Deputatul băcăuan Cristian Ichim a participat la Conferința „Misiunea 2030 – Drumul României către un transport verde”, organizată de Confederația Patronală CONCORDIA. Conferința a fost un bun prilej pentru o serie de discuții aplicate între reprezentanții mediului de afaceri și cei ai autorităților, precum și specialiști în domeniu, la nivel național și european.
În cadrul dezbaterilor s-au evidențiat o serie de măsuri și politici specifice.
„Avem nevoie de o strategie națională care să includă măsuri pentru facilitarea accesului la alimentarea cu hidrogen, pornind de la centrele de producție și construind infrastructura de alimentare în jurul acestora. De asemenea, este nevoie de crearea cadrului legal pentru gestionarea Vehiculelor Electrice pe toată durata de viață. Și, cu certitudine, ar ajuta elaborarea de către Ministerul Transporturilor, de politici publice fără discriminare între transportul rutier și feroviar.
România are nevoie de 73 miliarde de euro pentru a finanța modernizarea întregii rețele de transporturi, nu doar autostrăzi, ci întreg ecosistemul care ține de îndeplinirea țintelor climatice europene. Dacă ne uităm la emisiile de gaze cu efect de seră din România, aproximativ 16% din totalul acestora sunt generate de sectorul transporturilor, fiind al treilea cel mai mare contribuitor”
a declarat Cristian Ichim, după participarea la eveniment.
Conform deputatului băcăuan, România își propune obiective ambițioase pentru reducerea emisiilor de CO2 ale autoturismelor și camionetelor noi, precum reducerea cu 55% a emisiilor de la mașini până în 2030, reducerea cu 50% a emisiilor de la camionete până în 2030 și 0 emisii de la mașinile noi până în 2035.
„Consider că tranziția noastră către o mobilitate mai ecologică, care va oferi un transport curat și accesibil este de durată. Cu toate astea, Romania ar trebui să aibă o viziune strategică care să ne permită să ne îndeplinim țintele. Printre măsurile posibile aș enumera:
– folosirea tuturor programelor de finanțare europene pentru modernizarea întregului ecosistem al transporturilor;
– continuarea programelor pentru reînnoirea parcului național de vehicule inclusiv creșterea sumelor alocate pentru acestea;
– reducerea efectelor asupra mediului și asupra sănătății, a poluării aerului cauzate de emisiile de eșapament de la mașinile vechi prin implementarea unui program de reînnoire a parcului auto deținut de transportatorii rutieri.
– investiții serioase pentru îmbunătățirea infrastructurii transportului public urban și feroviar;
– investiții în dezvoltarea de centre inter-modale în imediata apropiere a parcurilor logistice și a platformelor industriale (existente sau potențiale): Bacău, Iași, Galați, Suceava, Târgu Mureș, Timișoara, Oradea, Craiova, Sibiu, Brașov, Cluj-Napoca, București”
a mai explicat Cristian Ichim.
Lasă un răspuns