Firmele de proiectare au depus aproximativ 100 de cereri de clarificări la contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, a precizat directorul general interimar al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi, scrie economedia.ro.
Clarificările sunt deja obișnuite la licitațiile CNAIR și pot fi cauzate atât de o documentație neclară/incompletă, cât și de intenția proiectanților de a „trage de timp” pentru pregătirea ofertelor. Rezolvarea clarificărilor din această etapă anterioară depunerii ofertelor reduce riscul unor blocaje în derularea contractului.
Deocamdată, CNAIR menține termenul de 11 mai pentru depunerea ofertelor. Dacă nu va reuși să răspundă la timp clarificărilor, atunci procedura ar putea fi suspendată.
„Sunt cam 100 de clarificări pentru A 13 Brașov-Bacău, dar deocamdată nu s-a blocat (n.r suspendat), deocamdată văd că este în termen și sperăm să rămână acolo (n.r. 11 mai). Dacă nici de data aceasta nu se depun oferte suma fiind deja majorată și suficientă… înseamnă că este problema a doua, termenul de 24 de luni și este destul de strâns. Din ce am mai discutat cu diverși proiectanți termenul este o problemă, dacă nu-l respecți sunt trei certificate negative și apoi timp de trei ani nu mai poți câștiga alte contracte (n.r și nu doar la CNAIR, ci și la CFR etc.)” a explicat Urtoi într-un podcast.
Spre deosebire de a doua licitație, anulată la începutul anului, care avea o valoare minimă de 45 de milioane lei, a treia procedură de achiziție are un cost estimat cuprins între 77 și 91 de milioane lei, dar și o durată a contractului de 125 de luni (peste 10 ani). Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE.
De la Bacău la Sibiu pe culoarul A 13/A 3 Search face completarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunea Brașov-Făgăraș (prelungit pentru 2024), iar din cele patru loturi ale secțiunii Sibiu-Făgăraș lotul 4 are constructor desemnat.
Roch a zis
Auuu, asta a durut ! A13 trebuie si va fi facuta. Anul 2300 este un termen mai mult decat rezonabil.
Vasile Faghiean a zis
Se tot pun piedici – ce-o fi zis ăștia – păi dacă se face Pașcani – Ardeal – ce mai trebuie și Bacău – Ardeal??? și la o adică – nu sunt FIRME serioase și afară, care să se țină de treabă???