Licitația pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Bacău – Brașov ar putea fi un succes. „Au fost depuse astăzi 3 oferte”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Eurodeputatul Dragoș Benea semnalează înscrierea la procedură a firmei care a proiectat autostrada A7 Moldova.
Constructori din România și Turcia concurează pentru adjudecarea contractului în valoare de aproape 77,2 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport, a precizat ministrul Sorin Grindeanu.
Câștigătorul trebuie să finalizeze Studiul de Fezabilitate în 24 de luni, apoi va fi lansată licitația pentru proiectarea și construcția celor aproximativ 164 de km ai acestei autostrăzi. A13 va asigura o conexiune rutieră de mare viteză între Moldova de Transilvania, a mai spus ministrul Transporturilor.
Eurodeputatul Dragoș Benea și-a exprimat speranța că procedura licitației va da câștig de cauză unui proiectant „mai serios” decât Search Corporation, firma care a câștigat precedenta licitație, dar care a renunțat intempestiv la contract.
„Reluăm urcuşul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii A13 Bacău – Braşov şi îmi doresc ca de această dată să dăm peste un proiectant mai serios decât cel care ne-a lăsat baltă, la mijloc de drum”, a notat Benea, pe Facebook.
„Faptul că în licitație s-a înscris şi proiectantul autostrăzii A7, ale cărei lucrări se desfăşoară fără sincope (semn că proiectul tehnic este bine făcut), mă încredințează că şi pe A13 putem avea un deznodământ pozitiv şi o documentație tehnică solidă, pe baza căreia să se organizeze licitația pentru încredințarea PTh şi a execuției lucrărilor”, a mai declarat europarlamentarul băcăuan.
Autostrada A7 Moldova a fost proiectată de Consitrans, firmă care s-a înscris și pentru A13, alături de Mega Mühendislik Müșavirlik A.Ş. și – Asocierea Explan SRL (lider) – DP Consult SA – Tekfen Mühendislik A.Ş. (Tekfen Engineering Co. Inc.)
Autostrada A13 Bacău – Brașov are finanțare prin Programul Operațional pentru Transport 2021 – 2027.
Lungimea estimată a acestei autostrăzi este de 165 km și va străbate cea mai mică altitudine, dintre cele trei variante de traversare a Carpaților, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra costului de operare a autovehiculelor. La Brașov, se va „lega” de A3, Brașov – Făgăraș.
Sectorul Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, din punctul de vedere al reliefului, în timp ce porțiunea Brețcu – Oituz este considerată dificilă.
Adrian a zis
CONSITRANS
Lili a zis
Domnule Benea suntem sătui de promisiuni și vorbe în vânt, am văzut câte ați făcut pentru județul Bacău în calitate de președinte al consiliului județean și în calitate de europarlamentar.