Compania de Drumuri a prelungit cu două săptămâni, până la 31 ianuarie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău, noul termen pentru depunerea candidaturilor fiind decis în urma solicitărilor de clarificare din partea proiectanților.
Astfel, CNAIR a ridicat decizia de suspendare a licitației pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, iar procedura poate continua după patru zile în care achiziția a fost suspendată. Noua licitație pentru Studiul de Fezabilitate (SF) al Autostrăzii Brașov – Bacău a fost publicată pe 25 noiembrie 2022 în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), termenul contractual fiind de 28 de luni, din care primele 24 de luni pentru SF. Contractul pentru finalizarea studiului este cuprins între 45 și 53 de milioane lei.
Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search, a fost reziliat în toamnă la cerea proiectantului care nu a mai reușit să acopere costurile reale (n.r contractul a fost semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR).
Potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini, autostrada A13 va avea o lungime de 164 de kilometri, iar finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional Transport 2021-2027.
CNAIR cere proiectantului să asigure încă din faza de proiectare posibilitatea extinderii autostrăzii de la 2X2 benzi la profilul 2X3 benzi pe sens și să justifice pe baza unei analize raționale a factorilor relevanți (constrângeri, probleme de construcție, impact asupra mediului sau costuri) neasigurarea vitezei de proiectare și a lățimii minime a platformei.
Burebista a zis
Hotii, hotilor! Fac studii peste studii și proiecte peste proiecte, nenorocitii iar pe teren nu se misca nimic! Mama lor de jigodii, au furat de au rupt aceasta tara!