Compania Danlin XXL a depus contestație după ce grupul UMB a fost desemnat câștigător pe loturile 1 și 2 din Autostrada Bacău – Pașcani. Același constructor din județul Neamț a contestat și licitația pentru lotul 3 din Autostrada Ploiești – Buzău. Astfel, se lungește procesul de semnare a contractelor pentru ultimele loturi din Autostrada Moldovei (A7).
Conform Economica.net, Contestațiile asocierii Danlin XXL – Intertranscom Impex au apărut miercuri, 4 ianuarie, pe site-ul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Pe 23 decembrie 2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, pentru Lotul 2, Trifeşti (județul Neamţ) – Gherăeşti (județul Neamţ) din autostrada Bacău – Pașcani, parte a A7 (Autostrada Moldovei), CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire.
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, cu preţul de 1,277 miliarde de lei fără TVA.
Durata de execuție a contractului este de 30 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Finanțarea acestor obiective este asigurată prin PNRR. Lungimea acestui lot este de 18,99 km.
Pe 22 decembrie 2022, grupul UMB a fost desemnat câștigător pe lotul 1 (30,3 km) al tronsonului Bacău – Pașcani din Autostrada Moldovei (A7).
„Pentru cei 30,3 km ai lotului 1 al sectorului de autostradă Bacău – Pascani (Săucești – Trifești), constructorul român are la dispoziție 30 de luni și 1,63 de miliarde de lei (fără TVA). Contractul include constructia a 34 de poduri și pasaje dar și a unui viaduct de o complexitate tehnica ridicata (567 metri) și poate fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmis atunci Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Același constructor din județul Neamț a depus contestație și în cadrul licitației pentru lotul 3 din Autostrada Ploiești – Buzău, după ce au fost desemnați câștigători turcii de la Nurol. În acest caz, CNSC a admis în parte contestația Danlin XXL. CNAIR a atacat însă decizia CNSC la Curtea de Apel București, primul termen fiind stabilit pentru data de 18 ianuarie.
Din cele 13 loturi ale A7 Ploiești – Pașcani, finanțate prin PNRR, mai rămâne de clarificat situația pe patru loturi, respectiv lotul 3 din tronsonul Ploiești – Buzău și cele trei loturi din tronsonul Bacău – Pașcani.
BOGDAN a zis
DANLIN este firma care a realizat podul de la Lutca care s-a prabusit.
Stefan a zis
Esti într-o gravă eroare.Neștiința informări cumulată cu educația precară,te dau de gard.
Anton a zis
Idioții…, merita sa fie închiși imediat pentru bătaia de joc față de poporul român.
Lăsați în pace lunea care vrea sa construiască ceva in tara asta!
Dan Marariu a zis
Se pare că afacerea unor băieti destepti care au căpatat suprafete mari din care să exploareze resurse primare necesare construirii unei parti din autostradă se năruie!!
Nu mai ies calculele nu mai ies banii!!
Adrian Ovidiu a zis
subscriu
Ion a zis
Bună remarcă.
Mihai a zis
Documenteaza-te înainte de a posta ceva, nu cei de la Danlin sunt răspunzători de podul de la Lutca
Bogdan a zis
Exact ei sunt 🙂
Gabi a zis
Exact ,ei sunt
Gică Doboș a zis
Felicitări pentru demascarea constructorului care face lucrări de mântuială.
Teodor Cernea a zis
Desființați aceste contestații care nu fac altceva decât să întîrzie câștigătorul să înceapă lucrările. Contestațiile au amânat construirea centurii Bacău timp de 12 ani. Legea contestației trebuie revizuită .
Marius a zis
Corect desființați contestațiile așa s au întârziat toate in tara asta.
gheorghe olaru a zis
In spatele acestor contestatii sunt interese de bani grei, politicul e amestecat 100% si asa cum a spus un internaut,aceste contestatii intarzie mult lucrarile…
Grigore Mireuta a zis
Eu cred ca aceste firme ar trebui sa dea socoteala in mod public pentru aceste contestatii . De exemplu firma din Neamt contesta capacitatea UMB de a lucra pe un volum asa mare.. Cine sunt ei si cum au ajuns la concluzia asta ? Si clar nu ar trebui admise aceste stupizenii de contestatii decat pentru motive extrem de intemeiate ! Ar trebu ica societatea civila sa sanctioneze cumva aceste firme …
Julian a zis
Ar trebui ca firmele care contesteaza, sa raspunda direct pentru intarzierele provocate, si pentru daunele provocate indirect tuturor romanilor.
Simplu, faci contestatie neintemeiata si se dovedeste, platesti timpul pierdut inapoi statului dupa formula:
(costul proiectului / durata de executie) * durata intarziata
Sa vedem atunci cine mai indrazneste sa contesteze fara motiv intemeiat. Sa invete sa piarda cu decenta!
Momentan vorbim doar de bani, daca luam in calcul cati oameni mor pe drumuri in tot timpul ala, deja ajungem intr-o zona destul de neagra in care respectivele firme sunt direct raspunzatoare pentru moartea a probabil zeci de oameni.. si pentru ce? Ca nu stiu sa accepte ca au pierdut?
Broantes a zis
Nu amestecati dreptul de a contesta cotcariile bugetarilor/politicienilor cu calitatea profesionala/morala a contestatorului.Timpul va aduce clarificarile necesare.