Wizz Air a anunțat astăzi ajustarea rețelei și planuri de optimizare a pieței în ceea ce privește operațiunile sale din România, pentru a reflecta contextul economic în schimbare, care nu a permis operarea bazei într-un mod viabil.
Astfel, compania aeriană închide astăzi, 10 ianuarie, baza din Bacău și va beneficia de ocazia de dezvoltare relocându-și capacitatea către alte rute cu o cerere mai ridicată.
Wizz Air va continua să opereze o serie de rute din Bacău, incluzând rutele către Londra Luton și Milano Malpensa. Angajaților afectați de la baza din Bacău le vor fi oferite oportunități în alte zone ale rețelei Wizz Air.
Primul zbor al Wizz Air a decolat din Bacău în data de 29 octombrie 2020, iar de atunci, compania aeriană și-a extins constant operațiunile, transportând aproape jumătate de milion de pasageri pe rutele sale cu tarif redus către și dinspre Bacău.
Ce fac clienții care au luat deja bilete
„Wizz Air rămâne angajată dezvoltării pe termen lung pe piața românească, creând sute de locuri de muncă suplimentare atât în cadrul companiei aeriane, cât și în industriile asociate, stimulând creșterea sectoarelor turismului și ospitalității din România. Compania aeriană va continua să zboare de la șapte baze în România, operând peste 60.000 de zboruri pe lună către 22 de țări.
Clienții afectați, care au rezervat bilete direct prin wizzair.com sau prin aplicația pentru mobil a companiei aeriene, vor fi notificați prin e-mail și pot opta pentru rezervarea gratuită a unui alt bilet, pentru rambursarea a 120% din tariful inițial achitat sub formă de credit pentru rezervări viitoare sau rambursarea a 100% din prețul biletului”, susține compania.
Tischner Roland, Officer Wizz Air Hungary General Operations, a spus: „Mediul macroeconomic complicat a făcut imposibilă continuarea operațiunilor noastre în Bacău. Ne cerem scuze clienților noștri români pentru orice inconveniențe pe care această decizie le va cauza.
Prioritatea noastră în acest moment este să ne asigurăm că toți clienții afectați sunt contactați direct, primind sfaturi clare cu privire la opțiunile lor, și să avem grijă de colegii și echipajul nostru din Bacău.
Wizz Air continuă să ofere tarife reduse de pe alte aeroporturi din România, inclusiv din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Suceava, Iași și Sibiu.”
Practic, Aeroportul din Bacău rămâne „în aer”. După plecarea Blue Air, Wizz Air rămăsese singurul operator.
Daniel a zis
Cât de nesemnificativ a devenit Bacăul! Și primarul vrea împrumut de 50 milioane de euro pentru ca să refacă locurile de joacă și pentru stadionul Letea! Asta da viziune!
:-) a zis
Poate asa se trezeste bacauani,ce inseamna indiferenta si indisciplina,care troneaza in toti si in toate.
Anonim a zis
Ce legătură are primăria cu aeroportul?!? Se administrarea aeroportului este responsabil Consiliul Județean. Comentarii doar de dragul de a da vina pe primărie.
Daniel a zis
Are și cu primăria. E adevărat, e managementul CJ la aeroport. Municipiul urmează modelul de conducere de la aeroport. Un împrumut barosan care ar urma să se risipească în Investiții care nu aduc plus_valoare. Faliment pe toate fronturile!
Vasile a zis
Consiliul Județean administrează Aeroportul.
Dani a zis
Adevarul este ca auveau numai curse aiurea de la bacau. Daca nu voiai sa mergi in Italia sau Londra efectiv nu aveai ce alege din Bacau pentru un city break. pacat totusi ca au plecat si astia. Putem inchide aeroportul abia modernizat.
daniel a zis
O asteptam pe doamna manager cu un drept la replica in ziarul central!
Marius a zis
Nu mai are de unde sa-l plătească 🙂
George a zis
Si cam gata…. s-a terminat si cu AIGE. Pacat de investitie. De-acuma vor oferi Discount-uri considerabile unor noi companii care sa vina sa opereze de pe AIGE.
Ninuta a zis
Probabil trebuie facut loc altcuiva la conducere! In orice caz zboruri mai multe tot nu vor fi pentru ca comuna BC e îmbătrânită !
sorin a zis
deci conducerea e de vina dar oricum nu vor fi zboruri ca asta e situatia in comuna, deci nu e vina conducerii ca e nasol in comuna. logica beton.
Gabi a zis
Cargo tati .Aeroport cargo .
Bla a zis
Management de calitate al conducerii din Bacău!!! Pot pune lacătul pe ușa.. ..
ion a zis
bla bla bla, ce companii aeriene propui sa fie aduse la bacau? emirates? qantas? british? etihad? poate austrian ? si mai ales cine sa mearga cu ele? tu crezi ca pasagerii care plateau 10 euro biletul spre italia sau spania spre 2-3 destinatii la munca sunt suficienti? in reste e doar bla bla bla
Bla a zis
Sa vina companiile de la Suceava , nu mai zic de Iași sau curând Brașov!
ion a zis
ba desteptule de bla, ce companii tata? esti cu pluta habar nu ai ce vorbesti. ce companii?! cine sa zboare cu ele? unde? la iasi e cerere de zboruri ca sunt multi care pleaca sau vin cu avionul la iasi. la bacau cine sa vina? in afara de aia care pleaca la munca in italia si spania si aia doar sezonier ce mare trafic de pasageri e pe bacau? ba da unii sunteti tamaie tamaie pamant de flori nu alta. si ne mai miram ca la alegeri ies tot felul de ciudati castigatori…pai cu astia ca tine ce sa ne mai miram….ce companii sa vina, cu ce pasageri umplu avioanele si unde sa ii duca?! ca direactoarea e tuta si trebuie sa plece, da asa e, da ce nu pricepi ca nu ea aduce calatori si nu ea le plateste bilete. ce sa care companiile aeriene? aer? e o afacere pt ei. nu au clienti la bacau pleaca la brasov sau iasi ce e asa greu de inteles. dar se pare ca pt unii e imposibil.
Veteranul a zis
Ar mai fi varianta cu preluarea aeroportului de catre fratii Dedeman. Aeroportul Dedeman unde in pauza de asteptare pana la imbarcare iti mai poti cumpara o bidinea, trei becuri si o cutie de vopsea. E o varianta si asta.
trenule masina mica a zis
iti dai seama ce concurenta face braileanul aeroportului cu trenul lui urban? rupere o sa fie. da chiar trenul e bine? e pe carbuni ecologici sau e electric cu incarcare de la diesel? opreste si la narcisa cumva?
Dan a zis
Sa iasă PSD-ul și-acum sa explice, ce se mai îngrămădeau la inaugurări…
Nicu a zis
Daaaa… Felicitări, domnule președinte Ivancea, domnule prefect Bogdanel!!! Administrați perfect județul!! Ce ne trebuie noua, amărâților, aeroport??? Sa stam acasă.. Sau sa ne luam avion particular.. Ați stabilit bine strategia cu Dedeman!
andrei a zis
ce treaba are? atat va duce capul…peeeeee seeeeee deeeeeeee….da de cei care au condus orasul spre satul care e acum? psd, pnl pdl si hastag usr ???? ce sa faca liniile aeriene aici? e un sat populat de sateni si condus de un hastag…atat s-a putut. sa vine lufthansa sa ce? wizz pe cine si ce sa care? spre ce orase mari merg cei din bacau si focsani? in afara de italia si spania si acolo sezonier mai mult…e vina cucoanei ca blue air era o teapa plina de datorii?? ca merge treaba si la wizz cu rutele? da cucoana aia e piua si nu are ce cauta acolo. mai departe poti gandi? nu pare. hai mai baga aia cu care v-au spalat creierii…..beeeeee heeeeeee heeeeee.pardon…..peeeeeee seeeeeee deeeeeee
repet doamna aia e pilaf ca si tine de altfel draga dane…
dan capitan de plai a zis
ba macar psd a inaugurat, ba un aeroport, ba niste drumuri prin judet, etc. da astia de la penele ce au inaugurat? da salvatorul userist cu prietenii lui luminati si competenti ce au inaugurat? mai lasati sloganurile hastagiste. trecem peste faptul ca nu stii sa scrii corect, danutule, dar ai vrut tu neaparat sa bagi una cu psd sa le sara fulgii nu alta.
Nicoleta a zis
Sâmbata 14 ianuare nu mai este zbor catre livarpuul sami zica careva va multumesc
gigi a zis
lasa ca aplaudati toti cand era biletul la blue air 5 lei pe italia si ei erau pe datorie. merge treaba nasol si la wizz ca de altfel la toata lumea. s-a terminat cu low cost-urile si comapniile se orienteaza si cauta solutii sa nu moara si cum bacaul e varza economic oamenii isi vad de treaba. curse vor ramane doar pt destinatiile care au cerere de pe bacau. da lasa ca va face primarul hastagist tren urban si parcari plutitoare si uitati de aeroport si zburat ca si asa polueaza avioanele ca inca nu sunt electrice. o sa ramanem in bacau cu parasutele votate la alegeri
ADINA a zis
Multumim Bacau 🙂 Dar avem aeroport nou nu? Investitie de cate milioane? Sa vedem cine se sesizeaza din conducere .. aia multi si burtosi de la inaugurari…
Dragomirescu Dan a zis
Asta e. Ne ducem la Bucuresti.
Oare cum de Iasi, Suceava, etc au crescut traficul si Bacaul nu?
Nu era mai bine daca veneau altii sa zboare de la Bacau si nu sa mearga Bacauanii sa zboare de la Iasi sau Suceava? Bacaul atragea si calatori din Vrancea, poate si ceva din Brasov.
Jumbo-Jet a zis
In ultimii 20 de ani Romania a luat-o razna de tot. Am ajuns sa avem mai multe aeroporturi „internationale” decat UK, Germania si, posibil, USA. Este absurd sa existe in Regiunea de Nord-Est aeroporturi si la Bacau, si la Iasi si la Suceava, fie ele nationale sau internationale. Adica ai trei aeroporturi internationale in sase judete, din care doua-s Vaslui si Botosani. In loc sa ai o dezvoltare normala, armonioasa, cu un singur aeroport regional, din cauza orgoliilor locale sunt trei. Iar buba se va sparge si in Ardeal, unde sunt iarasi jdemii de aeroporturi regionale (CJ, SB, BH, SM, MM). In plus, se mai construieste unul si la Brasov. La Brasov si la Bacau nu se justifica existenta unor aeroporturi, cata vreme de la Bacau la Bucuresti facem AZI sub patru ore, in conditiile in care cu avionul faci macar patru ore (tot traseul: plecat de acasa, controlul bagajelor si de securitate, asteptarea la imbarcare, zborul, recuperarea bagajelor si drumul Otopeni-Bucuresti). Iar in doi-trei ani vom face maxim trei ore pana in Bucuresti. Pur si simplu si companiile aeriene au de ales si in curand vor avea de ales si pasagerii ce vor: fie zboruri pentru tot poporul muncitor de pe 12-15 aeroporturi, nerentabile pentru companii ori scumpe pentru pasageri si, deci, care apar, se schimba si dispar la unul-doi ani; fie zboruri internationale din Bucuresti si de pe maxim alte trei-patru aeroporturi cu adevarat internationale (CJ, IS, TM, CT, daca merge turismul), care sa faca afacerea rentabila pentru companii si preturile suportabile pentru publicul normal al unei companii de aviatii. Pentru ca, sa fim corecti, mersul cu avionul devenise in ultimii ani un fel de naveta low-cost pentru salahori si interlopii low-end, care nicaieri in lume nu se deplaseaza cu avionul.
Veteranul a zis
Corect, dar pentru ca e pacat de banii cheltuiti cu modernizarea aeroportului, ar mai fi o varianta de valorizare a acestui obiectiv si transformarea in gara pentru trenul urban, suburban sau cum i-o mai spune, a lui Viziteu Stanciu Lucian si Daniel. Gara mare, moderna, turn de control si radare, ce mai trebuie?
Ion Vasile a zis
La Bacau e baza aeriana militara si se justifica (si s-a justificat mereu) aeroport !
Functional , la Iasi nu ar fi trebuit sa fie, cel putin in locatia actuala. Practic nu indeplineste conditiile de siguranta.
Ar fi fost intr-adevar optim economic un aeroport regional mare dupa Roman (unde se desparte drumul catre Iasi si Suceava) care sa deserveasca toata zona
Jumbo Jet a zis
Mai, nene, ce-are de-a face o unitate militara de aviatie cu un aeroport civil? Da, am avut in familie membri care au zburat pe ruta BC-Bucuresti in primii ani in care au functionat curse civile spre Bucuresti si retur, cu decolare de pe pista unitatii militare. Dar azi, ce treaba mai are aeroportul cu unitatea militara? Un aeroport este tinut in viata de clienti, nu de politicieni si nici de managementul lui. Adu-l tu pe Bill Gates manager la aeroportul din bacau si va da faliment la fel de gratios ca cucoana asta. De ce zic asta? Ti-a raspuns mai jos CEZAR: ca astea-s regulile pietii. Fa o pensiune la Slanic si ai clienti cu duiumul, macar trei-patru luni pe an. Muta pensiunea la Podul Turcului si nu vine nimeni. Cati clienti dispusi sa dea 200-300 de euro pe un drum Bacau – Italia ori 300-400 de euro pe o cursa spre Marea Britanie gasesti intr-un an? Gasesti 10.000? Ma indoiesc. Stii ce inseamna 10000 de clienti pe an spre doua directii? cam 5000 pe directie, adica 100 de clienti pentru o cursa saptamanala. Cu 100 de clienti pe zbor, traseul este nerentabil. Plus ca, daca ai doua curse saptamanale (una spre Italia si una spre UK), in restul zilelor ce face avionul, ce face echipajul? Cresterea semnificativa a preturilor biletelor va duce la scaderea drastica a numarului de pasageri pe toate aeroporturile. Probabil ca vor ramane cu peste un milion de calatori doar Otopeniul si, posibil, Clujul. Va mai supravietui Iasiul si Timisoara. Atat.
Alin a zis
Comentariile arata ca Analfabeții functional sunt muuuuulti tare. Sa nu pricepi ca aeroportul e una iar companiile aeriene sunt niste privați care zboară de unde vor dupa cerere ca e un bussines, e clar dovada analfabetismului functional. Bre aia au plecat ca nu au pasageri si nu le convine nu din cauza duduii directoare. Unii mai analfabeti baga placa cu psd ca fiind spalati pe creier nu pot mai mult. Bre, aia pleaca ca nu le merge businessul si asta e din cauza ca nu e cerere pt zboruri din mai multe motive. Dar sa spui ca wizz pleaca din cauza psd si a duduii sau ca e vina psd ca nu mai e blue air la bacau, asta da, e semn de analfabetism
Duduia e un 0 care a incasat un venit aberant de mare. Dar nu din vina ei au plecat blue air ( tepari plini de datorii) sau wizz . Dar na , cu de astia a ajuns si usereul sa aiba primar
Ion Vasile a zis
Dar la Suceava cum a crescut traficul ?
EU a zis
Simplu:
1. Dpdv populație SV+BT+NT>BC+VN+VS.
2. Dpdv business, la fel, deci locuitorii sunt mai potenți financiar.
Rămâne de văzut daca va mai rămâne si la SV având in vedere ca la IS e altul…
Alex a zis
Sunt sanse mari ca aeroportul sa ajunga la fel ca stadionul.
În cativa ani si Bacaul va ajunge ca stadionul.
P.S. Si din CJ ar trebui sa demisioneze.
Cetatean a zis
Si din Cj,si din CL. Intreg orasul e la pamant. Joburile sunt din ce in ce mai putine si mai proaste,iar foamea tot mai mare. Un oras trist si pe jumatate parasit.
cezar a zis
inteleg supararea bacauanilor dar legile economiei de piata adica cerere si oferta nu le poti pacali!in zadar va vindea Benea povesti cu Bacau mare centru regional al transporturilor etc etc pentru ca aceasta teorie nu avea si NU are suport in realitate…. singurul lucru care va poate consola este ca nici Suceava nu va rezista mult deja Ryanair isi muta baza pe Iasi din primavara si in cazul unei concurente directe Iasi -Suceava va dati singuri seama cina va ramane in picioare in situatia in care la Iasi se construieste la momentul vorbirii un terminal urias ca si investitie si suprafata al doilea dupa Otopeni….singurul lucru la care Bacaul poate deveni nr in Moldova este la spatii logistice! si nu ar fi lucru rau…de la Iasi va salut cu respect Cezar.
epxertuldeserviciu a zis
cezarica , tata , tot pe ziarele din bacau stai ? mai plang iesenii ca pe A7 nu au pus oamenii rai indicatoare spre iasi ? ca si cand ar fi in fundul moldovei ? :)) la palas au mai scumpit saorma ? :)) cu A8-ul ce se mai aude ? tot asa ca acum 2 ani ?
Vlad a zis
Omul vine cu o explicatie economica a deciziei, vorbeste frumos, argumenteaza, iar unii vin cu o raca specifica babelor de la sate. Am priceput acum de ce pleaca si companiile si de ce suntem unde suntem. De atat de multa prostie…
epxertuldeserviciu a zis
@vald : MIAU ! ( ca pisica ) te-ai bagat si tu ca tamponul in fund. adica aiurea. eu am o discutie mai veche cu cezarica CAre viseaza numai huburi si intersectii de autostrazi la iasi :)). daca vrei explicatie economica iti dau eu din plonjon : niste ungurasi au asasinat economic blueairu , adica i-au dat fatala , ca era pe duca dar mai avea de o basina. romanasii nostri verzi au zis sarumana la ungurasi , l-au plimbat pe ministrul unguras pe la declaratii de ochii fraierilor ca ala tot ministru a ramas. si fix compania ungurasilor a ramas sa isi faca de cap pe baza de monopol. asa ca au marit preturile , ca deh , monopol , lumea s-a orientat in alta parte si cam aia e cu explicatia economica. wizzairu binemersi primeste ajutoare de stat de la ungurasi si face legea prin romania. ca de ce nu ? ai nostri , verzi ca bradu , in loc sa ii plimbe pe la procurori pe aia de au deturnat banii la blueair au preferat sa aplaude ca focile cand ungurasii au pus blueairu pe chituci. bravoi noi ! i-am batut de s-au defecat pe noi. 3-0 pentru ungurasi!
Adriana a zis
Raportul dintre cerere si oferta da stabilitate sau nu unei afaceri.
Solicitarile de zbor in Moldova sunt mari, dar si trei aeroporturi erau prea multe…
Macar de ar zbura cu siguranta in continuare de la Suceava si de la Iasi!