Primăria vrea să organizeze „Festivalul Copiilor”, în perioada 1-4 iunie, în parteneriat cu Palatul Copiilor Bacău și Fundația Teatrală Neghiniță. Evenimentul e dedicat tuturor copiilor și însoțitorilor acestora, care sunt chemați să participe la diverse activități, spectacole de muzică și teatru stradal etc. Festivalul se va desfășura la Teatrul de Vară, Teatrul Bacovia și în Piața Tricolorului.
Printre artiștii pe care organizatorii intenționează să îi aducă pe scena din Bacău se numără Mario Fresh, Iuliana Beregoi, Ana-Maria Mărgean (câștigătoare Românii au Talent și finalistă în cadrul concursului America Got Talent), Leya D & DJ Stone ș.a.
Activitățile propuse sunt jocuri în aer liber, activități sportive și recreative, spectacole de teatru și muzică, competiții sportive, concursuri pentru copii etc.
Cum se împarte bugetul?
Pentru cele 4 zile de festival, municipalitatea estimează costuri de 376.040 lei cu TVA (cca 75.000 euro), bani alocați din bugetul local, care vor fi împărțiți în două: cea mai mare parte va fi alocată pentru evenimentele din Piața Tricolorului, iar cealaltă parte va fi contribuția primăriei pentru organizarea concomitentă a „Festivalului Internațional de Muzică, Teatru și Dans pentru Copii și Tineri – Neghiniță”, ediția a XIII-a, care va avea loc în perioada 2-3 iunie. De asemenea, se vor pune, gratuit, la dispoziția organizatorului (Fundația Teatrală Neghiniță) și cele două săli de la Teatrul de Vară și de la Teatrul Bacovia.
Astfel, pentru concursurile care vor avea loc în cele teatre, primăria vrea să aloce 79.730 lei cu TVA, urmând ca Fundația Teatrală Neghiniță să contribuie din fonduri proprii cu diferența necesară, respectiv 83.300 lei cu TVA.
În ceea ce privește bugetul pentru spectacolele din Piața Tricolorului, sumele (fără TVA) au fost împărțite astfel: 70.000 lei pentru servicii sceno-tehnice, 119.000 lei pentru servicii artistice (din care 75.000 lei sunt alocați pentru artiștii naționali/internaționali), 20.000 lei pentru materiale diverse (baloane, corner artistic, cretă colorată etc.), 8.000 lei pentru cabină foto (poze gratuite pe loc), 4.000 de lei vor fi alocați pentru promovarea identității organizatorului și încă 5.000 de lei pentru aproximativ 120 de tricouri cu sigla municipiului, care vor fi purtate de voluntari, 6.000 lei vor fi cheltuiți pentru diplomele care se vor oferi copiilor care participă la competiții, iar 17.000 lei reprezintă costurile legate de drepturile de autor și autorizații eveniment. În total, cheltuielile se ridică la 249.000 lei fără TVA, respectiv 296.310 lei cu TVA.
condrea mihai a zis
sunt parinte si am mai multi copii si adoram festivalurile. insa nu pot sa nu observ ca toate strazile din oras sunt pline de gropi. Chiar nu reusim sa stabilim niste prioritati. Sau sunt mai usor de spalat banii la concerte ?#?#?
Veteranul a zis
Evident ca e mai simplu cu paragheliile decat sa faci administratie. Plus ca distractiile aduc multe bile albe, spre deosebire de asfaltarea drumurilor, acoperirea gropilor, etc. Primarica crede ca heirupismul asta care face orasul nefunctional si viata bacauanilor un calvar, ii vor aduce voturi mai multe. Se inseala amarnic! Lumea s-a saturat de incapacitatea si amatorismul actualei gasti instalate vremelnic in Marasesti nr. 6.
sandu a zis
pai individul asta userist nu era impotriva chiolhanurilor si petrecerilor ca sunt risipa? e naspa in sondaje si mai aplica prosteala poate poate il mai voteaza cineva? pai nu era necula naspa ca arunca cu bani pe petreceri? acu e bine cu petrecerile…mama ei de ipocrizie….