Licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada A13 Brașov – Bacău a fost anulată, în ciuda dublării valorii noului contract. Contactați de economica.net, reprezentanții CNAIR au spus că firmele de proiectare nu au depus oferte, descurajate probabil de complexitatea proiectului.
„Încă nu avem o explicație. Pur și simplu nu au depus oferte. Probabil complexitatea proiectului i-a descurajat”, au transmis reprezentanții CNAIR.
„Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”, se arată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
În noiembrie anul trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a relansat procedura pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Brașov – Bacău, a anunțat atunci directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
„Colegii mei au transmis astăzi spre validare documentația pentru atribuirea unui nou contract care va avea o perioadă de 28 de luni, din care 24 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate”, a explicat atunci Pistol.
Noul contract avea o valoare estimată de 45 de milioane de lei, de peste două mai mare decât vechiul contract.
În iunie 2022, proiectantul Search Corporation a cerut rezilierea contractului, pe motiv că nu poate acoperi costurile cu studiile geotehnice pentru Autostrada A13.
Valentin a zis
Cred ca CNAIR face jocuri murdare… Cum adică „firmele… descurajate de complexitatea proiectului”. Dacă proiectul A13 e complex, atunci A8 este imposibil și București-Brașov e deja Science-Fiction
Novac Iulian a zis
Așa este, cred că un anumit consilier de la M.T. propus de ONG-URIle din Iași și-a făcut bine treaba (în timp ce consilierul din Bacău a dormit în izmene, fapt pentru care trebuie să demisioneze căci s-a dovedit Inutil).Mă mir că nu i-am simțit (încă)duhoarea ăluia de la Iași care da lecții pe aici despre A8.
Novac Iulian a zis
D-l Benea de ce tace, nu-i vicepreședinte la PDSR, Ministrul Grindeanu nu-i coleg de partid cu el?Unde este legea privind A13(legea privind A8 și autostrada nordului au fost adoptate și se lucrează la ele, pentru ca legea trebuie respectată).Unde sunt cei care susțin A13, de ce nu blochează și ei E85?
A13-4Ever a zis
„D-l Benea”… se baga doar la taiatulpanglicii unde explica el cat s-a strofocat personal zi dezi,noapte de noapte…
Acuma ce sa zica..ca ai lui colegi de partid nu dau doi bani pe „trupa de la Bacau”, niste palavragii non stop ?
Vaidenoi a zis
Acest eșec și aceasta condamnare a Bacaului la sărăcie ne arata noua ce fel de oameni ne conduc local și județean. Este mai mult decât evident că nu se doreste construcția acestei autostrăzi, precum și faptul că politicienii de Bacău nu au absolut nici o influență la nivel central, venind doar sa tina si ei trena cand fel de fel de miniștri sau alți politicieni de la nivel central poposesc în Bacău. Este o lipsă totală de viziune și profesionalism a acestora, dar ce sa te astepti de la niste oameni despre care nu știm ce meserii au la baza, decât cea de „politician” .
un om a zis
Poate e si „mana Iasului’ DAR CU SIGURANTA SUNT PRESIUNILE LEGATE DE ARDEAL SI FACUTE DE MAGHIARI !!! A se vedea acele mitinguri ale unor primari ardeleni si din secuime care ridicau niste pretentii ridicole si mult prea devreme la eliberarea CERTIFICATULUI DE URBANISM !!! Soarta acestei autostrazi este precum Titanicul !!! Prea multe aisberguri !!!
Ardei a zis
Bai ce abureala e asta, eu nu stiu de A7 A8 sau A220. Ma bucur ca nu se face Bacau Brasov ca ar fi bani aruncati. Astept o autostrada catre Litoral, sa putem ajunge si noi dis de dimineata la Eforie, sa salvam o noapte de cazare. Aia da autostrada. Spre Viena vom merge prin TgNeamt si TgMures, chiar nu trebuie inca un drum paralel cu ala.
Tot se vorbeste de ieseni. Nu poate unul din Iasi sa opreasca o autostrada la fel cum nu poate unul din Suceava sa construiasca mai mult de 1 m. Noi in Bacau avem autostrada, aia in Iasi si Suceava nu au. Deci problema e ca cineva a avut viziunea ca Bacau Brasov e complet inutila si a oprit sifonarea banului.
A8---4ever a zis
Amplasamentul geografic al Bacaului il obliga ori catre Iasi (capitala Moldovei) ori catre Foscani. Acolo trebuie mers pentru a canta Hora Unirii, cumintei asa cum sta bine locuitorilor orasului cu parcari plutitoare. Drumul catre Brasov trece prin zone atat de pitoresti care ar fi stricate de prezenta fizica si zgomotul autostrazii. Sa lasam muntii si frumusetea naturii in pace. A7 si A8 sunt cele 2 cai de circulatie de importanta vitala, de care Bacaul, prin pozitia sa geografica, va profita fara sa miste un deget. Focsanii ae dezvolta exponential, numai vedeti cata industrie si comert e doar pe soseaua lor de centura. Bacaul nici macar atata umbra nu are. Deci A13 a fost o buna gogoasa pentru alegatori. Si ei au votat. Si asta au primit.
Iata se vede acum cat de destepti sunt iesenii care au fortat ai au reusit promulgarea unei LEGI prin care li se va construi autostrada. Asa se face treaba. Parlamentul a votat o lege prin care iesenii vor avea autostrada.
Si se face, ca e Lege.
Bacauanii, estimp, au votat parcari plutitoare. Unde, in jurul „mall”-ului ?
Novac Iulian a zis
Nu prea stați bine cu geografia, poziția geografică a Bacăului duce fie la sud(Focșani)sau la nord (Suceava),pentru Iași trebuie să ieși de pe drumul spre Suceava.
Novac Iulian a zis
Ar mai fi și spre Piatra Neamț, Vaslui sau Sfântul Gheorghe
alsin a zis
O fi lege dar deocandata Umbrarescu a inceput sa contruiasca A7 Ploiesti Bacau Pascani.
Asa ca nu va smiorcaiti.
Bacaul e departe de Iași
Novac Iulian a zis
Legea pentru A13 exista, ea a fost votata de Senat în 2019 dar este blocata în camera Deputaților (de ce?).Cineva a scris ca un ieșean nu poate bloca A13, eu spun că se poate (amenințând cu proteste și blocări de drumuri)+imbecilitatea sau indolenta politicienilor din Bacău. Cite proteste pentru A13 au fost?,pentru A8 au fost (inclusiv la București),Cite blocări de drumuri pentru A13 au fost?,pentru A8 au fost inclusiv blocarea circulație în București. Asa cum cum a scris cineva „dacă A13 este dificila pentru trecerea munților, cum poate fi ușor de trecut munți cu A8?”.Sunt munți de pe traseu A8 din plastilina?
Cezar a zis
Stimate domn, o Lege e Lege daca e votata cu majoritate si apoi promulgata de mr.prezideeeent. Aia e Lege. Restul sunt idei, vise, proiecte sau initiative.
Nu am auzit de vreo blocare de drum insa desigur, poate mi-o fi scapat mie stirea. Din cate stiu, sa blochezi un drum e cam cea mai nasoala alegere, bate jandarmul si da cu gaz lacrimogen. Zau ca mi-as dori sa vad daca niste inconstienti blocheaza vreun drum, indiferent ca e vorba de A8 sau A13 sau de ABC, o sa iasa cafteala pe alegator si asta chiar e o stire. Si-asa mi-e dor de un 10 august, da’ bine facut, cu mai multi jandarmi.
Novac Iulian a zis
Se vede ca te-a lăsat v-a lăsat memoria. Când a-ți dus camioanele la București și a-ți blocat circulatia, ce a fost?.S-a lăsat cu niște amenzi de la jandarmi dar nu cu batae.
Novac Iulian a zis
Bine înțeles că va este dor de un 10 august. Probabil i-ati aplaudat pe jandarmii care băteau protestatarii asa cum cred că a-ți aplaudat și intervenția minerilor în 13-14 iunie sau intervenția securități în decembrie 1989 la Timișoara.
bacauan a zis
dupa aeroportul muzeu avem si autostrada virtuala…bravo pdsr !!
Cezar a zis
Nu uitati de parcarile plutitoare. Aferim !
Iulian Novac a zis
PSD și PNL, credeți că d-lui D.Fenechiu a făcut ceva pentru județul care la trimis să stea în parlament pe bani frumoși?
Ardei a zis
Din partea mea poti sa insiri toata cartea de geografie. La Iasi veniti la medici, la cumparaturi, sa vedeti cum arata un mall adevarat (sau mai multe), sa aduceti pachete la copiii pe care ii aveti la studii si, haha, sa beneficiati de serviciile unui aeroport care are si trafic aerian.
In restul timpului va puteti plimba dus intors pe cei 10 km de autostrada pe care da, ii aveti si Iasiul nu ii are: e un antrenament bun pentru cand veti merge la Tg Mures prin Tg Neamt.
Novac Iulian a zis
Despre autostrada iasi–Tg.Mureș, zic să vă mulțumiți cu iasi-Pașcani, ai citit ce spune CNAIR, este greu de străbătut munți. Referitor la spitalul, dacă așa s-a hotărât să fie la Iași, mergem la Iași, dacă se hotărât să fie la Suceava sau Piatra Neamț, mergem la Suceava sau Piatra Neamț iar referitor la aeroport,acesta este susținut politic și nu economic.
Gabi a zis
Furi curent rău bai băiatule cu Iasul tău , zici ca-i un fel de Dubai , Dubaiul României
Ardeialu e fruncha a zis
„Noi in Bacau avem autostrada, aia in Iasi si Suceava nu au”
” La Iasi veniti la medici, la cumparaturi, sa vedeti cum arata un mall adevarat…”
Baiatu’, hotaraste-te, esti bacauan sau iesean ? Sau oi fi vreo „entitate” ubicua, azi ici, maine colo..cetatean al Universului…:))))))))))))))
Mdea,ne trezim si noi vorbind… sa ne dam interesanti…
expertinorice a zis
citesti pe aici si te crucesti. ba ca a blocat iasiul autostrada , ba ca nu a adus benea autostrada de acasa ( desi cand mergea licitatia pe cursul firesc imediat se umfla camasa pe stimabil )
treaba e mult mai simpla. aia din cnair sunt niste incompetenti si niste lenesi. asa ca fac caietele de sarcini si drafturile de contracte astfel incat TOATA responsabilitatea sa cada pe proiectanti si constructori. ei fac 5 foraje pe 180 de km de drum si apoi scot lucrarea la licitatatie. ce se intampla daca dai de un foraj naspa si trebuie sa refaci traseul ( si toata documentatia din spate) ? pai lasa ca se descurca proiectantul, ca are bani. cam de aia au renuntat si primii proiectanti. de lepre ce sunt cnairul. aia de la pro infrastructura toata ziua urla pe subiect.
cica e prea complex proiectul :)) e complexa prostia din capul cnairstilor.
Erika a zis
Nu este vorba de incompetenta. Deschideti ochii oameni buni! Este rea vointa. De cand a intrat Ceausescu la putere, zona de E a fost lasata mai amarata si in inapoiere. „Democratii” lui iliescu au continuat, apoi constantinescu, basescu si iohanis. Nu mai fiti incuiati la minte si sa va fie clar, zona voastra trebuie tinuta in inapoiere, iar lipsa imfrastructurii rezolva „problema”.
Eriku a zis
Ceausescu, saracu, stia el ce stia
Cui sa faca autostrada ? Pentru ce ? De 30 de ani treaba merge fara autostrada. La ce bun risipa de bani ? N-ai de toate in Bacau ? (ai. numai apa la robinet vara mai lipseste, cu saptamana).
Vad pe maistrul asta cu „a-ti” in sus si-n jos; pune ba intelectualule mana pe o carte de gramatica, lasa autostrada si comentariile despre alte orase ca nu poti purta palaria asta prea mare pentru tine.