Podul peste Dunăre de la Brăila – supranumit Golden Gate de România – a fost inaugurat, astăzi. „Podul şi autostrada A7 ne unesc pe toți în jurul unei viziuni de dezvoltare pe termen lung”, a declarat eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău.
Podul leagă județele Brăila și Tulcea, dar asigură și legătura dintre provinciile Muntenia, Dobrogea și Moldova. Unul dintre picioarele podului se află aproape de intrarea în orașul Brăila și la doar 10 kilometri de orașul Galați.
Puțini credeau, în 2017, că proiectul noului pod peste Dunăre, între Tulcea şi Brăila, se va materializa, dar Guvernul Ciolacu, un guvern al construcției, nu-şi dezminte vocația dând în circulație, astăzi, singura investiție de acest fel de la Revoluție încoace.
A fost o muncă de echipă, care s-a materializat în 5 ani, cu plecare de la o idee a cărei paternitate îi aparține colegului meu, europarlamentarul Mihai Tudose.
Pornit ca obiectiv de investiții de un alt coleg, Sorin Grindeanu, pe vremea fostei guvernări social-democrate [2017-2019], care a identificat şi sursele de finanțare ptr acest proiect major de infrastructură, podul de la Brăila este mărturia că social-democrații sunt oameni de construcție, care aspiră şi reuşesc să lase în urmă lucruri durabile.
Alături de A7 Autostrada Moldovei, ale cărei origini se află tot în fosta guvernare PSD, noul pod peste Dunăre înseamnă punerea în valoare a unei zone strategice a țării.
Podul şi autostrada ne unesc pe toți în jurul unei viziuni de dezvoltare pe termen lung, iar meritul colegilor pe care i-am menționat şi al premierului nostru, dl. Marcel Ciolacu, în definirea şi materializarea acestei viziuni, este unul incontestabil.
– eurodeputatul Dragoș Benea
Podul este cea mai înaltă construcție din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în țară. Lucrarea a costat aproximativ 363 de milioane de euro, iar banii au fost alocați din Fondul European de Dezvoltare Regională.
Din punct de vedere tehnic, podul are două benzi pe sens, trotuare și o lungime de 1,9 kilometri. Uriașele cabluri de ancoraj care susțin construcția au în compoziție fire de oțel care însumează 81.000 de kilometri.
:-) a zis
Daca îi dai lucrarea lui UMBRARESCU,o rezolva.Îi dai pace,platesti omul si o rezolva…
veteranul a zis
nu stiu daca Umbrarescu ar fi putut face o astfel de lucrare. Un pod de felul acesta nu e la indemana oricui, oricat de vrednic ar fi.
Pompierul atomic a zis
Băgați mare,pt.Moldova nu prea ați băgat bani,A7dar mai ales A8 trebuie neapărat,restul stau destul de bine,Moldova a fost tot timpul defavorizata,de ce ,numai politicieni știu,dați fonduri și începeți și A8 că și așa santeti in întârziere cu 1. an.