Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA și Ministerul Transporturilor au semnat azi contractul de finanțare pentru proiectul Autostrada A7 Moldova, sectorul Bacău-Pașcani.
Din valoarea totală a proiectului, de peste 7,32 miliarde de lei, mai puțin de 30% provin din fonduri europene. Astfel, valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de circa 2,04 miliarde lei.
Cofinanțarea națională reprezintă 4,12 miliarde lei, iar TVA aferent este de 1,16 miliarde lei.
Proiectul prevede realizarea a: 77.394 km de autostradă; 112 de poduri și pasaje; 9 noduri rutiere; două spații de serviciu (stg.+ dr.); 1 CIC + CMI; două parcări de scurtă durată (stg.+ dr.).
Perioada de implementare a proiectului este de 52 luni, respectiv din septembrie 2022 până la 31 decembrie 2026.
Obiectivul general al proiectului reprezintă creștere a mobilității pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T Core, prin reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranța traficului, precum și dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va servi, precum si economia de combustibil.
Licitația pentru execuția sectorului Bacău-Pașcani, din Autostrada A7 Moldova este în faza de evaluare a ofertelor. Printre firmele care au depus oferte se află și companiile lui Dorinel Umbrărescu. Acestea au realizat deja primii 16 kilometri din A7, reprezentați de una dintre bretelele variantei ocolitoare a municipiului Bacău.
Lasă un răspuns