Şoferul a fost prins în trafic şi pentru că nu avea ITP valabil, poliţiştii i-au reţinut certificatul de înmatriculare. Pentru a-l putea recupera, proprietarul a fost nevoit să meargă la sediul RAR pentru o inspecţie tehnică, însă nu s-a gândit că va fi prins în flagrant de ingineri.
Astfel, în timpul verificării, inginerii au descoperit un buton secret în torpedoul maşinii, iar după ce au stabilit ce făcea acel buton au decis să îi respingă pe loc inspecţia tehnică.
„Posesorul acestui autovehicul a venit la RAR Bacău pentru redobândirea certificatului de înmatriculare, reținut pentru lipsa ITP. Până aici, nimic anormal am putea spune, cu excepția faptului că a circulat fără inspecția tehnică periodică valabilă. Si cu excepția lipsei filtrului de particule (DPF).
Și cu excepția prezenței unui sistem de tipul “exhaust cut-off”, care putea fi activat cu telecomanda din torpedou. Practic, această improvizație face ca evacuarea gazelor și a sunetului să se facă înainte de toba finală.
Lipsa filtrului de particule (DPF), combinată cu schimbarea fluxului normal al evacuării, nu mai asigură încadrarea în norma de poluare specifică acestui autovehicul și reprezintă o modificare neomologată adusă sistemului de evacuare. Pe scurt, motiv de respingere la inspecția tehnică periodică”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook – Registrul Auto Român Oficial.
Baba Yaga a zis
Sunt zeci, daca nu sute, de masini cu filtrul de particule scos, ati gasit si voi una si acum face tam-tam ca gaina dupa ce s-a ouat.
Faceti-va treaba ca la carte pentru care sunteti platiti luna de luna si nu faceti exemplu dintr-unul care l-ati depistat din noroc chior.
Mihai a zis
Corect, fumul pe care il lasa in urma epavele respective ar putea fi un indiciu pentru ‘Organe’, sa mai gaseasca si alte exemple similare.
elena a zis
masini fabricatie pana in anul 2015 cu dpf activ mai sunt cred ca 30-40%. sa nu mai zicem ca la astea mai noi nici adblue nu mai e activ pe ffffffff multe. daca ar fi sa se respecte normele de poluare( fara dpf scos, adbue scos, probleme la injectie, etc) nu ar mai circula decat vreo 30% din masinile de pe strada
Costel a zis
De exmplu, autobuzele din Municipiul Bacau respecta normele de poluare? Daca nici autoritatile de stat (ce ar trebui sa fie exemplu pentru cetateni) nu respecta…..
sandu a zis
autobuzele nu sunt la autoritatile statule, bre inteligentule. institutiile statului in general au parcuri de masini relativi noi.dar na, ai comentat si tu impotriva autoritatilor ca sa te eliberezi 🙂
Albert Mihaly a zis
Aş fi curios dacã jafurile instituțiilor de stat(poliția) oare ar trece de un test RAR?
Veteranul a zis
Cocalari. Niste tarani cocalari cu Audi, BMW, VW, etc. Locul acestor harburi e la Sidex Galati sau ma rog, ce a mai ramas din acest fost colos industrial.
Ionut a zis
Sa vad ca cei dela RAR controlează autobuzele care fac curse județene,ma refer la autobuzele de la autogara.sunt bombe cu roti,care poluează enorm,iarna circula cu anvelope de vara și sunt un focar de infectie(nespălate, mizerie în interior,dedezinfectate).Când cei de la RAR o sa controleze aceste autobuze.Mai mult de jumătate sunt bombe umblatoare