Pe primele locuri în clasamentul din septembrie al constructorilor de șosele de mare viteză, se află în continuare Umbrărescu, cel mai puternic constructor român de autostrăzi, informează economica.ro, potrivit datelor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Constructorul austriac Strabag a înregistrat și în septembrie cel mai mare avans de pe marile șantiere de infrastructură rutieră din România, de aproape 15 puncte procentuale. Astfel, acesta a realizat deja o treime din lucrările aferente drumului de legătură Centura Oradea – A3 (18,96 km).
La rândul său, grupul lui Umbrărescu a avut un progres de 8,5 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) din Autostrada Transilvania. Constructorul român a ajuns la un grad de execuție de 12% pe acest tronson al A3.
Același grup român de construcții a raportat un prim avans de 8 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). De altfel, aici a fost așternut deja asfalt.
Mai departe, grecii de la Aktor au înregistrat un progres de peste 7 puncte procentuale pe lotul 3 din A0 Sud. Astfel, lucrările pe tronsonul dintre Bragadiru și Joița (17,96 km) sunt realizate în proporție de peste 20%.
Clasamentul continuă cu Umbrărescu, cu un avans de 6 puncte procentuale pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Lucrările la cei 31,75 de kilometri au ajuns la un stadiu de 49%.
Turcii de Nurol au înregistrat un progres de 4,33 puncte procentuale pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, depășind un grad de execuție de 52%.
Lucrările par să evolueze și pe șantierul Podului de la Brăila, unde italienii de la WeBuild au sărit de 80% la stadiul fizic. Rămâne de văzut dacă la final de an va fi dată în folosință cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din România, de după Revoluție.
Un alt proiect care ar putea fi gata anul acesta este lotul 1 din Autostrada Sibiu – Pitești. Austriecii de la Porr au avut la rândul lor un progres de peste 4 puncte procentuale, lucrările pe cei 13,17 kilometri ai A1 fiind realizate în proporție de peste 86%.
În top urmează italienii de la WeBuild, cu un avans de 3,8 puncte procentuale pe secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Pitești. Astfel, al cincilea lot din cel mai important proiect rutier al României a ajuns la un grad de execuție de 20%.
Progrese de peste 3 puncte procentuale au înregistrat și turcii de la Alarko, pe loturile 1 și 2 din Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud).
Grupul Umbrărescu revine în top cu un avans de 3,1 puncte procentuale pe tronsonul Nădășelu – Zimbor din Autostrada Transilvania. Stadiul fizic a depășit 40% pe această secțiune dificilă de construit.
Italienii de la Tirrena Scavi au raportat la rândul lor un progres de aproape 2 puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești, unde au ajuns la un grad de execuție de peste 55%.
Singurul șantier monitorizat pe care nu a mai fost raportat niciun avans de câteva luni este Drumul Expres Brăila – Galați. Proiectul de 11 kilometri, câștigat de Umbrărescu, pare să fi intrat într-un blocaj.
Marica Daniel a zis
Mult succes în continuare
Trebuie mai mulți ca Umbrărescu să rămână bani în țară nu să plece la turci ,greci ,italieni sau austriecii