Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat compania aeriană Blue Air, din nou, cu 10 milioane de lei, pentru că au anulat zborurilor. Conform ANPC, din această cauză sunt afectați peste 150 de mii de consumatori (din 23 state membre UE).
„Dată fiind situația generată pe piață de comportamentul comercial al operatorului economic Blue Air Aviation SA şi a continuării acesteia, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o amplă acțiune de control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 şi ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, www.flyblueair.com, cât şi pe pagina oficială de Facebook sau din aplicația Blue Air şi extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022”, a transmis ANPC, într-un comunicat de presă.
În urma anchetelor făcute de comisari, raportul ANPC indică mai multe nereguli găsite în cadrul companiei Blue Air, printre care:
- operatorul economic Blue Air Aviation SA nu a propus angajamente sau un plan de măsuri reparatorii pentru consumatori în termenul stabilit de autoritățile competente;
- în perioada analizată, respectiv 15.06.2022 – 12.09.2022, au fost afectați 150.227 consumatori din 23 state membre ale Uniunii Europene;
- practica operatorului economic a avut caracter repetitiv;
- valoarea prejudiciilor suferite de consumatori se ridică la suma de 19.582.065,96 EUR (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), respectiv 96.447.549,47 LEI (echivalent, calculat la valoarea cursului din 16.09.2022), pentru perioada analizată şi reprezintă doar valoarea biletelor achiziționate, în realitate prejudiciul fiind mult mai mare;
- rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat la un număr foarte mic de pasageri la care s-a rambursat efectiv, respectiv au fost rambursate 598 rezervări (reprezentând 0,7% din totalul de 80.826 rezervări anulate), suma totală a rambursărilor efective fiind echivalentul a 115.016,11 EUR (0,6% din suma totală a rezervărilor anulate, respectiv 19.582.065,96 EUR);
- un procent de 9,8% din suma totală de rambursat, respectiv suma de 1.924.762,33 EURO s-a rambursat în wallet (portofelul electronic), reprezentând 10.685 de rambursări.
„Echipa de control a constatat utilizarea practicilor comerciale incorecte pe scară largă, de către operatorul economic. Având în vedere prevederile art. 3 pct. 3 din Regulamentul (UE) nr. 2017/2394 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12.12.2017, aceasta înseamnă orice acțiune sau omisiune care contravine legislației care protejează interesele consumatorilor şi care a adus, aduce sau ar putea aduce prejudicii intereselor colective ale consumatorilor care îşi au reşedinţa în cel puțin două state membre diferite de statul în care îşi are originea sau a avut loc acțiunea sau omisiunea în cauză sau pe teritoriul căruia este stabilit comerciantul responsabil de acțiunea sau omisiunea în cauză”, se mai arată în comunicatul transmis de ANPC.
Ardei a zis
In Ro nu se rezolva aproape nimic cu aceste amenzi. Cei ca Blueair, companii sau persoane fizice, nu le platesc si nici nu despagubesc consumatorii/pasagerii.
Acolo e o cloaca puturiasa si ar trebui sa se lase cu ani grei de puscarie. Blueair s-a transformat sub privirile autoritatilor romane corupte, inerte si incompetente intr-un adevarat joc piramidal.
Daca vreti sa aflati caracatita mafioto-financiara de la Blueair va recomand ancheta Riseproject:
https://www.riseproject.ro/articol/efectul-blue-air/