Primii 10 constructori din România, după cifra de afaceri din 2022, au realizat împreună afaceri de circa 12,8 miliarde lei anul trecut, pe primele locuri clasându-se Spedition UMB, Tehnostrade și SA & PE Construct, toate din Bacău și toate controlate de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, potrivit datelor din platforma Termene.ro, analizate de Economedia.
Cinci firme din top 10 sunt specializate în lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale (CAEN 4120): WEBUILD, Strabag, Porr Construct, Construcții Erbașu și CON-A. Alte trei fac lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor (CAEN 4211) – Spedition UMB, Tehnostrade, SA & PE Construct.
Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu avansează în clasamentul de anul trecut și ocupă primele trei locuri, cu cele trei companii ale sale.
Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, cunoscut drept „regele asfaltului”, au depășit pragul de un miliard de euro cifră de afaceri în anul 2022, în timp ce profitul s-a ridicat la aproape 300 de milioane de lei, într-un an în care constructorul moldovean a fost desemnat câștigător pe 9 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldova (plus un al zecelea lot câștigat în 2023), dar și pentru secțiunea-lipsă Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1). Contractele cu CNAIR ale celui mai bun constructor român se apropie de 5 miliarde de euro.
Cele trei mari firme deținute de antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB, SA&PE Construct și Tehnostrade, au cumulat anul trecut afaceri de 5,43 miliarde lei (1,1 miliarde de euro), în creștere cu circa 50% față de afacerile cumulate în anul precedent, arată datele analizate de Economedia.
Contractele pe care CNAIR le derulează cu Umbrărescu:
- Autostrada Lugoj – Deva, lotul 2 Margina – Holdea (9 km, din care 2 km cu tuneluri) – 1,8 miliarde lei
- Autostrada Transilvania, lotul Mihăești – Zimbor (30 km) – 1,6 miliarde lei
- Autostrada Transilvania, lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) – 836 milioane lei
- Autostrada București Nord A0, lotul 2 (19 km) – 831 milioane lei
- Autostrada București Nord A0, Lotul 4 (4,5 km) – 312 milioane lei
- Drum Expres Craiova – Pitești, lot 3 (32 km) – 780 milioane lei (suplimentare de 110 milioane lei)
- Drum Expres Craiova – Pitești, lot 4 (32 km) – 617 milioane lei
- Drum Expres Brăila – Galați (12 km) – 371 milioane lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 1 Buzău – Focșani (4,6 km) – 689 milioane lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 2 Buzău – Focșani (30,8 km) – 1,3 miliarde lei
- Autostrada Modovei A7, Lotul 3 Buzău – Focșani (36,1 km) – 1,4 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 4 Buzău – Focșani (10,94 km) – 760 milioane lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Focșani – Bacău (36 km) – 2,66 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Focșani – Bacău (39 km) – 2,8 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Focșani – Bacău (22 km) – 1,7 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Bacău – Pașcani (30 km) – 1,8 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Bacău – Pașcani (19 km) – 1,4 miliarde lei
- Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Bacău – Pașcani (29 km) – 1,7 miliarde lei
- Centura Galați (30 km) – 705 milioane lei
- Podul peste Siret Cosmești – 185 milioane lei.
Corneliuiu a zis
Bravo Umbrarescu.de 30 de ani ne chinuim sa facem autostrăzi și nu finalizam acest lucru decât cu mici exceptii. O recomandare pentru firmele dl.Umbrarescu : când face proiectarea sa o faca la o scară mai largă în sensul că peste nici 5 ani cea ce construim acum nu va mai face față cerintelor de trafic. Pentru parlamentarii noștri ce se plimba prin Europa le este foarte greu sa gândească în perspectiva si sa constate ca „afara în Europa;” autostrăzile au cel putin 3 benzi pe sens. Multi succes în continuare.