Grupul de firme UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, a înregistrat și în februarie cele mai mari progrese în cadrul marilor proiecte de infrastructură rutieră din România. În topul pe luna trecută urmează italienii de la WeBuild și asocierea româno – bulgară Coni – Trace, notează economica.net.
Cel mai puternic constructor român de autostrăzi domină și în februarie topul firmelor de profil în funcție de progresele din șantier. Astfel, grupul UMB a avut un avans de 6,5 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Pe acest contract, lucrările au depășit stadiul de 15%.
Tot firmele lui Dorinel Umbrărescu au avut luna trecută un prim progres de 5 puncte procentuale pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii din Autostrada Buzău – Focșani (A7).
Mai departe, asocierea româno – bulgară Coni – Trace a avut un progres de 4,6 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele/Stâlpu din Autostrada Ploiești – Buzău (A7). Lucrările pe primul lot intrat în execuție din A7 au ajuns la un grad de execuție de 12,50%.
Grupul lui Dorinel Umbrărescu revine în clasament cu un avans de 4 puncte procentuale pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord din Autostrada Buzău – Focșani (A7). Lucrările pe primul lot din A7 început de UMB au ajuns la un stadiu de 5%. De altfel, pasionații de infrastructură pariază că acest lot, pe care l-au botezat „cocoașa de la Focșani”, va fi primul inaugurat din cele 10 de pe A7 câștigate de UMB, de la Buzău la Pașcani.
Tot cu 4 puncte procentuale a avansat grupul UMB și pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). Luna trecută, gradul de execuție pe acest lot al A0 a ajuns la 37%.
Clasamentul continuă tot cu UMB, care a raportat un prim avans de 3 puncte procentuale pe lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat din Autostrada Buzău – Focșani (A7).
Un progres de 3 puncte procentuale au înregistrat și turcii de la Nurol pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3). Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 71% pe acest lot pe care pasionații de infrastructură pariază că va fi primul inaugurat din 2023.
În top urmează turcii de la Alsim Alarko, cu un avans de 2,65 puncte procentuale pe lotul 1 Glina – Vidra din Autostrada Bucureștiului (A0). Lucrările pe acest lot din secțiunea sudică a A0 au depășit luna trecută procentul de 58%.
Pe următoarea poziție se află asocierea Pizzarotti – Retter, cu un progres de 1,3 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil din Autostrada Ploiești – Buzău (A7). Al doilea lot intrat în execuție din A7 este realizat în proporție de 6,5%, potrivit datelor aferente lunii februarie.
UMB apare din nou în clasament, cu un progres de 1 punct procentual pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), programat pentru inaugurare în 2023. Acest tronson este realizat în proporție de 63%.
Lasă un răspuns