La achiziționarea pieselor și produselor necesare pregătirii autovehiculului pentru sezonul rece nu trebuie uitate sfaturile specialiștilor de la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului (OJPC) din Bacău. Cumpărătorul trebuie să obțină cît mai multe informații legate de produs, despre durata de viață, prețul și calitatea acestuia, pentru că s-ar putea să aveți serioase neoplăceri și mașina să va lase în drum cînd vă e lumea mai dragă și zăpada mai mare. „În primul rînd, clienții trebuie să țină seama de recomandările producătorului autovehiculului respectiv, pentru că altfel se riscă pierderea garanției. Produsele cumpărate trebuie să aibă informații pe prospect și etichetă legate de produs. Lipsa numelui producătorului de pe etichetă ridică semne de întrebare asupra calității produsului pe care posesorul auto și-l dorește. Produsele achiziționate trebuie să fie și compatibile cu modelul de mașină”, ne-a declarat Sorin Elisei, inspector șef la OJPC Bacău.
La cumpărarea unei piese auto cereți documentul de vînzare, factură sau chitanță fiscală, însoțite de bon de casă, cu data cumpărării, denumirea agentului economic, denumirea produsului, valoarea, precum și garanția și condițiile de garanție conform legislației în vigoare. Solicitați instrucțiunile de folosire și certificatul e garanție, în limba română chiar dacă uleiul sau piesa este din import și aveți grijă ca vînzătorul să efectueze demonstrații de funcționare și utilizare a acestora în fața dumneavoastră, acolo unde este cazul. Nu uitați să verificați dacă instrucțiunile sînt clare și dacă certificatul de garanție este completat de vînzator la toate rubricile. Doar cu aceste acte, împreună cu produslu care vă atrage nemulțumirea veți putea face plîngere la OJPC Bacău. (Claudiu TĂNĂSESCU)
Lasă un răspuns