Primele progrese fizice deja se văd pe Autostrada A7. Pe lotul 1, Dumbrava – Mizil, asocierea Pizzarotti – Retter a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 1,1%, în vreme ce asocierea Coni – Trace are un avans de 7,5% pe lotul 2, Mizil – Stâlpu, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău.
„Supervizorul, DRDP Buzău, reprezentat de ing. Sorin Robu – Rezident Senior și ing. Mihnea Tabac – Inspector de Drum și Pod, însoțiți de reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, CNAIR SA și asocierilor constructorilor (TRACE – CONI și PIZZAROTTI – RETTER), au efectuat o vizită în teren pentru a verifica stadiul lucrărilor pe Loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Ploiești – Buzău”, se arată într-o postare a DRDP Buzău.
Lucrările efectuate, până acum, pe lotul 2, Mizil-Stâlpu
Astfel, pe Lotul 2 Mizil – Stâlpu (km 21+000–km 49+350), specialiștii au constatat următoarele:
– S-au executat decopertări pe o suprafață de aproximativ 70% din lungimea autostrăzii;
– S-au realizat drumuri tehnologice stânga – dreapta pentru accesul în șantier într-un procent de aproximativ 60% din lungimea autostrăzii;
– S-a realizat îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici pe aproximativ 40% din lungimea autostrăzii și totdadă s-a efectuat protejarea terenului de fundare cu primul strat de umplutură realizat din părmânt corespunzător pentru umpluturi;
– Se lucreză la 4 structuri, reprezentând pasaje și poduri cu 4 echipamente de foraj pentru execuția piloților armați la infrastructură lucrări de artă (poduri – pasaje);
– Se execută spargerea betonului surplus la piloții finalizați la infrastructura unuia dintre pasaje;
– S-au finalizat împrejmuirile la cele două organizări de șantier ce sunt amplasate în incinta zonei de expropriere. Se lucrează la amenajarea acestora prin amplasarea și montarea stației de betoane, amplasarea și montarea birourilor și a padocurilor pentru agregate;
– Se lucrează în amenajarea și s-a început exploatarea a 3 gropi de împrumut din cele prevăzute pentru Lotul 2;
– Se continuă descărcările arheologice și deminarea. Descărcările arheologice vor fi finalizate, cel mai probabil, în luna decembrie, iar deminarea se va finaliza cel mai târziu la jumătatea lunii noiembrie.
– S-a montat un pod-basculă aproape de finalul tronsonului 2 al autostrăzii
– Au fost montate toate panourile de informare temporară.
– Progresul aproximativ al lucrărilor de pe Lotul 2 este de 7,5%.
Lucrările efectuate, până acum, pe lotul 1, Dumbrava-Mizil
Pe Lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000–km 21+000) s-au constat următoarele:
– Se realizează descărcări arheologice ce se preconizează a fi încheiate la sfârșitul lunii decembrie, în cazul în care nu vor mai fi descoperite noi situri arheologice pe zonele care în momentul executării studiului de fezabilitate erau acoperite de culturi agricole;
– S-au realizat aproape în totalitate deminările, rămânând de făcut studiu pe zonele unde culturile agricole au fost recoltate mai târziu. Procent rămas 7%;
– Se lucrează la drumuri tehnologice, procentul aproxinativ de realizare fiind de 10% din necesar;
– Se stabilizează drumurile tehnologice și se așterne stratul suport de ballast;
– Se lucrează la organizarea de șantier în zona nodului rutier la Km 9+200;
– Este definitivată amplasarea și montarea stației de betoane care a devenit operațională, s-au montat padocurile pentru agregate pentru stația de betoane, se lucrează la amplasarea și montarea birourilor de șantier care în momentul vizitei erau finalizate în procent de 50%;
– Se lucrează la amplasarea și montarea laboratorului de șantier care în momentul vizitei era realizat în procent de 60%;
– Se pregătesc și te toarnă platformele unde va fi amplsată stația de asfalt și platformele pentru poligonul de realizare prefabricate din beton;
– S-au executat, în zona Km 8, planșe de încercare pentru teren de fundare stabilizat cu diferiți lianți hidraulici;
– Se amenajează platforma pentru execuția piloților forați la infrastructurile necesare a fi ecxecutate în zona nodului rutier de la Km 0 Dumbrava;
– Se pregătește platforma pentru execuție piloți forați în zona pasajului de la Km. 13;
– S-au montat toate panourile de identificare temporară;
– Progresul aproximativ al lucrărilor de pe Lotul 1 este de 1,1%.
Autostrada Ploiești – Buzău este prima secțiune a autostrăzii care va asigura legătura dintre Muntenia și Moldova (A7).
Lasă un răspuns