Judecătoria din Bacău a decis că Blue Air trebuie să plătească o compensație destul de mare unui cuplu a cărui zbor a fost anulat, fără ca oamenii să fi fost anunțați în prealabil de acest lucru. Astfel, persoanele păgubite trebuie să primească, pe lângă contravaloarea biletelor de avion, sute de euro pentru anularea zborului şi contravaloarea a trei nopţi de cazare, informează adevărul.ro.
Un cuplu a dat în judecată compania Blue Air pentru că nu i-a anunțat din timp că zborul le-a fost anulat. Aceștia au cerut obligarea companiei la plata sumei de 511,96 lei, ce reprezintă contravaloarea biletelor de avion, a sumei de 3.952 lei drept compensaţie pentru anularea zborului şi 1.182,33 de lei- contravaloarea a trei nopţi de cazare.
„Au achiziţionat două bilete de avion pe ruta Bacău – Madrid Barajas cu plecare pe data de 6.10.2021 şi întoarcere pe data de 9.10.2021, iar în data de 6.10.2021, când s-au prezentat la aeroport, au aflat că zborul a fost anulat, fără a fi anunţaţi anterior prin e-mail sau alt mijloc de comunicare. A mai arătat că în temeiul Regulamentului CE 261/2004, pârâta nu i-a înştiinţat despre anularea zborurilor”, se menționează în cererea de chemare în judecată.
Reprezentanții Blue Air nu s-au prezentat la proces
Deşi instanța i-a citat la proces, reprezentanții Blue Air nu s-au prezentat, nu au formulat întâmpinare (n.r. răspuns la susținerile reclamanților) şi nici nu au răspuns la interogatoriul comunicat din partea reclamanţilor.
Potrivit considerentelor (1), (10) și (20) ale Regulamentului nr. 261/2004: „(1) Măsurile adoptate de Comunitate în domeniul transportului aerian ar trebui, între altele, să urmărească asigurarea unui înalt nivel de protecție a pasagerilor. De asemenea, ar trebui să se ia în considerare cerințele legate de protecția consumatorilor în general. […]”
„(10) Pasagerii cărora li se refuză îmbarcarea împotriva voinței lor ar trebui să aibă posibilitatea fie de a-și anula zborul, cu rambursarea costului biletelor sau să și poată continua zborul în condiții satisfăcătoare și să beneficieze de servicii corespunzătoare pe durata așteptării unui zbor următor. […]”
„(20) Pasagerii ar trebui să fie pe deplin informați despre drepturile lor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, astfel încât aceștia să și poată exercita efectiv drepturile.”
Compensații de sute de euro dacă pasagerilor li se refuză îmbarcarea
Articolul 4, alineatul (3), din regulamentul menționat prevede: „În cazul în care pasagerilor li se refuză îmbarcarea împotriva voinței lor, operatorul efectiv de transport aerian le acordă imediat despăgubiri în conformitate cu articolul 7 și le oferă asistență în conformitate cu articolele 8 și 9.”
De asemenea, potrivit articolul 7, alineatul (1), litera (b) din același regulament: „Când se face trimitere la prezentul articol, pasagerii primesc o compensație în valoare de: […] (b) 400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 de kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 de kilometri.”
Judecătoria Bacău a decis că solicitările reclamanților sunt întemeiate și aceștia au dreptul atât la despăgubiri pentru biletele de avion cumpărate și cazarea la hotel pe o perioadă de trei zile, cât și la compensații pentru disconfortul creat.
„Pe lângă compensaţia de 400 euro pentru fiecare pasager (respectiv 3.952 lei conform solicitării reclamanţilor), reclamanţii sunt îndreptăţiţi să primească şi contravaloarea prejudiciului individual, constând în bilete de avion pentru zborul OB2903/06.10.2021 ruta Bacău – Madrid şi a zborului retur Blue Air OB2904/9.10.2021, în cuantum de 511,96 lei, precum şi contravaloarea cazării la hotel în cuantum de 1182,33 lei”, a stabilit instanța de judecată.
Docan costin a zis
Si eu am pierdut 550€ dar nici un rãspus din luna august la agentie îmi zice sã astept ce pot sã fac sã recuperz