CNAIR a prelungit până pe 13 martie termenul pentru desemnarea proiectantului Autostrăzii A13 Brașov-Bacău, întârzierea totală față de primul termen asumat, octombrie 2023 fiind deja de 5 luni, potrivit economedia.ro.
Altfel spus, Comisia de Evaluare din CNAIR evaluează cele trei oferte primite de peste opt luni, o durată specifică unui mare contract de execuție, în niciun caz pentru un contract de revizuire studiu de fezabilitate și proiect tehnic unde sunt depuse doar trei oferte.
Pe 30 mai 2023, la a treia licitație pentru completarea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic, CNAIR a primit trei oferte de la proiectanți și a estimat desemnarea câștigătorului cel mai târziu pe 6 octombrie 2023, însă desemnarea a fost amânată pentru începutul anului și acum prelungită pentru 13 martie 2024.
Licitația nu este suspendată și nici contestată pentru clarificări la CNSC, potrivit datelor din SEAP pe care le-a consultat Economedia. Evaluarea tehnică a celor 3 oferte s-a încheiat încă din 21 august 2024.
Pe secțiunea Sibiu – Făgăraș a Autostrăzii A13, lucrurile sunt mai avansate. În prezent, toate patru tronsoane se află la etapa de proiectare, în cazul primelor două tronsoane fiind deja emise ordinele de începere a lucrărilor de execuție începând cu data de 26 februarie 2024. Antreprenorul turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a Autostrăzii A13.
Novac Iulian a zis
Eu cred că nici noul termen anunțat (13 martie 2024)nu o să fie respectat de către CNAIR.
stan a zis
Acum se efectueaza un studiu tehnic temenic al comisionului , se stabileşte cine da şpaga cea mai mare , care sa fie indestulatoare , sa ajunga la toata lumea , carevasazica sa fie toti alesii neamului multumiti .
Radnicki a zis
Tre sa fii absolut, dar absolut tampit ca sa crezi ca la CNAIR lucreaza japonezi. Nu, lucreaza romani, cei mai multi fiind absolventi de facultati private unde diplomele se iau pe bani. Niste ratati care nu stiu sa citeasca o plansa.
Marius a zis
Probabil ca nu se vrea construirea acestei autostrazi!De parca Moldova nu ar face parte din Romania!
Suca a zis
Exact! Totul pentru Ardeal, nimic pentru restul tarii! Are Grindeanu o scarba pe fata cand vine in Moldovaaaaa …
Relu a zis
Moldova prea a ajuns vaca de muls a unor descurcăreți și a unor palincari. Dacă se supără, nu vă întrebați?
Plm ✠ a zis
A13 ? Ce-i aia ? Cui serveste ? Hai sa zici un Galati -Adjud- Brasov, mai merge. Dar prin Bacau ? Risipa de bani.
Gabi a zis
Dacă ai fi ieșit din Iasul tău ai fi văzut ca pasul Oituz e cea mai scurta trecere a Carpaților Orientali doar 30 km
Relu a zis
Dacă ar durea prostia, ai țipa din toți rărunchii.
Ionescu a zis
Se misca ceva in judetul acesta de atatia ani? Mai nimic! Sa ne uitam la alte zone din tara aceasta, ce sa mai zicem de Ardeal… Aici doar bazin electoral si multa lipsa de educatie, lipsa de infrastructura de orice natura, multi asistati social si asa mai departe. Nu avem cine sa ne reprezinte si nici nu se doreste sa iesim si noi spre Europa, ci doar sa fim captivii unor grupuri de interese care nu dau doi bani pe marea masa a oamenilor.
Traian a zis
In moldova nu fac nimic
Cu chiu cu vai un A7 si ceva pe la A8 ( oricum putin), in schimb, facem arad-oradea…
bacauanu mahnit a zis
sunt foarte mahnit pentru ca nu se face A13…desi s a promis in campanie de catre domnul Benea si dl Soava ca se va face A13! colac peste pupaza …..se face A8!!!!!!! este de a dreptul incredibil !eu unul ma duc si ma asez pe jos in fata utilajelor pe nodul de la Pascani sa fac tot posibilul sa impiedic constructia A8 este inacceptabil ca A8 nu trece si prin Bacau! unde esti Gigi? mergi cu mine la Pascani? ..ca acu ceva timp dadeai tu in scris ca a8 nu se va face niciodata!!!!!