Pasionații de infrastructură au postat joi imagini noi cu lotul 3 din tronsonul Bacău – Pașcani al Autostrăzii Moldovei (A7), construit de firmele lui Dorinel Umbrărescu. În imagini apare viitorea intersecție cu A8, unde va fi construit primul nod turbion din România, cu bretele de mare viteză.
„Primele lucrări la relocarea de utilități din viitorul nod A7 – A8 de pe lotul 3 din Bacău – Pașcani”, comentează un pasionat de infrastructură pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.
La intersecția Autostrăzii A7 cu Autostrada A8 în zona Pașcani (lotul 3) se va construi primul nod rutier turbion, cu bretele de mare viteză, care va asigura toate relațiile de trafic între cele două autostrăzi, spunea la jumătatea lui februarie 2023 secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu, cu ocazia semnării contractelor pentru cele trei loturi ale tronsonului Bacău – Pașcani.
Cel mai spectaculos nod rutier va fi cel de la intersecția autostrăzilor A7 – A8 și va fi amenajat pe raza a două unități administrativ-teritoriale din județul Iași (Pașcani și Stolniceni Prăjescu), la circa 7 km de Pașcani, respectiv la km 71+374 al autostrăzii A7. „Nodul rutier dintre autostrăzile A7 şi A8 are o geometrie aparte, fiind o construcție de tip turbion cu raze ale bretelelor cuprinse între 400 m și 600 m. Este o intersecţie de infrastructuri mari, aparte, unica lucrare de artă de acest fel în România. Acest nod rutier este de tip “A”, cu 12 pasaje. Pentru materializarea acestui nod rutier nu va fi nevoie de defrişări, iar amplasamentul se află departe de ariile naturale protejate, drept dovadă fiind Acordul de Mediu obţinut pentru acest obiectiv” , a declarat Gabriel Budescu, director general adjunct al CNAIR, citat de AloIași.ro.
Contractele pentru cele trei loturi au fost câștigate de Asocierea SC SA & PE CONSTRUCT SRL – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L.
În total, UMB lucrează pe 10 loturi din cele 13 ale A7 Ploiești – Pașcani, finanțată prin PNRR, respectiv toată secțiunea de la Buzău la Pașcani. De la Ploiești la Buzău, se lucrează pe primele două loturi, iar pe lotul al treilea, situația este încă neclară.
Lasă un răspuns