Aeroportul Internațional George Enescu Bacău a inițiat procesul de restabilire a conectivității cu destinații europene. Reprezentanții aerogării susțin că au avut loc primele întâlniri cu operatorii aerieni din România Air Connect și Fly Lili.
Air Connect planifică operarea curselor regulate din București, Cluj-Napoca, Baia Mare, Constanța, Suceava, Târgu Mureș, Oradea, Sibiu, Timișoara cu aeronava de tip ATR-72-600, cu o capacitate de transportare de până la 72 de pasageri.
Fly Lili este o companie aeriană care intenționează să opereze curse de tip charter de pe aeroporturile din România, cu aeronave de tip Airbus A320 cu o capacitate de transportare a 180 de pasageri.
În cadrul întâlnirilor cu Tudor Zamfir Constantinescu – CEO Air Connect și Jurgen Faff – Fondator și CEO al Fly Lili au fost prezentate oportunitățile de operare a curselor regulate și charter de pe Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău.
AlexM a zis
Pana la urma, ce zboruri opereaza? Ce destinatii europene?
Oreste a zis
Lufthansa si American Airlines deja iși fac mari probleme cand au auzit că Fly Mimi scuze..Lili ii fac concurentă mare .
Deja caută pe hartă Bacăul,vor veni cu oferte imbatabile!
Haihui a zis
Poate se restructureaza si se mai dau afara si diversi angajați inutili de prin acel aeroport, în acest mod scăzând si taxele de aeroport, prin diminuarea cheltuielilor salariale si sa vedeti ca s-ar arata cineva interesat. Dar totusi cineva trebuie să răspundă pentru situatia de fata, ca vad ca se ascunde sub preș totul.
Nice a zis
Ar fi un inceput de management dar sa nu fie prea târziu. Când iti pleaca companiile aeriene una dupa alta e cam greu sa mai hotărăsti pe alta sa vina inapoi. Succes caci toti vrem aeroport aici. Sa nu avem soarta altor orase din Europa care au ramas fara curse aeriene si aeroportul a dat faliment. Trebuia facut ceva mai devreme. Cam târziu domnule Ivancea, din păcate
Ardei a zis
Traficul se va anima cu adevarat cu incepere din 21 martie, cu multe curse spre nord.
Vine primavara si odata cu ea vin si gastele salbatice.
Alea domestice, votante de hastag, asteapta pe parcarile plutitoare microbuzele de Iasi si Suceava catre aeroporturile adevarate de acolo.
Gigi Bacauanul a zis
Îți reamintesc ție și altor postaci „dezinformați” sau „dezinformatori” ca Aeroportul Bacău este în subordinea CJ Bacău, instituție controlata de 33 de ani exclusiv de PDSR / PSD.
Ce treaba au hastagistii în comentariul tău?
Mai schimbați placa, deja sunteți penibili cu hastagistii, brăilenii, parcările plutitoare… aici e vorba de Aeroport, care a avut parte de investiții de milioane de euro, dar făcute cu maxima întârziere fata de alte Aeroporturi din regiune; plus ca a avut parte de management defecuos – sa nu uitam ca ani la rand Aeroportul Bacău putea fi redenumit Aeroportul Blue Air. Acum, când e nevoie de alți operatori, aceștia nu se mai găsesc pentru ca au deja baze stabile și eficiente pe alte Aeroporturi.
Păcat, Bacăul chiar putea sa aibă alta soarta dacă aveam conducători cu viziune strategica orientata către comunitate, nu către propriile interese.
hastag a zis
Sunt intradevari cativa retardati care au aceeasi placa, pacat ca nu isi dau seama cat de penibili sunt, le da curaj ce-i drept si anonimatul…nu am nicio simpatie cu ‘hastagii’, disparuti dealtfel demult din peisaj, dar sa mananci acelasi rahat ani de zile clar ai nevoie cel putin de un psihiatru. Ce mai e evident din monologul lor e faptul ca sunt rupti total de realitate.
carklaku a zis
hashtagi nu e disparuti, sunt in stendbai, asteapta ordinul de zi pe unitate… :))))
se apropie 2024….
Popa Mircea a zis
Este adevarat. Vor veni cu oferte de nerefuzat, dar pana atunci trebuie sa mai asteptam. 50-60 de ani vor trece repede, a trecut deja primele trei zile de la negociere. Deci inca putin si ne vom imbarca in zbor spre cer….!!!
Flai n-ai a zis
Vine Fly Lili, se pregătește Fly Fofo…
Andrei M. a zis
Air Connect este de fapt urmasa jenanta a Blueair iar Fly Lili este o gluma.
Wizzair este o companie mare dar neserioasa , anulari zboruri pe banda, pierdere bagaje, overbooking – vanzatea mai multor bilete decat locurile disponibile in avion si mai nou schimbari de destinatii fara stirea pasagerilor. Abuzurile companiilor aeriene se produc datorita statului roman slab, cu autoritati nepasatoare si chiar cu o Europa birocratica si ea fara autoritati.
Anul trecut am luat teapa si de la Blueair si de la Wizzair, zboruri din Bacau si Iasi. Unul din bilete a costat 300 euro ca sa nu zica unii „ce pretentie sa ai cand cumperi un bilet cu 10-15 euro”. Am reclamat situatia la toate institutiile romane si europene posibile si imposibile, am scris chiar si personal CEO-ului Wizzair. Nimeni nu m-a despagubit cu un leu sau un euro. Legi sunt dar nu le aplica nimeni. Probabil solutia este prin actiuni judecatoresti dar tinand cont de functionarea justitiei din Romania te lasi pagubas.
Drept urmare, am hotarat personal, in viitor, cel putin vreo cativa ani, sa zbor doar cu avioane ale companiilor de linie care sunt serioase. Acestea finctioneaza doar in Bucuresti sau 1-2 orase mari. Companiile asa-zise low-cost, anul trecut, si-au batut joc de pasageri, preturile au ajuns pe cele de la zborurile de linie, uneori chiar le-au depasit. Nesimtire mare, bilete fara niciun bagaj, pretul bagajului uneori depaseste pretul biletului etc.
Deci cum sa mearga aeroporturile mici cu astfel de companii neserioase si tepare?
Am scris aeroportului Iasi despre problema cu Wizzair referitoare la ne-transportarea bagajului de cala odata cu pasagerul si apoi distrugerea acestuia impreuna cu alte cateva zeci. Mi-au raspuns ca nu e treaba lor ci a companiei aeriene. Eu zic ca e si treaba lor. Daca stau nepasatori vor ajunge si ei ca la Bacau. Vor transforma aroportul in Mall.
Ardei originalul a zis
Nu e cazul sa se ingrijoreze careva ca Iasi sau Suceava sa isi faca DIN aeroporturi , malluri. Poate vreun mall in proximitate.
Esecul total al aeroportului Bacau rezulta dintr-un cumul de factori pe care nici CJ nu le poate controla. Cel mai important este lipsa oricarei viziuni. Incapacitatea de a evalua situatia prezenta si de a prevedea trenduri, evolutii. Asta tine de oamenii din zona.
Daca iei cele 3 aeroporturi din zona, ele sunt amplasate intr-un triunghi cu latura de aproximativ 150 km.
Nu ai cum sa explici faptul ca dintre cele 3, Iasi si Suceava merg de duduie, ambele cu cresteri semnificative de trafic de la an la an , cu destinatii noi de la an la an, cu mai multe companii de linie decat Sibiul, iar aeroportul Bacau e cimitir. Tine de oamenii locului. Punct.
Realist Popescu a zis
Ridicol și jenant să publici așa ceva, incearca si ei sa arate ca muncesc un pic. Nu de zboruri regionale si 2-3 chartere pe an spre Turcia ar avea nevoie Bacaul ci de legaturi cu orase europene, nu numai pt cei care muncesc in UE, ci și pt numeroasele persoane din zona apropiata Bacaului care vor sa calatoreasca. Aeroportul a fost doar o vaca de mult pt gasca condusa de CJ Bacau: ani de zile s-a încasat de la Blue Air ca sa nu mai intre și altă companie, să nu existe concurență. S-au încasat salarii enorme de catre prietenii de partid, comisioane pt lucrarile facute din bani europeni de catre firmele prietene, posturi caldute etc. S-au laudat ca ne-a facut aeroport, ce buni sunt ei si rai ceilalti. A venit insa si ziua cand s-a spart buboiul si au aparut rezultatele incompetentei cu care a fost gestionat aeroportul. E cam tarziu acum, celelalte companii si-au facut bazele in alte parti. Nu mai dati vina pe ele, cum a stiut Iasul si Suceava sa le atraga, asa se putea face si la Bacau. Este inca un semn al degradarii acestui oras care nu are niciun viitor. Avem ce-am votat…Hai, dati drumu la petarde: haștagu, primaru, Zelenski, etc
Andrei M. a zis
Perfect de acord cu tot ce ai scris!
👍
As mai adauga ca aeroporturile sa verfice si calitatea serviciilor prestate de companiile aeriene pe aeroportul respectiv. Este ca si cum as inchiria apartamentul si verfic sa nu se distruga si sa nu se practice actiuni ilegale (driguri, proxenitism… etc.)
Cioc a zis
Celor din Iasi care sint plătiți sa tot mănânce ….t aici le pun o întrebare: De ce nu sunteți activi acasă ca aveți și voi ziare in Tirgul Ieșilor ..
Elena a zis
Sa speram ca se vor rezolva problemele cu acest aeroport , azi este zbor cumpărăm bilet , mâine nu msi este zbor pierdem banii .
băcăuan a zis
astea sunt discutii pentru supraviețuire …
se pune si acum carul înantea boilor,fără o dezvoltare economică-sportivă-culturală-educationala pe termen mediu-lung vom avea tot o haltă uitată de lume și cu intrebuințare tehnică mapn-aerostar…ultimii fiind dpmdv doi factori esentiali în impingerea spre disolutie a aeroportului.
altfel,concurența sudului regiunii moldave aflată pe harta unor proiecte de infrastructură mare plus deja cunoscută influentă si putere financiară al polului nordic din zonă vor modela destinul judetului intr-un fel care ne va ține la marginea dezvoltarii economice.
aeroportul și o legătură terestră cu vestul trebuiesc incluse într-un macro plan regional-local care sa asigure cale libera investitorilor si investiilor peste carpati si in alte zone decat până acum.
e treabă pentru toata clasa politică locală cu trecere si cuvant greu nu doar a unor consilii locale-judetene pline de expirati si dinozauri fără ocupație.
normal că toți îți mănâncă din traistă când ești leneș,prost ,lacom și dormi pe lauri de mult uscați…asta au făcut județele din jur,e pe bani nu pe sentimente.