Constructorul Danlin din județul Neamț susține în contestația depusă la CNSC că oferta firmelor lui Dorinel Umbrărescu pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor, iar oferta financiară a fost de 77% din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi sub 80%, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. O contestație asemănătoare, Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău – Pașcani (Autostrada A7 Moldova), a fost respinsă la CNSC.
Umbrărescu a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.
Danlin reclamă că Umbrărescu a ofertat cu utilajele de pe Autostrada Moldovei
În contestația depusă care numără 37 de pagini, constructorul din Neamț susține că utilajele ofertate pentru Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț sunt identice cu cele de pe secțiunea Bacău – Pașcani, iar utilajele nu pot fi utilizate concomitent în exectutarea a două contracte fără a afecta derularea contractului în care sunt deja angajate (n.r. UMB lucrează după un alt program: 3 săptămâni de lucru și o săptămână de pauză, iar lucrările se fac cu echipe de pe un șantier pe altul).
Oferta financiară de 77% din valoarea estimată a CNAIR
Danlin mai reclamă că UMB a avut o ofertă financiară de 77% din valoarea estimată a CNAIR, deși Legea Achizițiilor publice prevede un prag de 80%. „În cazul în care ofertantul nu prezintă comisiei de evaluare informațiile/documentele solicitate sau acestea nu justifică în mod corespunzător nivelul scăzut al costurilor sau al prețurilor propuse, oferta va fi considerată neconformă”.
Pe 19 iulie constructorul băcăuan Dorinel Umbrărescu a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului Leghin – Târgu Neamț, un lot cu o lungime de 30 de kilometri pe Autostrada Unirii (A8). Pentru acest lot finanțat din PNRR au fost depuse șase oferte, două de la constructori români, UMB și Danlin, și alte patru de la firme din Turcia, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen.
Potrivit datelor oficiale, oferta firmelor lui Dorinel Umbrărescu a fost de 1,54 miliarde lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR de 2 miliarde lei.
expertinorice a zis
legea nu zice ca nu ai voie sub 80% din estimat. legea zice ca daca vii cu suma sub 80% din estimat atunci CNAIR sunt obligati sa ceara explicatii clare si concise cum vor avea de gand UMB sa execute lucrarea cu bani mai putini decat 80% din ce a estimat proiectantul. daca a dat raspuns ok cu dovezi si tot ce trebuie, UMB castiga. de altfel le prinde si lor bine, UMB-ului, aceasta tergiversare a licitatiei pentru ca sunt sufocati de cat de multe lucrari au luat si deja se vede ca gafaie din greu. pe A7 lucreaza doar pe la Focsani si un pic pe la Buzau iar in rest bate vantul. aici Danlin cam are dreptate.
Liv a zis
Habar n ai unde se lucreaza pe A7
Lica huian a zis
Da lin nu e firma cu podul lui Arsene din Neamț?
agri a zis
da aia cu poduri cu poliestiren,dar la munte scapa de poduri, fac doar tuneluri ca in poliestiren pot freza si cu unghiile🙈🤔🤔
Gigi regateanu a zis
Da, da aia este, au un renume foatre bun.
Liviu Ionut Botezatu a zis
Ar putea sa liciteze si cu 60% din valoare. Nu isi plateste muncitorii si de acolo reiese costurile mici. Escrocul!
Mihai a zis
Unde ai auzit tu că nu își plătește muncitorii??? UMB plătește peste salariile din Romania…Am foarte mulți prieteni care lucrează acolo și sunt foarte mulțumiți…Așa că informeazăte mai bine pe viitor.
Liviu a zis
La aproximativ 10,4 milioane euro pentru un km de autostradă ăia contestă licitația , cred că fie sunt nebuni fie trebuia să de-a o șpagă retur din diferența de preț.
Liv a zis
Ce canar esti tu! El e singurul care a adus din strainatate oameni sa lucreze acasa cu bani frumosi, habar n ai tu ce bine plateste!
Patriotul a zis
Firma de ,,carton,, ar face f.mult.bine țării și românilor, daca n-ar mai baga ,,bete in roate,, unor firme serioase și cu renume câștigat în zeci de ani! Umbrarescu executa niște lucrări de calitate/durabile, mărturie stau n.drumuri construite de firma acestuia. Cunosc citeva drumuri pe care circul des de peste 10 ani și n-au o gropita!!! Nu că alte hoți și bandiți, la care după cel mult un an asfaltul e varza!
Mihai a zis
Că și asfaltul de pe podul de peste Dunăre de la Brăila care are deja valuri
Dragos a zis
Titlu de doi bani. De cat scrii, de-atâta știi.
Ion roman a zis
INVIDE ASTA ESTE
Silviu a zis
Așa se întâmplă când măgarul da in judecata calul că aleargă mai tare
Liv a zis
Danlin xxl nici 5% din Umb nu are si mai au si tupeu ordinar ca in spate sta nu stiu ce politician, fugiti ca altfel o sa o incurcati cu oamenii de rand, firma de chibrituri de sunteti!
Nel a zis
Ar trebui sa mai lase și la noi în Neamț ca nu moare de foame umb ca și dnl e roman și firma serioasa
Liviu a zis
Păi să mănânce dat nu cu două guri că nu plătește statul, noi plătim și dacă umb este mai ieftin de ce să plătim mai mult?
cosma a zis
DANLIN XXL SRL Secuieni, a xxx sute de mii de mc. agregate minerale de pe judetul Bacau si Neamt, sub obladuirea MAI, IPJ NEAMT si Bacau, dar si a SGA Neamt si ABASIRET, care l-au protejat ani de zile !!! Nu s-au facut masuratori niciodata in 20 de ani sa se constate cat a exploatat din raul Siret si Moldova; alta societate a lui Amuraritei este SC DRAGOS INVEST SRL Secuieni si SC IBES SRL Secuieni care actioneaza pe Judetul Suceava la o cariera de dolomita !! xxx international patromnat de Preanefericitul Daniel !!!
– comentariu cenzurat