Daca locurile de munca dispar,cum sa mai tii oamenii aici?
cetatean a zis
un proiect interesant dar prespune o administratie locala responsabila,coeziune si sustinere politica,dezvoltare economica a orasului ca sa atraga flux de cetateni spre oras din zonele limitrofe.
daca nu dupa o halta aeriana numita pompos ”aeroport international” aflata in pragul falimentului ne vom pomeni si cu un metrou de suprafata util braconierilor de pe lacurile din jurul orasului.
las deoparte celelalte cladiri ”simbol” ale orasului cu care atragem atentie vecinilor…casa de incultura,stadion bantuit,hotel fantoma,ruina alecsandri,etc,samd.
daca nu se intelege ca intai ne trebuie investitii si fonduri eruropene nu balciuri si vernisaje ne vom contiua drumul spre disolutie locala.
Dana a zis
Ăsta visează! A rezolvat toate problemele orașului Bacău!
Hello a zis
Călătorii sunt aceia care vor merge la stadionul care nu exista ! Aviz amatorilor in domeniu ! De asta in loc de demisie azi primarul se sustrage din nou cu hoție ca acum doi ani ! Sa auzim de bine.