Turcii de la Nurol au depus contestație pentru ultimul lot din Autostrada A7 Moldova, Pietroasele-Buzău, pentru care au fost desemnați câștigători turcii de la Tekfen, luna trecută, pe 22 mai. În cazul în care această contestație va fi admisă, există riscul de a nu se putea respecta condiția impusă de PNRR – aceea de a semna contractul pentru acest lot în 2023, potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructură.
În jurul lotului Pietroasele-Municipiul Buzău al Autostrăzii Ploiești – Buzău, care măsoară 13,9 km, s-a creat o adevărată „epopee buzoiană”, cum a numit-o Asociația Pro Infrastructură, care durează de aproximativ 2 ani.
Prima licitație pentru acest lot a fost lansată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în iunie 2021. În septembrie 2021 s-au depus nu mai puțin de 14 oferte, iar în februarie 2022 CNAIR i-a desemnat câștigători pe cei de la Drum Asfalt-Trameco, parte din grupul Selina. Câștigătorii au fost contestați de trei competitori: Tekfen (TR), Nurol (TR) și Danlin (RO).
„Cele două ale turcilor sunt admise parțial de către CNSC și cea a Danlin este respinsă. Se merge cu cățel cu purcel la Curtea de Apel București care admite acțiunile Danlin și Tekfen în iulie 2022. Obligată, CNAIR reevaluează ofertele și în 27.10.2022 dă un alt câștigător: Nurol. Danlin contestă și câștigă atât la CNSC (n.r. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) în decembrie 2022 cât și la CAB (n.r. Curtea de Apel București) în ianuarie 2023. Oarecum ciudat, Tekfen renunță în ianuarie 2023 să facă recurs împotriva deciziei CNSC din decembrie 2022, dar cu toate acestea își prelungește valabilitatea ofertei (înseamnă bani dați la bancă), fără să știe că recursul celor de la Danlin va fi admis o săptămână mai târziu”, scriu ce de la Asociația Pro Infrastructură.
CNAIR reevaluează ofertele Danlin și Nurol. În tot acest timp, Danlin contestă iarăși, dar pierde: în aprilie la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), iar în mai la Curtea de Apel București.
„În cele din urmă, CNAIR descalifică ambele oferte (Danlin și Nurol) și în 22.05.2023 declară, atenție, al treilea câștigător: Tekfen. Nu se termină aici. Săptămâna trecută, Nurol depune contestație. Singura, conform informațiilor noastre. Danlin probabil a renunțat la luptă – una costisitoare pentru o companie locală de dimensiuni mici, fără să aibă o perspectivă reală că ar putea primi proiectul”, au mai precizat cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Valoarea contractului pentru cei 13,9 km este de 1,1 miliarde lei fără TVA, iar durata de execuție este de 20 de luni. Dacă va fi admisă contestația de către CNSC, urmează ca ea să fie trimisă spre soluționare către Curtea de Apel București. Ar exista, astfel, riscul ca acest contract să nu poată fi semnat în 2023, așa cum cere PNRR.
Lasă un răspuns