Procesul de retragere din serviciul de luptă a avioanelor MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române a început deja, chiar dacă un anunț oficial nu a fost făcut până în momentul de față, informează publicația Aviația Magazin care citează surse din domeniu.
Potrivit surselor consultate de Aviația Magazin, preluate de Hotnews.ro, MiG-urile 21 sunt scoase din serviciu și trimise la Baza 95 Aeriană de la Bacău pentru stocare pe măsură ce își epuizează resursa de zbor.
„Cum acordul dintre Ministerul Apărării și Aerostar Bacău pentru mentenanța MiG-urilor s-a încheiat în toamna anului trecut, avioanele nu vor mai fi revitalizate, ci trimise la o binemeritată pensie”, scrie publicația amintită.
Primul avion MiG-21 LanceR C care și-a încheiat cariera și a fost scos din serviciu are numărul de bord 5724 și a ajuns la Bacău la mijlocul acestei săptămâni, conform imaginilor publicate de Plane Spotters Bacău.
„Avionul urmează să fie evaluat, echipamentele sensibile și care mai pot fi utilizate vor fi demontate, iar apoi garat pe o platformă în vederea stocării pe termen lung”, notează Aviația Magazin.
CSAT a decis că avioanele MiG-21 LanceR vor fi retrase până în luna mai 2023
Avioanele de luptă MiG-21 LanceR ale României ar trebui scoase oficial din serviciu în luna mai 2023, conform unei decizii luate în 2022 de către Consiliul Suprem de Apărare a Țării.
Decizia CSAT din mai 2022 spunea că „aeronavele MiG-21 LanceR vor fi întrebuințate, până la data de 15 mai 2023, exclusiv pentru executarea misiunilor specifice Serviciului de Luptă Permanent Poliție Aeriană și pentru menținerea antrenamentului de zbor al piloților selecționați în scopul continuării utilizării acestui tip de aeronavă”.
Decizia CSAT venea după ce flota de MiG-uri fusese ținută la sol aproape o lună după o serie de incidente, inclusiv avionul care s-a prăbușit aproape de Constanța în luna martie a anului trecut.
România cumpără 32 de avioane F-16 din Norvegia. Primele vor ajunge în țară anul acesta
Ministerul Apărării Naționale din România a semnat în noiembrie 2022 contractul cu Guvernul Regatului Norvegiei pentru achiziția a 32 de avioane F-16 în configurația M6.5.2, motoare de rezervă și suport logistic.
Valoarea contractului semnat cu Guvernul Regatului Norvegiei este de 388 milioane euro și se va derula pe o perioadă de trei ani, primele aeronave urmând să fie livrate spre sfârșitul anului 2023.
În prezent, Forțele Aeriene Române au în dotare 17 aeronave F-16 în configurație M5.2R, care vor fi modernizate la configurația M6.6, achiziționate în baza prevederilor Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”.
Cele 17 avioane F-16 au fost cumpărate în două tranșe din Portugalia și au fost modernizate cu ajutorul SUA, iar tot pachetul a costat România circa 628 de milioane de euro, inclusiv pregătirea personalului.
Balan C a zis
Daca ati ajuns sa puneti informatii ca sigure de pe „marele” Plane Spotters Bacau….. mergeti din greseala in greseala…. Ca sa va edific, primul avion retras nu e 5724 ci dubla 071 de la Campia, in decembrie anul trecut
Veteranul a zis
Se gandea cineva ca aceste avioane vor avea o viata atat de lunga? Cineva din aviatie, nu de la coada vacii!
Veteranul a zis
Sa mai lese ceva loc pe platforma si pentru F-uri. Nu sunt departe nici acestea de o pensie mult meritata. PS: or fi beneficiind de pensii speciale?
Baba Yaga a zis
A’nceput de ieri sa cada,
Cate-un MIG… acum a stat.
Consiliul le-a pensionat
Si F16 au cumparat.
Pam pam.
George a zis
Dacă aude Zelensky le cere imediat