Etapa de proiectare pentru autostrada cu tuneluri, secțiunea Holdea-Margina dintre Lugoj și Deva, finanțată prin PNRR, poate începe din 5 decembrie 2022, conform ordinului oficial pe care l-a transmis CNAIR, potrivit economedia.ro.
De acest proiect se ocupă asocierea Umbrărescu-Euro Asfalt, fiind prima mare lucrare de infrastructură rutieră din România în care va lucra și un constructor din Bosnia-Herțegovina. Astfel, din 5 decembrie se calculează cele 11 luni pentru etapa de proiectare, după care urmează 34 de luni pentru execuție.
Este practic, o cursă contra cronometru pentru a respecta jalonul din PNRR pentru finalizare, august 2026, termen pe care, cu o mobilizare foarte bună, Umbrărescu îl poate respecta. De asemenea, și Ministerul Transporturilor este așteptat să rezolve cu celeritate toate avizele și autorizațiile necesare.
Semnarea contractului de aproximativ 400 de milioane de euro (din care 190 de milioane de euro sunt finanțate prin PNRR) s-a făcut în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu.
Ministrul Grindeanu a transmis în cadrul conferinței de presă că „Umbrărescu ridică ștacheta” pentru constructorii care lucrează pe șantierele din țară, mai ales că, la Timișoara doi antreprenori din Italia au mari întârzieri: Todini, pe legătura A1-Timișoara și Tirrena Scavi pe Centura Timișoara Sud.
Finalizarea lucrărilor este așteptată pentru sfârșitul anului 2026, a transmis Grindeanu : „Construcția tronsonului cu tuneluri (Margina-Holdea) de pe Autostrada Lugoj-Deva a intrat în linie dreaptă! Am semnat astăzi contractul de finanțare pentru construcția secțiunilor E și D ale Lotului 2 ale acestei autostrăzi. Sunt 2,2 miliarde de lei (cu TVA) care vor fi folosite pentru proiectarea și execuția lucrărilor finanțate preponderent prin PNRR. Tot astăzi am semnat contractul pentru proiectarea și execuția acesor secțiuni, care reprezintă, practic, ultimul tronson al autostrăzii Lugoj – Deva.
Cel mai important obiectiv al proiectului este reprezentat de cele două tuneluri dintre Margina și Holdea, solicitate prin acordul de mediu. Constructorul român căruia i-a fost atribuit contractul a demonstrat până acum că respectă termenele contractuale și chiar poate finaliza lucrările mai devreme. De aceea, mă aștept ca și acest contract în valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fără TVA), finanțat preponderent prin PNRR, să fie predat CNAIR cel mai târziu la finalul anului 2026.” – Sorin Grindeanu pe 14 octombrie 2022.
Lasă un răspuns