Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și premierul Marcel Ciolacu, alături de eurodeputatul Dragoș Benea, ministrul Mediului, Mircea Fechet, și prefectul județului Bacău, Lucian Bogdănel, au vizitat astăzi șantierele pe care firmele lui Dorinel Umbrărescu construiesc Autostrada A7 Moldova.
Sorin Grindeanu, ministrul Trasnporturilor, a declarat că este mulțumit de avansul pe care firmele lui Dorinel Umbrărescu le au pe loturile de la Buzău la Pașcani.
„Ritm foarte bun de lucru al constructorului român care lucrează pe 10 din cele 13 loturi ale A7 (de la Buzău la Pașcani), finanțate prin PNRR. Autostrada Moldovei (A7) va reprezenta coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Regiune și va fi unul dintre principalele motoare de dezvoltare economică. Pe toate cele 4 șantiere ale Autostrăzii Buzău- Focșani (82,44 km) sunt șanse reale ca, prima jumătate a anului 2025, să putem circula pe toată lungimea Autostrăzii Buzău- Focșani”, a precizat ministrul Transporturilor.
De asemenea, și directorul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a precizat că UMB are o „mobilizare foarte bună pe toate cele 4 șantiere ale autostrăzii Buzău- Focșani”.
„Țin să menționez că deși lucrările au început anul acesta, printr-o mobilizare exemplară și un ritm de lucru susținut, s-a ajuns la un stadiu fizic mediu de peste 20% pe întreg sectorul de autostradă. Situația din teren mă face să cred că la finalul anului 2024 se va putea deschide circulația pe primii kilometri de autostradă dintre Buzău și Focșani”, a declarat directorul CNAIR.
Iată cum arată avansului lui UMB pe cele 4 tronsoane dintre Buzău-Focșani
- Tronsonul 1 Buzău – Vadu Pașii (4,6 km): Stadiul fizic – 20%
- Tronsonul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (30,8 km): Stadiul fizic – 20%
- Tronsonul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36,1 km): Stadiul fizic – 22%
- Tronsonul 4 Mândrești Munteni – Focșani (10,94 km): Stadiul fizic – 24%
Potrivit termenelor contractuale, până la finalul anului 2025 românii vor putea circula în regim de autostradă și între Focșani și Bacău (alți 95,9 km). „Și pe cele 3 șantiere ale acestui sector de autostradă constructorul român este bine mobilizat în teren”, a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Între Bacău și Pașcani (77,38 km) constructorul este în etapa de organizare a șantierului, a relocărilor de utilități și a decopertării stratului vegetal. În scurt timp vor începe lucrările de construcție propriu – zise. Și aici termenele contractuale pentru darea în circulație este tot finalul anului 2025, potrivit informațiilor oferite de ministrul Grindeanu.
Lasă un răspuns