Aerostar Bacău a câștigat un contract de 36 de milioane de lei pentru reparații capitale la avioanele de antrenament și acrobație IAK-52, pe care tot ea le-a produs, și reparaţii capitale a motoarele tip M-14P (cu care IAK funcționează), cu o ofertă de 35,9 milioane lei, scrie economedia.ro.
Contractul are o durată de doi ani, iar lucrările se vor desfășura la sediul companiei. Licitația s-a ținut fără publicarea prealabilă a unei invitații la o procedură concurențială de ofertare în Jurnalul Oficial al UE, pentru că achiziția vizează produse unde nu există concurență sau concurență este extrem de redusă.
Iakovlev Iak-52 este un avion ușor, proiectat de birourile OKB Iakovlev din Moscova în anul 1976 și produs în România, în perioada 1977 – 1998, de Întreprinderea de Avioane Bacău (actual Aerostar) sub numele de Iak-52.
Vedeneyev M14P este un motor radial rusesc cu nouă cilindri, în patru timpi, răcit cu aer și alimentat cu benzină. Producând 360 CP, proiectul său datează din anii 1940. M14P este, de asemenea, utilizat la unele aeronave experimentale și modele de kituri, cum ar fi Murphy Moose, Radial Rocket, Pitts Model 12 și altele.
Ana a zis
una dintre putinele companii serioase din Bacau